8 385 lukukertaa ·
8 vastausta
8k lukukertaa
8 vastausta
Tasakatto + terassi?
Yksi pohdinta...
Onko olemassa jonkinlaista yleistä rakennetta tasakatoille (no, 3-5 asteen kallistus) terassilla varustettuna?
Miten itse rakenne katon ja terassin välillä on rakennettu?
Oletan, että vaihtoehtoja on lukemattomia, mutta onko jollain hyviä vinkkejä?
Projekti on tuleva autokatos, jonka päällä on terassi, eli sitä ei ole vielä rakennettu.
Minulla oli idea valmiina päässäni, mutta aloin miettimään, onko olemassa jokin helpompi tapa.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
Onko olemassa jonkinlaista yleistä rakennetta tasakatoille (no, 3-5 asteen kallistus) terassilla varustettuna?
Miten itse rakenne katon ja terassin välillä on rakennettu?
Oletan, että vaihtoehtoja on lukemattomia, mutta onko jollain hyviä vinkkejä?
Projekti on tuleva autokatos, jonka päällä on terassi, eli sitä ei ole vielä rakennettu.
Minulla oli idea valmiina päässäni, mutta aloin miettimään, onko olemassa jokin helpompi tapa.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
Hei,
Onko sinulla mitään oivalluksia, joita haluat jakaa?
Onko katto/terassi rakennettu?
Terveisin
Johannabacken
Onko sinulla mitään oivalluksia, joita haluat jakaa?
Onko katto/terassi rakennettu?
Terveisin
Johannabacken
Olen itse tekemässä tätä juuri nyt, aion asentaa alushuopaa ja pintahuopaa. Pintahuovan päälle aion laittaa kiiloja painekyllästetystä, luultavasti asennettuna asfalttiliimalla.. En ole vielä päättänyt.. Jos jollakulla on ehdotuksia, otan mielelläni vastaan vinkkejä.
Aion tehdä samanlaisesti jatkossa (carport terassilla). En aio käyttää råspontia vaan yksinkertaisesti ajattelen kiinnittää pressun palkkien väliin, niin että se roikkuu hieman yhdeltä puolelta. Sen päälle tulee 45x45 palkin suuntaisesti, jonka kiinnitän läpi pressun ja sen jälkeen kiinnitän terassin tähän. Pressua pitkin valuvat vedet päätyvät räystäskouruun. Ajattelin verhoilla katon sisäosan monipuulevyillä ja maalata valkoiseksi. Yritän piirtää niin, että se olisi ymmärrettävää. Palaan asiaan.
Raakapontti, aluskate ja hitsattu pintahuopa ovat mallina. Sitten asetat terassin löyhästi ilman, että ruuvaat sen katon läpi. Vaihtoehto, jossa on roikkuva pressu, tuntuu korvissani huteralta menetelmältä. Pressuun muodostuu nimittäin jäätä ja kun se sulaa, se työntyy ruuvinreikiin aiheuttaen lahoavaa puutavaraa lopputuloksena.
/ Johan- Kattoremonttiasiantuntija
/ Johan- Kattoremonttiasiantuntija
En näe, miksi pressun alle muodostuisi jäätä, kun siinä on kohtuullisen voimakas kallistus. Mutta voihan siihen laittaa pari silikonijuovaa 45-säännön ja pressun väliin, joten tämä "ongelma" on ratkaistu. Kaikki puutavara on tietysti painekyllästettyä eikä varmasti lahoa lähivuosina...jocke_mejsel sanoi:Raakapontti, aluskattohuopa ja hitsattu pintahuopa ovat malli. Sitten asetat terassin löysästi ilman ruuvaamista katon läpi. Vaihtoehto riippuvalla pressulla tuntuu korviini heikolta menetelmältä. Siihen tulee jäätä pressun päälle ja kun se sulaa, se painaa ruuvinreikien kautta sisään ja aiheuttaa lahoamista.
/ Johan- Katontekijä
Viimeksi muokattu:
Huomattavasti yksinkertaisempi ja halvempi kuin "orignal" http://www.til-tak.no/no/til-tak-light2
Klikkaa tästä vastataksesi