Kuinka pahasti siirretyt saumat kipsilevyn ja lastulevyn välillä vaikuttavat, kun diffuusiomuovin läpäisee kipsiruuvit?
 
On 25 mm kipsiruuvia. Jos kipsiruuvia ei ruuvata pidemmälle kuin pitäisi, se toimii.
 
Ei hätää, kunhan kiristää ruuvit reglar-iin.
 
  • Tykkään
kfransson
  • Laddar…
Fiksuinta onkin, että levyjen sisälle on asennettu eristävä kerros, niin ei tarvitse huolehtia.
 
A
Jokainen henkilö, joka kiinnittää taulun tai hyllyn Mollysilla, rei'ittäähän höyrynsulun niin..

Itse pidän höyrynsulkua täysin tarpeettomana yksityiskohtana, josta todennäköisesti luovumme muutaman vuoden kuluttua.
 
Alfred Jonsson sanoi:
Jokainen ihminen, joka kiinnittää taulun tai hyllyn Mollyilla perforoi höyrynsulkua, joten..

Itse katson höyrynsulun olevan täysin tarpeeton yksityiskohta, jonka todennäköisesti lopetamme muutaman vuoden kuluttua.
d^_^b
 
Kyllä, on suuri ongelma, jos perforoit diffuusio muovin kipsiruuvien kanssa. On myös käynyt ilmi, että niinkin vähän kuin taulun naulat jne., jotka perforoivat muovin, voivat aiheuttaa suuria ongelmia. Kuten sanottu, pitäisi olla asennustila levyjen sisäpuolella ja sitten muovi.

Alfred, mihin perustat hieman kiistanalaiset mielipiteesi?
 
injonil sanoi:
...Det har även visast sig att så lite som tavelspikar etc som perforerar plasten kan ge upphov till stora problem...
Mielenkiintoista injonil.

Oletan, että nämä tavelspikar-liittyvät ongelmat on dokumentoitu.

Voitko olla ystävällinen ja lisätä linkkejä niihin raportteihin, jotka ovat osoittaneet nämä ongelmat!
 
Thomas Lundquist
Haluaisin myös nähdä sen selvityksen tavelspikareilla.
 
Lopeta pelleily.

Jos on mahdollisuus olla rei’ittämättä muovia, valitaan olla tekemättä sitä.

Sitten jos laitetaan taulu ylös naulalla, niin en usko, että se on niin iso ongelma, sillä asunnossa on silti heikko alipaine, jos ilmanvaihto toimii oikein. Onhan niin, että kipsiruuvien määrä on huomattavasti suurempi kuin taulunaulojen, joten mahdollinen vertailu ontuu.
 
A
injonil sanoi:
Kyllä, on suuri ongelma, jos lävistät diffusion-plastin kipsiruuvilla. On myös osoittautunut, että niin vähän kuin taulunaulat jne. jotka lävistävät muovin voivat aiheuttaa suuria ongelmia. Tämän vuoksi asennustilan tulisi olla levyjen sisäpuolella ja sitten muovia.

Alfred, mihin perustat hieman kiistanalaiset mielipiteesi?
Mitä tarkoitat kiistanalaisilla mielipiteillä?

Että muovi voi usein vahingoittaa enemmän kuin siitä on hyötyä tietävät kaikki, jotka ovat purkaneet diffusion-muovilla rakennettuja taloja.
 
Viimeksi muokattu:
Alfred Jonsson sanoi:
Mitä tarkoitat kontroversiellisilla näkemyksillä?

Että muovi voi usein vahingoittaa enemmän kuin hyödyttää, tietävät kaikki, jotka ovat purkaneet rakennuksia, joissa on käytetty diffuusimuovia.
Jos olisit kirjoittanut "Että muovi JOKA ON RIKKI voi usein vahingoittaa enemmän kuin hyödyttää", olisin ollut samaa mieltä kanssasi kaikkina viikonpäivinä.
 
KnockOnWood sanoi:
Mielenkiintoinen injonil.

Oletan, että nämä tavelspikar-aiheiset ongelmat on dokumentoitu.

Voitko ystävällisesti lisätä linkkejä raportteihin, joissa nämä ongelmat on osoitettu!
Ei aivan, mutta kerron mielelläni mistä olen saanut nämä tiedot.

Isäni tapaa paljon asiantuntevaa väkeä eri aloilta ja keskusteli kerran erään Skanskan tutkimusosaston henkilön kanssa. Tutkija kertoi, että he olivat aiemmin saaneet paljon reklamaatioita rei'itetyistä höyrynsuluista johtuen, juuri siitä syystä, että herkkä rakenne, jossa höyrynsulku on niin lähellä pintamateriaalia, että naulat/mollyt ym. tekevät reikiä.

Enempää tietoa minulla ei ole; se saattaa esim. olla pahempi ongelma sellaisessa rakennuksessa, joka vaihtaa omistajaa usein, mutta että rei'itetty höyrynsulku voi aiheuttaa kosteus- ja homeongelmia, ei liene erityisen yllättävää? Miksi muuten tästä rakenteesta olisi täysin luovuttu nykyään?
 
Snailman
luin muutama vuosi sitten, että muovikalvossa ei pitäisi olla yhteensä suurempia reikiä kuin puoli kämmentä, ja kuten sanottu, se oli muutama vuosi sitten, luultavasti pitäisi olla vielä vähemmän tänään ja ehdottomasti passiivitaloissa (ne on jopa paineistettava)
 
A
Ja kaikki sadat tuhannet talot, joissa ei ole lainkaan muovikalvoa, miksi ne eivät ole mädäntyneet pois?

Nikkarina näen mielestäni paljon enemmän kosteusvaurioita uusissa taloissa, joissa on muovikalvo, kuin vanhoissa taloissa, joissa sitä ei ole.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.