Olen nyt purkanut koko kellarin puisten maahan valetuiden lattianiskoiden vuoksi, jotka ovat kärsineet kosteusvaurioista. Kellariin asennetaan nyt klinkkeri lattialämmityksellä, joten olen saanut lähes kaikki orgaaniset materiaalit pois.

Lattiaan oli valettu niskat, joihin oli naulattu poikkipalkit, jotka kannattelivat lastulevyn, jonka päällä oli muovimatto. Yhteensä 100 m2 pinta-alaa on nyt purettu.

Valitettavasti huomasin, että kaksi lattianiskasta on valettu AVOINEN TAKAN alle. Olen saanut kaiken pois paitsi palaset, jotka ovat takan alla. Sama koskee toista lattianiskaa, joka vaikuttaa valetun vinoon niin, että se katoaa pieneksi osaksi betoniseinän alle yhdessä kohdassa. Tätä ei voi myöskään porata pois rikkomatta seinää.

Koska nyt on tarkoitus eristää ja valaa vähintään 60 mm, en missään nimessä halua tehdä virhettä. Mitä mieltä olette näistä takan alla ja seinässä olevista niskapaloista? Tietysti haluaisin päästä eroon niskoista, mutta miten? Jos en POISTAKAN niitä, mitä mieltä olette riskistä, että betoni ja klinkkeri päästävät läpi kosteuslukua?

Hei! Katso, voitko porata ja laittaa borakol-kapseleita, boreni liukenee kosteuteen ja kulkeutuu puuhun, ja sen jälkeen säleet eivät voi imeä vettä. Nyt on monta vuotta siitä, kun käytin sellaisia kapseleita, joten en tiedä miltä ne näyttävät nykyään, mutta silloin käytimme niitä vanhojen ikkunoiden säilyttämiseen suojelluissa taloissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.