Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
brajt: Minulla on sinibetonirunko kalkkimaalatuilla seinillä. Sisäseinät ovat puuta yläkerrassa. Rapatut sisäkatot. Minulla on yksinkertaisesti kaksinkertainen sarja poria. Sama koskee upotussahoja, jotka myös kuluvat paljon, mutta mitäpä tehdä..... Ostan halpoja malleja "roso"-poralle.
KnockOnWood: Puukuitulevyjä ulkopuolella puulamelleilla sisällä: Boardlamell Puuviilu tai vaneri puulamelleilla sisällä: Lamellipuu Lähde: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A4skiva Etsi boardlamell, niin saat muutamia viitteitä. Tämä vaikuttaa olevan eniten kärryillä: http://www.almungesnickerifabrik.se/
Lindhult: Ja, on vaikea antaa suosituksia siitä, miten juuri sinun pitäisi tehdä. Olemme "muuranneet" Dorocells-legopalikoilla maan alla ja osassa, jossa emme aio täyttää takaisin. Etuna oli, että pystyimme päättämään hieman myöhemmin projektissa, miltä tonttimme tarkalleen näyttäisi. Teimme kaksi tukimuuri talon seinän ulkopuolelle saadaksemme suoran reunan täytetyn ja avoimen seinän
gadeberg: Löysin vähän butyylinauhaa täältä kotoa. Kysyin myös traktoriverstaalta, he käyttävät korikitkiä.
E171: Voiko käyttää klammeria, jonka leveys on 5,7 mm sen sijaan, että käyttäisi suositeltua 10 mm:n klammeria? vai pitäisikö käyttää dyckert 1,6. Aion käyttää klammer pistoolia tai dyckert pistoolia riippuen siitä, mikä on paras. Onko jollain vinkkejä?
PontusF: Hei. Olen parhaillaan purkamassa vanhaa keittiötä asentaakseni uuden IKEA-keittiön tilalle. Tällä hetkellä toinen sisäseinä on kaakeloitu, ja ajatuksena on purkaa vanhat kaakelit, siistiä seinä hieman ja sitten maalata. Koska liesi siirretään, ei enää ole tarvetta pitää kaakeleita sisäseinässä. Kun aloitin tänä iltana kaakeleiden irrottamisen, huomasin, että seinässä on
pozz2: Sekoittelin 2.5kg jauhetta kerrallaan, se oli sopiva meille, jotka olimme 2 henkeä. Kuitenkin ensimmäinen laatoitus niin...
synpunkter: Olen käyttänyt Bilteman 60 mm puuruuvia torxilla harvassa kattokorskeissa.
jeppeknaster: Tietenkin minulla on suunnittelija (WSP), joka laskee lujuuden, koska jänneväli on aivan liian pitkä, jotta voisin itse tehdä järkevän arvion. Aluksi harkitsin terästä, mutta koska haluan tehdä mahdollisimman paljon työtä itse, haluan mieluummin käyttää liimapuuta. Lisäksi minulla on betonilattia, jossa pilarit tulevat sijaitsemaan suoraan murskattujen seinien yläpuolella
källare: Joo, olen ajatellut tapetoida lasikuitutapetilla ja maalata rakennuslevyyn, mutta en ole ajatellut laittaa mitään lisälevyä. OSB-pinta on kai vähän karkea? Mutta sen voi tasoittaa kittamalla.
Anderssan: Hei Huomasin, että minulla on ongelma autokatoksessa. Minulla on täysin eristetty laatta, joka jakautuu autotallin ja autokatoksen välillä. Betonin sisällä ei kuitenkaan ole eristystä autokatoksen ja autotallin osan välillä (ainakaan tietääkseni, valmiina kun ostin talon). Tämä tietenkin johtaa siihen, että se imee lämpöä varastosta/autotallista. Miten tämä voitaisiin ratkaista
Tompa01: Kiitos kolmesta hyvästä vastauksesta. Yritän liuottaa liiman ja yrittää saada sen puhtaaksi. Kokeilen vähän tapetklisteriä vedessä ja katson, liukeneeko se paremmin, myös vinkki Julan halvasta tapetångaresta oli hyvä. En edes ajatellut spikpluggia, se voi olla viimeinen keino yhdessä vähän gipsmassa:n kanssa. Kiitos teidän inputista, on hyvä, kun oma aivo jumittuu ja jää kiinni
Novisfixaren: Keksin vielä yhden asian, mitä mieltä olet/olevatko käyttää tällaista: http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-08799140 sen sijaan, että käyttäisi 95x95 regel?
