Hei!

Olen sisustanut ullakon ja aion ystävän avustuksella rakentaa portaat mallia floating stairs, eli portaat tulevat seinästä ulos. Aion joka tapauksessa purkaa seinän, johon portaat asennetaan, joten on hyvä tilaisuus rakentaa rakenteet, joihin portaat kiinnitetään. En kuitenkaan tiedä, miten se tulisi rakentaa. Onko joku tehnyt tällaisen projektin ja haluaa jakaa kokemuksiaan? Olen erityisesti kiinnostunut siitä, miten seinän taakse rakentaa koolaukset jne., jotta portaat kestävät. Seinä on sisäseinä toiseen huoneeseen, joten en tiedä kuinka paljon kantavia koolauksia siellä on, mutta ehkä niitä voi täydentää??:S

Kiitollinen kaikista vinkeistä!

• Upphängd trappräcke med flytande trappsteg som sträcker sig från en vit vägg; ljusstråle träffar stegen; beige soffa på golvet.
Ei valitettavasti vastausta, mutta olen myös utelias tästä. Koska on olemassa tällaisia portaita, joissa on lasisia askelmia, arvaan, että kyseessä on jonkinlainen metallirakenne, johon voi työntää askelmia, ainakin näissä tapauksissa. Esim:
http://www.snickarlaget.se/swe/nyheter/furniture2009.html
Se tuskin voi olla rakennettu materiaalista, joka liikkuu ja venyy yhtään. Mutta toivottavasti joku foorumilla tietää, miten asia on.

Itse asiassa melko yksinkertainen rakenne, sillä seinän sisällä on teräspalkki, joka nojaa yläkertaa kohti, ja siitä palkista lähtevät askelmat, jotka on hitsattu kiinni palkkiin.. Ne on puolestaan vain päällystetty puulla niin, että näyttää siltä kuin puuaskelmat työntyisivät seinästä ulos :) Joten palkki on täysin piilossa seinän sisällä, kun kaikki on valmista...

Ohjelmasarjassa "Grand Design" Englannista on jakso, jossa seurataan perhettä, joka rakentaa talon sellaisilla lasiportailla. Muistaakseni he keskustelivat hieman rakenteesta. Voisi ehkä olla inspiraatiota kuitenkin? Jakson nimi on "The Loch House" ja se on ensimmäinen jakso kuudennesta sarjasta.

Muista, että seinän palkkiin kohdistuu voimakkaita vääntövoimia, ja seinäkehikot voivat taipua ulospäin, jos asiat menevät huonosti.

Varmista siis, että kehikot ovat riittävän ylimitoitettuja.

Alko sanoi:
Tässä pari kuvaa: [linkki]

/A
Hyvä esimerkki kiinnityksestä siellä, 5 kpl 2" koolauspuut palkin alaosassa. Jäykkä ja hyvä.

ullberg
Saako Suomessa rakentaa tuolla tavalla? Oletin melkeinpä, että siellä olisi jokin socialstyrelse tai vastaava, joka puuttuisi tähän ja väittäisi, että se on kuolemanloukku ilman kaiteita jne. jne.

Tyylikästä se on joka tapauksessa!

/U

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.