11 289 lukukertaa ·
17 vastausta
11k lukukertaa
17 vastausta
Kipsiruuvin lävistää höyrysulun
Sivu 1 / 2
A
Alfred Jonsson
Estetty
· Västra Götaland
· 208 viestiä
Alfred Jonsson
Estetty
- Västra Götaland
- 208 viestiä
Jokainen henkilö, joka kiinnittää taulun tai hyllyn Mollysilla, rei'ittäähän höyrynsulun niin..
Itse pidän höyrynsulkua täysin tarpeettomana yksityiskohtana, josta todennäköisesti luovumme muutaman vuoden kuluttua.
Itse pidän höyrynsulkua täysin tarpeettomana yksityiskohtana, josta todennäköisesti luovumme muutaman vuoden kuluttua.
Kyllä, on suuri ongelma, jos perforoit diffuusio muovin kipsiruuvien kanssa. On myös käynyt ilmi, että niinkin vähän kuin taulun naulat jne., jotka perforoivat muovin, voivat aiheuttaa suuria ongelmia. Kuten sanottu, pitäisi olla asennustila levyjen sisäpuolella ja sitten muovi.
Alfred, mihin perustat hieman kiistanalaiset mielipiteesi?
Alfred, mihin perustat hieman kiistanalaiset mielipiteesi?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Mielenkiintoista injonil.injonil sanoi:
Oletan, että nämä tavelspikar-liittyvät ongelmat on dokumentoitu.
Voitko olla ystävällinen ja lisätä linkkejä niihin raportteihin, jotka ovat osoittaneet nämä ongelmat!
Lopeta pelleily.
Jos on mahdollisuus olla rei’ittämättä muovia, valitaan olla tekemättä sitä.
Sitten jos laitetaan taulu ylös naulalla, niin en usko, että se on niin iso ongelma, sillä asunnossa on silti heikko alipaine, jos ilmanvaihto toimii oikein. Onhan niin, että kipsiruuvien määrä on huomattavasti suurempi kuin taulunaulojen, joten mahdollinen vertailu ontuu.
Jos on mahdollisuus olla rei’ittämättä muovia, valitaan olla tekemättä sitä.
Sitten jos laitetaan taulu ylös naulalla, niin en usko, että se on niin iso ongelma, sillä asunnossa on silti heikko alipaine, jos ilmanvaihto toimii oikein. Onhan niin, että kipsiruuvien määrä on huomattavasti suurempi kuin taulunaulojen, joten mahdollinen vertailu ontuu.
A
Alfred Jonsson
Estetty
· Västra Götaland
· 208 viestiä
Alfred Jonsson
Estetty
- Västra Götaland
- 208 viestiä
Mitä tarkoitat kiistanalaisilla mielipiteillä?injonil sanoi:Kyllä, on suuri ongelma, jos lävistät diffusion-plastin kipsiruuvilla. On myös osoittautunut, että niin vähän kuin taulunaulat jne. jotka lävistävät muovin voivat aiheuttaa suuria ongelmia. Tämän vuoksi asennustilan tulisi olla levyjen sisäpuolella ja sitten muovia.
Alfred, mihin perustat hieman kiistanalaiset mielipiteesi?
Että muovi voi usein vahingoittaa enemmän kuin siitä on hyötyä tietävät kaikki, jotka ovat purkaneet diffusion-muovilla rakennettuja taloja.
Viimeksi muokattu:
Jos olisit kirjoittanut "Että muovi JOKA ON RIKKI voi usein vahingoittaa enemmän kuin hyödyttää", olisin ollut samaa mieltä kanssasi kaikkina viikonpäivinä.Alfred Jonsson sanoi:
Ei aivan, mutta kerron mielelläni mistä olen saanut nämä tiedot.KnockOnWood sanoi:
Isäni tapaa paljon asiantuntevaa väkeä eri aloilta ja keskusteli kerran erään Skanskan tutkimusosaston henkilön kanssa. Tutkija kertoi, että he olivat aiemmin saaneet paljon reklamaatioita rei'itetyistä höyrynsuluista johtuen, juuri siitä syystä, että herkkä rakenne, jossa höyrynsulku on niin lähellä pintamateriaalia, että naulat/mollyt ym. tekevät reikiä.
Enempää tietoa minulla ei ole; se saattaa esim. olla pahempi ongelma sellaisessa rakennuksessa, joka vaihtaa omistajaa usein, mutta että rei'itetty höyrynsulku voi aiheuttaa kosteus- ja homeongelmia, ei liene erityisen yllättävää? Miksi muuten tästä rakenteesta olisi täysin luovuttu nykyään?
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
luin muutama vuosi sitten, että muovikalvossa ei pitäisi olla yhteensä suurempia reikiä kuin puoli kämmentä, ja kuten sanottu, se oli muutama vuosi sitten, luultavasti pitäisi olla vielä vähemmän tänään ja ehdottomasti passiivitaloissa (ne on jopa paineistettava)
A
Alfred Jonsson
Estetty
· Västra Götaland
· 208 viestiä
Alfred Jonsson
Estetty
- Västra Götaland
- 208 viestiä
Ja kaikki sadat tuhannet talot, joissa ei ole lainkaan muovikalvoa, miksi ne eivät ole mädäntyneet pois?
Nikkarina näen mielestäni paljon enemmän kosteusvaurioita uusissa taloissa, joissa on muovikalvo, kuin vanhoissa taloissa, joissa sitä ei ole.
Nikkarina näen mielestäni paljon enemmän kosteusvaurioita uusissa taloissa, joissa on muovikalvo, kuin vanhoissa taloissa, joissa sitä ei ole.