Jan-Å: Olisin asentanut erilliset silmukat, meillä on ne kaikissa huoneissa huoneen käyttöalueesta riippumatta. Meillä on jopa 2 silmukkaa eteisessä, yksi aivan oven vieressä ja toinen syvemmällä talossa.
Hubbe2: Onko sinulla oikea mollyn pituus? On olemassa yksinkertainen, kaksinkertainen ja kolminkertainen kipsi. Liian lyhyt molly ei voi laajentua, kun siivet jäävät reikään. Silloin ne yleensä pyörivät.
andersmc: Jos tarkoitat tavallisia klädselbrädor, jotka ovat noin 20-22 mm paksuja, voit varmasti pärjätä cc1200mm. Mutta minä olisin laittanut reglar cc600 varmistaakseni. Ei siksi, että se ei kestäisi tauluja, vaan ettei seinä pullistuisi.
Jobo123: Nyt bauhaus on vastannut, että se on Brandsikring EN 13297. En ole kuitenkaan vielä löytänyt, mitä se tarkoittaa...
mycke_nu: Jos nyt haluat villiä ideoita, niin kuulin jostain, joka oli käyttänyt plexilasista tehtyjä pyöreitä pylväitä, jotka oli täytetty vedellä ja kultakaloilla. :wow: Olivatko ne kantavia, tarina ei kuitenkaan kerro.
nedde: Mieluiten odota 3 kuukautta. Muuten on olemassa fix, jota voi ostaa ja käyttää kuukauden vanhaan betoniin. Voit käyttää flytfixiä, mutta uskon, että pääset halvemmalla, jos tasoitat ensin. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
shadowfire: Joo, täytyy varmaan hankkia sellainen kulma seuraavalla kerralla kun käyn rakennustarvikeliikkeessä. Emilin kuvaus toimi kuitenkin erinomaisesti, todella helppoa. Kokeilin ulkonurkkassa kahdella harvalaudoituksella, piirsin kaksi linjaa, peräännyin 6 cm kummastakin ja mittasin keskilinjan kahden pisteen välillä 6 cm ulospäin. Laitoin paperin katkaisusahaan ja asetin sahan oikeaan asentoon
andersmc: Todennäköisesti trossbottenskiva. Sellaista käytetään normaalisti trossbotteniin.
McGonagall: Hei, vähän palautetta. Pienen pohdinnan jälkeen soitimme kunnan nuohoojalle, joka lähetti meille kaverin tekemään "kartoituksen" ja antamaan järkeviä neuvoja. 1800 pix (mitä ei osaa, siitä pitää maksaa) jälkeen olimme hieman viisaampia. En tiedä koskeeko tämä kaikkia kuntia, mutta meillä näyttää siltä, että vain SAVUKANAVA on tämä rajoitus etäisyyteen palavasta
matz77: Tietääkö joku mistä Täbyssä tai Åkersbergassa voisi ostaa Screwfinderin?
JanneL: [citat] Ei, et voi nähdä läpi, mutta, näet jos siellä on poikkituki. Olet todennäköisesti myös poistanut kattolistan ja jos sinulla on onnea, saatat ehkä nähdä ja tuntea missä harja/palkki sijaitsee. Täysin tiivis se on harvoin vanhoissa taloissa, todennäköisesti rako seinän vieressä. Ehkä näet myös jonkin naulan reunassa, jolla alakatto on naulattu. Silloin ei tarvitse enää
Yeti 550: Mietin vain, miksi tasoitemassa ennen laattoja, onko lattia epätasainen vai onko lattialla väärä kaato? :S
Elvis69: Voit hyödyntää teräsrekkejä. Teräsrekit voidaan liittää, ns. boxaus, mikä yksinkertaisesti tarkoittaa kahden kappaleen yhdistämistä. Normaali suositus on, että päällekkäisyyden tulisi olla noin 20% korkeudesta. Sinun tapauksessasi enintään noin 80 cm. Lähtisin 3 m rekeistä ja ostaisin muutaman ylimääräisen katkaistavaksi ja liitettäväksi. Koska pisin rekki kiinnitetään
Anna_H: Oven aukon olemassaolo ei tarkoita, että seinä ei ole kantava, sillä aukon yläpuolella voi olla poikittaispalkki.