Minulla on lieju- ja hiekkapohja ja haluan laiturin, joka on halpa (niin ylläpito, osto kuin asennuskin) ja joka kestää hyvin monta vuotta. Pitäisikö minun panostaa kivialtaaseen, ponttonilaituriin vai paalutukseen?

(moderator saa siirtää, jos aihe on väärässä kategoriassa)

Hyvä vinkki on yleensä katsoa, miltä lähimmät laiturit näyttävät. Mikä on toiminut?

Jotain halpaa, joka kestää useita vuosia, ei ole olemassa. On kallista rakentaa tukevia laitureita. Isompien kivikarsinoiden rakentaminen itse on työlästä/vaikeaa, jos kivet eivät ole käytettävissäsi.

Paaluaminen puhelinpylväillä toimii yleensä hyvin savessa/mudassa/hiekassa. Jos otat apua siihen (arvioisin muutama tuhat per pylväs asennuksineen) voit rakentaa loput itse. Paalutus perustuu kuitenkin siihen, että on monta metriä kallioperään. Jos kallio on vain joitakin metrejä syvällä, voi se olla sivusuunnassa heiluvainen.

A
Onko sinulla vuorovesi-ilmiötä?

Paljon aaltoja?

Kuinka pitkä sen tulisi olla?

Alfred Jonsson sanoi:
Onko sinulla vuorovesi-ilmiöitä?

Paljonko aaltoja?

Kuinka pitkä sen pitäisi olla?
On vuorovesi-ilmiöitä, ei kovin paljon aaltoja, lahti, pituutta ajattelin noin 25m pitkä (sis. mahdollinen laituri) ja 3m leveä kuin L-muotoinen.

Se on melko suuri laituri se...

martinradbo sanoi:
Se on aika suuri laituri se...
täysin selvä...ehkä 20m siitä tulee.

Kaikilla naapureilla on kelluva laituri, joten ehkä sellainen siitä tulee...vinkkejä valmistajasta ja toimittajasta roslagenissa, ängsö kansallispuiston korkeudella..?

Sitten tarvitaan maa-sähkö ja laiturivalot...vinkkejä?

A
gusgez sanoi:
Se on nousu- ja laskuvesi, ei niin paljon aaltoja, lahti, pituus ajattelen c.a 25m pitkä (sis. mahdollinen silta) ja 3m leveä kuin L
Tuon pituisella olet luultavasti valinnut vain kelluvan laiturin, jos sen ei pitäisi maksaa sinulle jopa 200.000 tehdäkseen todella hyvän laiturin.

Onnea!

Hmm....jos emme ole puhuneet mistään vanhoista ruosteisista tynnyreistä rakennetusta laiturista, tämä tulee maksamaan 200k tai enemmän, tekipä hän mitä tahansa....

Vakaat laiturit eivät ole ilmaisia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.