Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
bandy76: Okei, mutta eikö ole olemassa riskiä, että tulee jonkinlaisia raitoja tai varjoja, jos maalaa suuria alueita? Eli että maali ehtii kuivua hieman?!
Mikael_L: Kyllä se on selvä, että on paljon tarjouksia. Ja on ehkä monia asioita, joita voi tehdä, ja asioita, joita ei pitäisi tehdä. Mutta yksi asia minusta kuitenkin. Jos ei ole salaista tietoa, tekee juuri niin kuin tuotteen toimittaja ilmoittaa. En mielestäni pidä sitä vaikeampana. Mutta jos aikoo työskennellä saman tuotteen parissa monta vuotta peräkkäin, ymmärrän, että saattaa
aedwall: Tee samalla tavalla kuin kylpyhuoneessa... eli laita sinne kosteussulku. Sinun ei tarvitse olla enempää kuin noin 10-15 cm seinälle. Olisin sitten laittanut laattalattian autotalliin. Se on tyylikästä, edullista ja helppohoitoista.
johanssonjohan: Hei, Kiitos nopeista vastauksista. Lattia on siis jo paikoillaan, joten nämä ovat edellytykset. Mitattu ullakkovarastoa varten. Talo vuodelta 1939. Kysymys onkin, voiko lattiaa suhteellisen helposti vahvistaa? Nykyään on purua palkkien välissä ja lankkua päällä. Terveisin, Johan
KnockOnWood: Voi olla hieman monimutkaista järjestää saranoita, lukkoja, kahvoja ja tiivistelistoja, jos ostat raaka lasilevyn. Äläkä usko, että hiotuilla reunoilla varustettu karkaistu lasi lasimestarilta on halpaa. Katso halpakauppoja kuten Skånska Byggvaror, Hornbach, Bauhaus ja Cheapy. Sieltä saat varmasti alhaisimman hinnan ja valmiin oven, joka on helppo asentaa.
Magnus040: Miten seinän kanssa meni? Saitko sen alas? Kustannukset? Ystävällisin terveisin Magnus
Lizzardo: Nyt on laatta valettu sileäksi, joten huomenna poraan lecablock:in ja halkaisen sen. Kiitos avusta/ehdotuksista
sventus: Ok, kiitos! Rakentamisasioissa on varmasti loputtomasti mielipiteitä. Vinkkejä saa paljon. Vaikuttaa siltä, että asioita voi tehdä monella eri tavalla. Yritän selvittää asiat itse ja ajatella itsekin, mutta olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista ja vinkeistä.
vectrex: Itseräjäytys vaikuttaa järkevältä, mutta lattianpalkeiden läpi sahaaminen pistosahalla kuulostaa erittäin hankalalta. Kiinnitä sen sijaan 2x4 jokaisen lattianpalkeen sivulle, anna tämän ulottua hieman vanhan lattianpalkeen yläpuolelle. Näin saat helposti uuden ja tasaisen pinnan, johon voit ruuviliimata lattiavaneria kiinni!
hempularen: Olen samaa mieltä muiden kanssa, se ei ole ongelma. Kipsi lisää paloturvallisuutta, vaikka sen takana olisi puuseinät.
ByggBert: Jos sylli (timmerytterväggen) on kunnossa, toki!
shogo99: Tässä on linkki Youtube.com-sivustolle, jotta voit helposti kuunnella portaiden narinaa. http://youtu.be/I7LL9MugBkM
Nimajneb: Jos säännökset ovat cc60 90x190-puilla, mikä koko tulisi olla tukikehikkopalkkeille ja kuinka tiheään niiden tulisi olla sijoitettuina?
