6 979 lukukertaa ·
38 vastausta
7k lukukertaa
38 vastausta
Vika meidän portaissa?
Tänään kävimme talomme ohi (jota rakentaa Myresjöhus) ja katsastimme portaamme, jotka juuri asennettiin paikalleen. Mutta nyt kun katson kuvia, mielestäni se näyttää vähän oudolta. Eikö portaiden pitäisi "täyttää" koko leveys sen sijaan, että vasemmalla puolella on rako seinän ja portaiden välissä?
Tästä johtuen meillä on nyt myös kaksinkertaiset kaiteet ylhäällä, mikä ei ollenkaan näytä siltä, mitä ajattelimme.
Onko joku, joka tietää, onko tämä yleistä/standardi käytäntöä?
Tästä johtuen meillä on nyt myös kaksinkertaiset kaiteet ylhäällä, mikä ei ollenkaan näytä siltä, mitä ajattelimme.
Onko joku, joka tietää, onko tämä yleistä/standardi käytäntöä?
Minulla on oikeastaan vain omaa rakennuskokemusta yhdestä ainoasta portaasta, ja se on se, jonka tilasimme taloon, jonka rakensimme itse kappaletavarasta. Se ei näyttänyt tuolta, vaan porraspuut kiinnitettiin seiniin. En voi muistaa koskaan nähneeni tämänkaltaista ratkaisua portaassa, enkä näe mitään etua tuossa rakenteessa.
Jos kysyt minulta, sanoisin, että "joku" mittasi väärin, niin ei pitäisi olla, luulen, vaan se piti ratkaista paikan päällä, kun huomattiin, että portaat eivät vastanneet reikää, johon niiden pitäisi istua.
Jos kysyt minulta, sanoisin, että "joku" mittasi väärin, niin ei pitäisi olla, luulen, vaan se piti ratkaista paikan päällä, kun huomattiin, että portaat eivät vastanneet reikää, johon niiden pitäisi istua.
Näyttää siltä, että leveydessä on mittausvirhe, on vaikeaa leventää itse portaita, mutta ehkä se olisi pitänyt sijoittaa niin, että ylä- ja alaosassa oikealla olisi ollut yhtä suuri rako ja sitten peitetään jonkinlaisella listalla, muuten täytyy vain rakentaa uudet portaat.
Minulla oli samanlainen tilanne eräässä talossa aikanaan. Silloin selityksenä oli se, että seinä, jonka vieressä portaat olivat, oli kipsistä ja siksi se ei pystynyt kestämään portaiden kiinnittämisen aiheuttamaa rasitusta. Tämä ei kuitenkaan selitä, miksi on oltava niin iso rako. Joten miksi se on kuten kuvassa, en voi selittää, mutta kuten Jan ja blev uskoakseni, minustakin näyttää siltä, että kyseessä on mittausvirhe.
Portaat on tehty väärin tai toimitettu väärin. Seinävangen kolmannessa juoksussa pitäisi seurata seinää samalla tavalla kuin ensimmäisessä ja toisessa juoksussa. Portaat, jotka olette saaneet, on tarkoitettu taloon, jossa ei ole seinää kolmannessa juoksussa. Siksi siellä on asennettu nouseva kaide.
Näyttää siltä, että portaiden valokytkin on väärällä puolella (alla) tai että portaiden pitäisi kulkea toiseen suuntaan....
Ehkä se johtuu kuvasta, mutta olen samaa mieltä. Näyttää oudolta, sellainen kuva, joka näyttää erilaiselta riippuen siitä, mihin keskittää katseensa. :xStefan N sanoi:
Meillä on myös sellainen rako portaiden ja seinän välillä. Tosin se olisi kuvan oikealla puolella ensimmäisessä viestissä ja vain alakerran katosta ylöspäin.
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikista vastauksista! Emme valitettavasti ole vielä saaneet mitään tietoja Myresjöhusilta, mutta tapaamme rakennusjohtajan huomenna klo 8. On mielenkiintoista kuulla, mikä heidän selityksensä tähän on. Mitä enemmän pohdimme asiaa, sitä kummallisemmalta se vaikuttaa.
Ennen kuin päätimme talosta, kävimme katsomassa samanlaista taloa, eikä siinä ollut tällaista porrasratkaisua.
Jos kuva näyttää oudolta, se voi johtua siitä, että otimme kuvan ikkunaruudun läpi. Se ei ole kytkin, joka pitäisi olla portaiden alla, joten portaat eivät kulje väärään suuntaan.
Liitän mukaan toisen kuvan, jossa voi nähdä portaiden yläosan (myös tämä kuva otettu ikkunan läpi).
Ennen kuin päätimme talosta, kävimme katsomassa samanlaista taloa, eikä siinä ollut tällaista porrasratkaisua.
Jos kuva näyttää oudolta, se voi johtua siitä, että otimme kuvan ikkunaruudun läpi. Se ei ole kytkin, joka pitäisi olla portaiden alla, joten portaat eivät kulje väärään suuntaan.
Liitän mukaan toisen kuvan, jossa voi nähdä portaiden yläosan (myös tämä kuva otettu ikkunan läpi).
Luulen niin myös. TS on saanut portaat, jotka kuuluu toiseen taloon.Immobil sanoi:
(Mietin, miten he saivat ison portaan sinne sisään...)


