I
Izvek: Ei todellakaan, todella herkullista
7 vastausta · 11,7k lukukertaa
K
Kjell_G: Yleiset klädselbrädor kuten Mathias sanoo. Pelkäätkö, että ne vetäytyvät liimattaessa? Muuten viistosti naulaaminen voi toimia, harkitsen sitä.
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
K
Kjell_G: Tunnistan tiilet tehtaan ajoilta, olin mukana sisustamassa kontteja öljynporauslautoille ym. Juuri oikein, niitä käytettiin kiinnittämään kattolämpöeristelevyjä uritettuihin "nauloihin", jotka hitsattiin kattoon (vaikka kontti käännettiin siinä vaiheessa). Valitettavasti se ei ollut solumuovia vaan pölyisiä rockwool-levyjä ja todella sotkuinen työ. Joten olet löytänyt oikean!
10 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Hmm....jos emme ole puhuneet mistään vanhoista ruosteisista tynnyreistä rakennetusta laiturista, tämä tulee maksamaan 200k tai enemmän, tekipä hän mitä tahansa.... Vakaat laiturit eivät ole ilmaisia.
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
H
huggan: Joo, ymmärrän. Kiitos avusta.
11 vastausta · 7,0k lukukertaa
S
Spangek: Olen nyt monien ongelmien ja vaikeuksien jälkeen saanut kiinni kaksi eri nuohoojaa, jotka olivat halukkaita vastaamaan tämän tyyppisiin kysymyksiin. Käytännössä sain molemmilta saman vastauksen. Ei olisi ongelmaa, että painekyllästetty puuterassi ja kaide olisivat lähellä jatkettua savupiippua niin kauan kuin savupiipun materiaali on "nollaluokiteltu", eli sallittua laittaa palonara
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
A
Andreas083: Hei! Olen ostanut kaarevan rivitalon ja olen parhaillaan suoristamassa yläkerran lattioita. Se kallistaa noin 3 %. Jotta yläkerran lattiat olisivat samassa tasossa, minun pitäisi loveta lattiapalkit madaltaakseni lattiaa yhden puolen suuntaisesti, ulkoseinää kohti. Nykyisin ne ovat 75x220mm päällä cc 500 ja jänneväli on noin 4,2m. Tarvitsisin poistaa kiilan 0-100mm harjanteesta
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
T
Thomas Hagaeus: Rakennusrestauroijana olen poistanut monia muovimattoja paljastaakseni lautalattiat uudelleen, ja melkein kaikki ovat olleet masonite-levyn päällä. Säästät työtä ja alkuperäisen lattian tulevaisuutta varten.
19 vastausta · 19,6k lukukertaa
jon
jon: Ymmärrän, että ilmanvaihto ei tarvitse olla 110, mutta tuntuu täysin väärältä vaihtaa koko pienempään suuntaan. Entä jos joskus päättää asentaa wc:n katolle :-)
8 vastausta · 2,6k lukukertaa
C
cecar33: Hei! Katso, voitko porata ja laittaa borakol-kapseleita, boreni liukenee kosteuteen ja kulkeutuu puuhun, ja sen jälkeen säleet eivät voi imeä vettä. Nyt on monta vuotta siitä, kun käytin sellaisia kapseleita, joten en tiedä miltä ne näyttävät nykyään, mutta silloin käytimme niitä vanhojen ikkunoiden säilyttämiseen suojelluissa taloissa.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
S
stoif: Ei ole epätodennäköistä, että siellä olisi tiiliä takana. Minun seinissäni on usein ollut kolmiomuotoinen naula, joka taipuu helposti seinässä. Jos vedät sen ulos, voit odottaa, että saat mukaan myös palan rappausta. Usein reikä jää listan taakse, sitä ei ole kovin vaikea korjata. Jos haluat saada sen ulos, laita laudanpätkä seinää vasten sorkkaraudalla ja vedä kaikin voimin.
2 vastausta · 5,0k lukukertaa
S
stoif: Voisin jopa sanoa, että on erittäin vahva suositus olla eristämättä kellarin seinää sisäpuolelta. Haluat kastumispisteen olevan ulkopuolella, ja mahdollisen kosteuden pitäisi kyetä kuivumaan. Eristys ulkopuolella ja vain epäorgaaniset materiaalit ovat ainoa turvallinen vaihtoehto kellarissa.
4 vastausta · 9,1k lukukertaa
H
Hassan_1400: Hei Saanko käyttää paperinauhoja kylpyhuoneen kattoon yhdessä märkähuonetäyteaineen kanssa?
