SnickarNicke sanoi:
Mä vain aioin vaihtaa katon.... :S

Se ei ole pelkästään kaivamista, minun täytyy purkaa myös tralli, mutta ehkä se on tarpeen. Yritän tarkistaa vähän enemmän, kun olen purkanut katon, niin näen miten se näyttää siellä alla.

Ajattelin viikonlopun työtä, mutta niin ei koskaan ole... sama "Otan vain yhden oluen.." kanssa d^_^b
Haha. Tiedän miten ne ovat. :P

Nyt katto ja molempien seinien yläosa ovat alas. Revin myös osan ulkoseinästä, ja voi hitto, miten huonosti se oli rakennettu.

Ulkopuolella on kolme tolppaa, mutta "kantopalkki" ei ole tolppien päällä. Tolppien kummallakin puolella on kulma (kolmella ruuvilla), joka kantopalkkiin nojaa. Se, joka on tehnyt tämän aikaisemmin, ei ole voinut tietää paljoakaan siitä, miten vakaa ratkaisu tulisi olla. On ihme, että kulma on pitänyt, kun "pukit" ovat romahtaneet (kun lumi tuli).

Ola78
Kuulostaa todella siltä, että se veranta on ollut oikea fuskausrakennelma. Olen samaa mieltä kanssasi, he eivät varmaan tienneet paljoakaan rakentamisesta, he olisivat voineet ainakin käyttää palkkikenkiä kulmarautojen sijaan. Parasta on tietenkin asettaa kantolinja pylväiden päälle.

SnickarNicke sanoi:
Nyt katto ja molempien seinien yläosa ovat poissa. Purin myös osan ulkoseinästä ja voi hitto miten huonosti se oli rakennettu.

Ulkopuolella on kolme tolppaa, mutta "kantolinja" ei ole tolppien päällä. Tulpissa on kulmat molemmin puolin (kolmella ruuvilla), joiden päällä kantolinja makaa. Se, joka on tehnyt tämän aiemmin, ei ole voinut tietää paljon siitä, miten vakaa ratkaisu pitäisi olla. On ihme, että kulma on kestänyt, kun taas "tuolit" ovat romahtaneet (kun lumi tuli).
Sitten sai tietää, että kulmassa on kantokykyä.:wow:

Tunsin hiukan tolppia ja ne näyttävät olevan hyvin kiinni, joten aion käyttää ne uudelleen. Koska tolpat eivät taipuneet kaiken sen lumen alla, uskon, että ne kestävät myös tulevaisuudessa. Ne ovat 3 kpl 95x95 ja 240 cm.

Olen ajatellut sahata tolppiin uran kantopalkille, jotta se istuu tolpassa, näin siitä tulee tukeva.

Seinän kantopalkille tulee palkkikengät, ja uskon, että rakenne on riittävän vakaa. Terassi on nimittäin niin pieni, ettei minun tarvitse ylimitoittaa.

Nyt siitä tulee lisäksi painekyllästettyä puuta, mikä se ei aiemmin ollut.

barajag sanoi:
Sittenpä saikin tietää, että kulmasta löytyy kantokykyä.:wow:
Kyllä, enemmän kuin 2" 3 ainakin. :x

Ola78
SnickarNicke sanoi:
Tunsin vähän tolppia ja ne näyttävät olevan hyvin kiinnitettyjä, joten aion käyttää niitä uudelleen. Koska tolpat eivät taipuneet kaiken sen lumen alla, uskon, että ne kestävät myös tulevaisuudessa. Niitä on 3 kpl 95x95 ja 240 cm.
Jos tolppa on niin vahva, sinun tuskin tarvitsee olla huolissasi, se kestää.

280 sen pitäisi olla... Ja en ole huolissani tolppasta, vaan siitä, miten se on kiinnitetty siellä alhaalla... Minulla ei ole aavistustakaan, mutta koska se kesti lumen, sen pitäisi olla kunnossa.

Tässä on hieman kuvia siitä, miltä näytti ennen kuin purin.

Väliaikainen tuki kunnes snickarNicke ehtii
brak1.jpg

Hieman ohut ehkä
brak2z.jpg

Kantava?
brande.jpg

Näin hyvä tuli kun poistin yhden ylärakenteen
Se oli niin mätä, että kaikki naulat jäivät paikalleen :O
brak3.jpg

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.