Olen asentamassa tulisijaa ja teen työn nuohoojan ohjeiden mukaisesti. Kuitenkin mietin hieman materiaalia tulisijan taustalla. Nuohooja sanoo, että sen tulisi olla Minarit, jos kyseessä on tavallinen seinä. Takana on savupiippu, joten siinä ei ole ongelmaa, mutta sivulla on tavallinen seinä. Aiomme laittaa liuskekivilaattoja sekä taakse että sivulle, ja nyt mietin, pitääkö minun laittaa Minarit sivuseinälle liuskekivien ALLE?

Lisäksi mietin myös, onko oltava erityistä FIX ja FOG kestääksesi tulisijan lämpöä...?

Tärkeää on etäisyys ensimmäiseen syttyvään materiaaliin, mitä on päällimmäisenä ei ole merkitystä jos se on liian lähellä esim. puista seinärunkoa... Niin minä ainakin ymmärsin sen nuohoojaltani.

petersson79 sanoi:
Tärkeää on etäisyys ensimmäiseen palavaan materiaaliin, sillä mitä on uloimpana ei ole merkitystä, jos se on liian lähellä esimerkiksi puista seinärunkoa... Näin ymmärsin sen ainakin nuohoojaltani.
Näin olen myös ymmärtänyt sen, kun saimme takkamme asennettua pari vuotta sitten..

Kaikki on ohjeissa, jotka tulevat mukana uunin kanssa, myös etäisyydet ja mitat.

Kiitos viesteistäsi! Olen myös puhunut taas sotaren kanssa. Joten nyt olemme radalla! :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.