Helioz: Koska asut Skånessa, riittää, jos lämmität tuubin 30-40 asteeseen (laita se esimerkiksi patterille tunniksi) ja levität, kun ulkona on aurinkoista ja plussaa, niin ei ole ongelmaa. Käytä SMP/MS-polymeerirakenneliimaa hyvältä valmistajalta, kuten Bostik, Sika tai Casco.
andreas pelz: minä aion myös tehdä jotain vastaavaa.uuden ulkohuoneen katolla tulee olemaan raakalauta, kun taas vanhassa on ohuet eterniittilevyt. miten sait sen onnistumaan?
kanalenn: Googlasin vähän ja löysin tämän. Hasses butik. http://www.mamut.net/hassesbutik/default.htm
jnel: Ohjattu/säädetty ilmanvaihto, ajatteletko tuulettimia? Mitä ajattelet vedosta? Kylmä ilma on kai raskaampaa kuin lämmin, mikä tarkoittaa, että ilman pitäisi mennä toiseen suuntaan? Eli lämmittää ilmaa raossa sen sijaan (tosin hyvin vähän)? (Ei kyllä mitään käsitystä) // Jonas
Nanorch: [citat] Miten kävi? Olen itsekin aloittamassa lasilattian kanssa, ja olisi kiva kuulla, miten ratkaisitte sen, kuinka paksua lasia täytyy olla ja niin edelleen...
Lucioperca: Tarkoitat, että teet vähän enemmän etäisyyttä kaakeliuuniin ja sitten laitat jotain tyylikkäämpää kattoa kaakeliuunin yläpuolelle. Tällä hetkellä sen yläpuolella on käsittelemätön kipsilevy. Kuinka lähelle puukatolla voi mennä? Kaakeliuuni kohoaa muutama sentti sisäkaton yläpuolelle.
-JC-: Minä noudatan GVK:n sääntöjä märkätilamatolla, kun remontoin kylpyhuonetta. Kartonkipohjainen kipsilevy on silloin ok.
Grillen: Ah, täytyy kysyä sellaiselta. Eikö sinulla ole aavistusta, mihin hintaan se voisi asettua, jos ottaa apua tarkistamiseen? Minulla on talon piirustukset, joten tarkistan ne huomenna. Ehkä laitan ne tänne, niin ehkä voitte auttaa antamaan vihjeen, onko se kantava vai ei. Ja juuri sen minun täytyy tietää, täytyykö minun hankkia lisätuki vai ei, kun seinät on joka tapauksessa tarkoitus
Mugmaz: Jotain tällaista vai? http://www.jula.se/kilsats-100-pack-349002
Matti_75: Sahaa kiiloja seinän suoristamiseen. Kiinnitä kipsiruuvit levyyn, joka pitää kiinni levyhississä.
verktygsgurun: Kysy täällä byggahus! Saat varmasti nopeita vastauksia...täällä on uskomattoman paljon tietoa.
cecar33: On todennäköisempää, että sisäseinä poistetaan kuin että lattia avataan. Joten ensin lastulevy.
parper: Näyttää hyvältä(minun mielipide). Ruuvat vinkeljärnillä kuulostaa hyvältä idealta, niin nukut hyvin yöllä. Ole varovainen, kun ruuvaat seinään, ettei ulkoseinä painu ulos. Ole myös varovainen tiiliseinän kanssa. Talon painon pitäisi painaa kiinteästi yläriman ja palkkien kanssa, etteivät ne liiku, mutta ruuvaa, jos mielestäsi se ei näytä hyvältä. Luulen, että ei ole
cederbusch: Nyt ymmärsin! Ajattelin koko ajan, että asetan kaksi palkkia, sivulta sivulle niin sanotusti, mutta nyt tajuan, että uusi sääntö kiinnitetään katkaisupintaan, kun tuoli sahataan poikki. Joskus on epäonnea ajatella väärin. Vinkkejä mistä voisin löytää sopivia mittoja ja rakennustapoja?
Hubbe2: Kuten sanottu, molly-tyyppiset metallilaajentimet pitävät parhaiten. Ne jakavat kuorman kattopaneelin taustalla olevalle alueelle. Tavalliset nailontulpat luovat vain pienen pallon taakse ja näin ollen jakavat kuorman vielä pienemmälle alueelle. Itsekierteitävä tulppa asetetaan kuin kierretty ruuvi kipsiin ja kuormittaa siten vain sen alueen, johon kierteet nojaavat. Levy ei voi olla