Olen juuri poistanut jalkalistat asunnosta, jotka ovat todennäköisesti olleet paikallaan 50-luvulta asti. Rappaus on säilynyt hyvin, mutta osa nauloista on jäänyt seinään. Haluan tietenkin säilyttää mahdollisimman paljon rappausta ja yritin siksi lyödä naulat seinän sisään. Mutta se ei vain onnistu! Naulat pysähtyvät 7-8 mm kohdalla. Naulojen vetäminen ulos osoittautuu yhtä ongelmalliseksi. Ne näyttävät joltain iskujaoltuilta nauloilta. Voiko olla, että naulojen takana piilottelee betonia? Ehkä se vaatii vain enemmän voimaa? Olen aloittelija tällä alueella, joten kysymykseni johtuvat siitä.

Yksi vaihtoehto voi olla katkaista naula sivuleikkurilla.

Mutta naulan pitäisi voida vetää ulos, vaikka onkin olemassa riski, että rappaus menee rikki.

Ei ole epätodennäköistä, että siellä olisi tiiliä takana. Minun seinissäni on usein ollut kolmiomuotoinen naula, joka taipuu helposti seinässä. Jos vedät sen ulos, voit odottaa, että saat mukaan myös palan rappausta. Usein reikä jää listan taakse, sitä ei ole kovin vaikea korjata.

Jos haluat saada sen ulos, laita laudanpätkä seinää vasten sorkkaraudalla ja vedä kaikin voimin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.