Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Torpalainen: Hei! Olen samaa mieltä Smurfen 72:n kanssa. Miksi alkaa katkaista ja muokkailla, kun sinulla on jo perustus harjan alla. Aseta kaksi välipalkkia harjan alle, jotka tukevat perustuksestasi, niin homma on hoidossa. //
Torpalainen: Ajattele veneen rakentamista! Voit kokeilla kostuttaa listaa, puristaa sen kahden laudan väliin (lista pystysuunnassa kahden vierekkäin olevan laudan väliin) ja sitten taivuttaa lautoja "oikeaan" suuntaan ja jättää ne näin päiväksi tai pariksi autotalliin. Silloin listasi pitäisi saada pitkäaikaisen muodonmuutoksen "väärään" suuntaan. //
Jan-Å: Niin varma kuin voin olla tietämättä, luettu useista viesteistä foorumilla. Mitä se sitten liittyy siihen? Voi toki olla lajikkeita muuhun käyttöön, olen vain käyttänyt ja lukenut sellaisista, joita käytetään kylpyhuoneessa jne. Paperin päällä se pysyy kuivana, ja jos kerrot mitä olet tekemässä, voinee olettaa, että myyjä tietää, mitä tarvitset, ainakin jos ostat joltain
eviljava: [citat] Ei erityisen vaikeaa, mutta se on sottaista hommaa. Se pölyää, roiskuu ja likaantuu joka paikassa. Mutta niin se on myös silloin, kun repit rappauksen pois. :p
syndikate: Hei! Olin käynyt rakennusliikkeessä ja kysynyt, riittääkö ne vai pitääkö olla liimapuupalkki tai jotain //// Syndikate
jerydh: Niin se on. Palkki minun pitäisi kyllä löytää, mutta ehkä on parempi asettaa kaikki laattojen päälle ja vain kiinnityspisteet julkisivuun.
Torpalainen: Hei! En suosittele käyttämään pelkästään mineritia, sillä mineriti on kapillaarisesti imeytyvä kuten betoni, mikä johtaa kosteuden puurunkoon. Kuitenkin, jos sinulla on jokin etäisyysmateriaali kuten huopakaista mineritin ja puun välillä, se on hyvä ratkaisu tästä näkökulmasta. Sitten sinun tulisi miettiä, mitä tapahtuu, jos seinää vasten kertyy lunta talvella. Se tulee
huggan: Voisiko tämä olla jotain? http://lovhults.shopitoo.com/product.html?product_id=50&category_id=13 http://lovhults.shopitoo.com/product.html?product_id=47&category_id=13
patriklarsson: Ok, ja se kuulostaa kätevältä ratkaisulta :) Joskus on hieman vaikeaa kuvitella kaikki kulmat ja nurkat 2D:ssä, tarvitsisin oikeastaan 3D-ohjelman oppiakseni piirtämään niin, että voisin pyörittää ja käännellä ja nähdä, se on varmaan vaatimus, jos haluaa sen hyväksi. Autotallissa minulla ei ollut lainkaan piirustuksia, mutta siitä tuli sellainen kuin tuli, ei täydellinen mutta
Dr Fozz: Yleensä käytän kuormaliinoja tavallisiin regeliin, se toimii yleensä hyvin!
Annadiy: Keittiö on vasemmalla kuvassa. Haluamme mieluiten olla poistamatta listaa parvekkeen ovelta, koska se näyttäisi hätäratkaisulta. Olen samaa mieltä siitä, että ei ole mielekästä tehdä muutoksia lämmitysputkiin. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että asennamme tarkastusluukun kuten PCLarsson ehdotti, jos se ratkaisee ongelman, mutta millaisen pienen putken sitten asennamme, jotta
Torpalainen: Hei! On olemassa "älykkäitä" tappeja, joita voit käyttää haluamaasi. Niitä kutsutaan joskus vippexpander tai fjäderexpander. Haittapuolena on, että joudut poraamaan vähän suuremman reiän sekä laudan että kipsin läpi. Tämä kuva on Harald Nyborgin kotisivulta [bild]
Torpalainen: Kyllä, sen vaikeampaa sen ei tarvitse olla :) //
Torpalainen: Hei! Vaikea vastata ilman tietoa siitä, millaisia kuormia seinä kantaa jne. Mutta spontaanisti kyllä, sinun täytyy tehdä avväxlingi siirtääksesi kuormat ympäröivään seinään. Tämän voi tehdä eri tavoin, "pitkä kivi", kuten sanot, tulisi mieluummin olla vahvistettu palkki tai teräspalkki. Kuormaa kantavan seinän avväxlingi oikein vaatii hyviä tietoja, enkä suosittele
emilm: Ovatko ne rapatut seinät? Olen rapannut kellarin seinän weber.base 135: http://www.weber.se/fasad-puts-och-murbruk/produkter/produkter-putsbruk-murbruk/putsbruk/weberbase-135-putsbruk-c-hand.html Aika helppokäyttöinen, kun tottuu siihen (kesti hetken) =) Voin suositella betonisekoittimen (rumpusekoittimen) lainaamista/vuokraamista sekoittamista varten.
