Kevään aikana ajattelin kunnostaa autotallin, muun muassa uusi työpenkki rakennetaan.

Pohdin, mistä materiaalista työtason pitäisi olla, sillä penkillä kiinnitetään/huolletaan erilaisia moottoreita (ei autonmoottoreita ;)) ja muita esineitä hiotaan/hitsataan jne.

Ajattelin, että pelti voisi olla paras/kestävin vaihtoehto, mutta tulin sitten ajatelleeksi vanerilevyä, joka on reunustettu kulmateräksellä.

Onko teillä hyviä vinkkejä, jotta voin rakentaa täydellisen työpenkin :).

S
miksi ei panostaa metallipöytään. helppo pitää puhtaana.
haittapuoli, voit hieman vahingoittaa eri veitsien teriä

Panostin rautakaupan löytönurkassa olevaan sormijatkettuun tammilevyyn. 50x50x5mm kulmarauta upotettuna etureunaan. Levy on 28mm paksu ja se on ruuviliimattu alapuolelta 22mm lattialastulevyyn. Helppo korjata mahdolliset syvät naarmut poralla ja tammipropulla.

Valitsin kaksi yhteen liimattua 22 mm lastulevyä, joiden päällä on lattialle tarkoitettu muovimatto ja reunassa tammen lista. Tein omastani 90 cm leveän.

Kiitos vinkeistä, nyt minulla on vähän mietittävää :)

Minun on muottivanerista 45x95 alla - Vakaa mutta näyttää itse asiassa vähän kuluneelta ajan myötä.. Vain ruuvata uusi kerros päälle!

slacker sanoi:
Min är i formplywood med 45x95 under - Stabil men ser ju faktiskt lite sliten ut efter ett tag.. Bara att skruva på ett lager till!
Det tycker jag inte gör ett dugg, att den ser lite sliten ut (vi är ju i ett garage) ;).

Sain useita lyhyempiä pituuksia pontattua mäntylattiaa 28X90, jotka yhdistin ja käytän työtasona. Toimii hyvin ja maksoi mitään.

Terveisin
Vain minä

Käy jossakin plåtslagare ja katso, mitä galvad plåt oikeilla mitoilla ja taitetuilla reunoilla maksaisi ja liimaa se kaksinkertaisiin spånskivor. Helppo pitää puhtaana ja pitäisi kestää jonkin aikaa.

Terveisin
Jante

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.