Olen juuri rakentamassa varastotilaa autokatokseemme.

Nyt se näyttää tältä (ulkopuolelta sisään):

Ulkoverhous (julkisivu)
Harvalaudoitus 28x70
Tuulensuoja
Eristys (seinien palkkien välissä)
Muovi
OSB-levy

Sitä mietin, voinko laittaa harvalaudoituksen muovin ja OSB-levyn väliin? Sillä tavalla vetäisin sähköputket jne. Haluan myös siirtää seinää hieman sisäänpäin, jotta se ulottuu lecaharkkojen sisäpuolelle, joiden päällä seinä seisoo, jotta levyt yltäisivät betonilattiaan asti.

Näin syntyy siis tyhjä tila OSB-levyjen ja muovin väliin.

Toimiiko tämä vai pilaatko eristyksen jollain lailla? Että muodostuu ylimääräinen tyhjä tila ennen itse levyjä? Tuntuu siltä, että sillä ei pitäisi olla väliä... mutta en oikeastaan tiedä itse.

Ystävällisin terveisin

Jos haluat pitää sen pysyvästi lämmitettynä, sinun on laitettava muovi 1/3 seinään lämpimältä puolelta katsottuna. Yksi tapa ratkaista tämä on asentaa esim. 45X45 ulkopuolelle muovin päälle ja vetää sähköt tässä kerroksessa plus sitten voit eristää sen myös. Näin saat paremman eristyksen lisäksi sopivasti tilaa rasioille jne.

En ollut ajatellut pitää varastoa pysyvästi lämmitettynä...

Ola78
Jos et aio pitää sitä pysyvästi lämmitettynä, suosittelisin, että et käytä muovia vaan laitat höyrynsulkuna esimerkiksi isover vario.

Ola78 sanoi:
Jos et aio pitää sitä pysyvästi lämmitettynä, suosittelisin, että et laita muovia, vaan sen sijaan laittaisit höyryjarrun, kuten isover vario.
Aha, se toimii paremmin kuin muovi eristetyssä kylmävarastossa?

Ola78
Höyryjarru mukautuu ilmankosteuteen, siksi se sopii paremmin tiloihin, jotka eivät ole jatkuvasti lämmitettyjä, mutta myös tavallisiin rakennuksiin. Googlaa Isover Vario, niin löydät lisää tietoa siitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.