ClasseClas: On aika päivittää. Åkersberg Bygg & Trä:lla on puuseppävaneria, MDF:ää ja liimapuulevyjä lämpövarastossa. Sinun ei tarvitse ostaa koko levyä, vaan he myyvät myös osia kokonaisista levyistä.
-PC-: Ei, en tiedä yhtään millainen kattila siitä tulee... Täytyy varmaan aloittaa sketchupin opettelu, varmasti löydän joitain videoita siitä tubesta :)
Matti_75: 6x90 suosittelisin, mutta se riippuu hieman siitä, millaiset seinät sinulla on sen kiinnittämiseen.
uno83: Minun on varmaan yksinkertaisesti juteltava jonkun rakennusliikkeen kanssa ja katsottava, mitä vaihtoehtoja on olemassa sekä katon että mahdollisten spottien osalta.
PappasHammare: Tarvitsen kiinnittää 80cm leveä 50cm korkea levy/luukku kaappiin. Materiaali on 19mm MDF Pitää piilottaa pari putkiliitäntää vessan lavuaarin alle Alareunassa on aukko, joten käsivarren voisi saada sisään... Ei tarvitse avata luukkua erityisen usein, joten on ihan ok, jos sen irrottaminen on hieman hankalaa. En halua mitään näkyviä saranoita, enkä usko, että pari piilosaranat
it2perm: Suuret kiitokset hyvästä vastauksesta. Hyvää päivää
JeRo: Min kokemus on, että minulla on melko kivettömät maat, pippuri, pippuri... Silloin näyttää siltä, että keihäs on ihan ok idea, annan asian muhia päässäni kunnes kevät on todella täällä... Kiitos näkemyksistä. //JeRo
Anders Johansson: PL400 tuntuu olevan ensisijainen valintani. Toimii yleensä!
mycke_nu: Pieni kasvojenkohotus.. :D Minulla on muutamia pieniä paloja svartek lojumassa. Kuinka saa parhaan mahdollisen viimeistelyn (jotta materiaali pääsee täysin oikeuksiinsa) pinnalle, jos haluaisi tehdä joitain koriste-esineitä tai vastaavaa?
Johan H: Kiitos vastauksestasi. Miten olet sitten tehnyt lattian betonin suhteen? Muovi & laminaatti sen päälle? Laatta? Kaikilla on erilaisia mielipiteitä siitä, miten pitäisi tehdä, ei tiedä ketä kuunnella =) "Platonmatto on pakko" sanovat jotkut, ei sanovat toiset, "riittää että muovittaa betonin, mutta täytyy olla ilmatila laminaattilattiaan", "ei, laita laminaattilattia suoraan muovin
Demmpa: Yksi vaihtoehto on asentaa pyörivä pyörä ulkopäähän, ehkä yksi myös keskelle. Toinen vaihtoehto on tehdä runko kulmarautaprofiilista. On myös tärkeää, että tolppa ja pohja, johon portti kiinnittyy, seisovat tukevasti.
gnuttisch: Okei, tässä on tyyliin vain väriä ja vähän börs, joka irtoaa kun lyön sorkkaraudalla. Kuitenkin aion vuokrata betonihiomakoneen ja vetää sen yli, jotta kaikki muoviväri häviää. Ja se, mikä selviää siitä, saa jäädä paikalleen :)
cederbusch: Meillä on tuleva lastenhuone, joka sijaitsee suurelta osin vanhassa kissatuulessa. Eli vinokatto ja kapeaa. Minulla on toinen ketju kattolyhdyn rakentamisesta, siellä on myös kuvia, mutta nyt kysymyksellä on uusi luonne, joten se saa olla uusi ketju. Tulevassa lastenhuoneessa aioimme aluksi rakentaa kuupan luodaksemme enemmän leikkitilaa ja myöhemmin tilaa kirjoituspöydälle. Ajatukset
cederbusch: Jatkan ketjua. Kuten sanottu, aion poistaa kipsilevyn yhdeltä seinältä ja eristää sen. En oikeastaan haluaisi asentaa kipsilevyä uudelleen, vaan tehdä kuten se on kaikkialla muualla: puu ja puukuitulevyt. Ongelma, josta en pääse eroon, on se, että lattiassa eristeen alla on melko suuri tila. Joten vaikka miten eristän seinät, ääni kulkeutuu huoneiden välillä. Kuuntelimme tänään