15 vastausta · 7,4k lukukertaa
K
Klicka: Kiitos. Sitten minun pitää varmaan valita A sisäpuolisia puusepäntöitä/listoja varten.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [citat] Aloittaja on todennäköisesti huolissaan kosteudesta, joka tulee ulkoseinästä, ei kylpyhuoneesta.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
A
Allmänobildad: kipsi
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
A
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
D
Drotz: Juuri kuten ajattelin Jan, Katto on vaihdettu vuonna 2008, joten sitä ei uusita pitkään aikaan. Mutta en siis ajattele väärin, kun ajattelen näin.
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
J
Jan-Å: Koska olen ehkä hieman hullun höpsö ;) rakensin sellaisen miniraput 3 tasossa sisäänkäynnin luokse, uuden sisäänkäyntioven vaihtamisen jälkeen. Se päättyy "ytterhörnlist":iin (siis L-muotoinen), joka menee klinkkerilattian päälle hallissa.
3 vastausta · 7,9k lukukertaa
B
berne88: toimii myös ardex 828 kanssa mitä olen kuullut, voiko joku purkaa?
6 vastausta · 4,8k lukukertaa
B
brajt: Aion rakentaa autotallin (lankkurakenne, jossa on 195 mm seinärungot). Olen tullut siihen tulokseen monen kierroksen jälkeen, että saksiristikot ovat sopivin valinta tapauksessani. Haluan myös saada poikittaisen siltapalkin ripustetuksi kahteen pitkittäiseen palkkiin, jotka roikkuvat ristikosta. Ristikkotoimittaja löysi ratkaisun, jossa jokaista ristikkoa voidaan kuormittaa 150 kg:lla 1
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
M
micsor: Hienoa! Jatkan siis eteenpäin! ...olen jo ostanut 21x70, joten jatkan sillä Kiitos
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
M
Mats: On myös hyvä rakentaa C14-puulla. Vain huolehdi siitä, että mitoitat sen oikein (minulla on sellainen käsitys, että lathundissa on valmis taulukko tätä varten)
10 vastausta · 2,3k lukukertaa
S
Steinmeister: Kiitos kaikista vastauksista. Käytin sekä henkselit että vyön ja tilasin 6 metrin liimapuutukipalkin 90X450. Se yksinään kestää lumikuorman, joten nyt olen varmasti turvassa. Ehkä heitän hukkaan 3000kr, mutta en uskalla ottaa riskiä. Haukukaa minua te, jotka haluatte, mutta toivon olevani tyytyväinen tämän nössöratkaisuni kanssa. :D Ps. Aion tehdä roikkuvan rakenteen
7 vastausta · 8,3k lukukertaa
·
ullberg
ullberg: Saako Suomessa rakentaa tuolla tavalla? Oletin melkeinpä, että siellä olisi jokin socialstyrelse tai vastaava, joka puuttuisi tähän ja väittäisi, että se on kuolemanloukku ilman kaiteita jne. jne. Tyylikästä se on joka tapauksessa! /U
8 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
G
gubblurven: [bild] Hei! Minulla on kylpylä, joka seisoo ulkona vedessä ja kaipaa hieman rakkautta. Suunnittelen vähän, miten saisin kirotun kuntoon. Minulla on joitain ideoita, mutta tarvitsisin hieman vinkkejä ja neuvoja siitä, miten te olisitte tehneet talon suoristamiseksi + hyvän perustan rakentamiseksi. Kiitos toistaiseksi.
0 vastausta · 929 lukukertaa
Immobil
Immobil: Se riippuu siitä, mikä mitta ei täsmää. Jos esimerkiksi korkeus ei täsmää, voi olla parasta katkaista se alussa. Edellyttäen, ettei poikkeama ole liian suuri.
3 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
N
norrbottenstorpet: [citat] Hmh, rakennustarkastajasi ei tule luoksesi määrittelemään tarkalleen, miten sinun tulisi täyttää tietyt vaatimukset. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettei vaatimuksia olisi olemassa. Kaikki toiminnalliset vaatimukset löytyvät BBR:stä. Boverketin vaatimusten kautta eri valmistajat ovat voineet esittää ns. hyväksyntälistoja eli jo testattuja ja tyyppihyväksyttyjä rakenteita.
6 vastausta · 15,3k lukukertaa
B
baljbalj: Ahaa. Niin, sitten en tiedä hittoakaan. Sama soppa täällä muuten, en uskalla edes leventää ovia. Jotain se varmaan kantaa, mutta kysymys on, tarvitseeko tuo seinä olla kantava. Eikö voisi jättää pystyssä olevat lankut reunoille ja laittaa jonkinlaisen teräs/liimapuisen palkin niiden päälle kaiken varalta. Ehkä sitten nukut vähän paremmin kuitenkin. Voit saada erilaisia
10 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
B
b8q: Ei, se riittää, että käytät märkätilan kattomaalia, ja varmista, että sinulla on hyvä poistoilmapuhallin.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
I
injonil: Kesämökeissä on hyvin sopimatonta pitää muovia, se on kaiketi yleisesti tiedossa?
17 vastausta · 11,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.