E
ewe_lindberg: Biltema tarjoaa huipputuotteita sekä tavallisiin ulkonurkkiin että kaariin. Sopuhintaan:-)!
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
JoakimJohansson
JoakimJohansson: Miten hienoa, että se ratkesi niin helposti ja sujuvasti kuitenkin!! Hyvä hantverkare yksinkertaisesti!
10 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
F
Fli: Juttelin tänään nuohoojan kanssa, meillä oli aluksi vähän vaikeuksia ymmärtää toisiamme, mutta sitten se selkeni. Jos nyt ymmärsin hänet oikein, ei ole mitään ongelmaa olla huonekaluja takan vieressä, kunhan siellä on muutama cm ilmaa, joka kuljettaa lämmön pois.
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
B
blygarn: Miten teit? Olen saman ongelman edessä... En tiedä pitäisikö laittaa OSB vai laittaa 45orit cc30. Mikä on paras?
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
Nimajneb
Nimajneb: Jakautuuko se vain astuessa, olisin käyttänyt liimaa ja puristimia.
8 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
F
f1sweden: Hei, Etsin tonttia ja suunnittelen rakentavani paritalon, jonka rakennustyöt alkaisivat keväällä. En ole päättänyt, mitä rakennusmateriaalia käytän - kevytbetoni tai puu. Olen katsonut hieman eri kevytbetonivalmistajia (kuten HH ja YTONG) netistä, mutta en löydä hintatietoja. Kysyisin, onko joku rakentanut kevytbetonilla viimeisen vuoden aikana ja voisi jakaa tietoa toimittajista,
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
N
nets: Suunnittelen lasiverantaa *nybyggeen* vanhaan tyyliin (vuosisadanvaihde). Tässä on linkki antamaan ideaa... http://metrobloggen.se/inmycarport/det_vackra_husets_glasveranda/ Lasiruudut/pariovet peittävät koko reitin ympäri ja olen saanut tarjouksen verannasta kirvesmieheltä, joka käyttää 115 mm tolppia kulmissa. Mittani ovat 3,5m leveä, 1,8m syvä ja pariovi keskellä etusivua. Ei
0 vastausta · 4,7k lukukertaa
cubix
cubix: Ok, kiitos nopeista vastauksista.
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
E
MaxPax: Kysymystä on käsitelty aiemmin ja jos etsii, löytää seuraavan: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/161281-byggmaterial-fran-polen.html
1 vastaus · 8,2k lukukertaa
M
Mell: Se ei kuulostanut hyvältä. Väännän ylimääräiset ruuvit saumoihin, ruuveja minulla on paljon. Sitten sillä ei ole väliä, että liima ei pidä.
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
D09
D09: Hyvä juttu ikkunan kanssa. Sehän helpottaa Mutta silloin pellettien pitäisi kai olla vaihtoehto Eli täytät ulkopuolelta ja menet vain alas kiroamaan, kun se menee pieleen. Savukanava pitäisi, JOS katon/liitoskorkeus menee pieleen, pystyä ratkaisemaan asentamalla uusi ulkoinen savupiippu tai menemällä läpi palkiston eristetyillä putkilla vähän korkeammalla.. Tyylikäs? Ei
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
G
Gabbe1: Pelti (tyyppi 0,3-0,4 paksuus) eri muodoissa/profiileissa voi käyttää vaihtoehtona tai täydentävänä lyhtypuille. Minulla ei ole lyhtypuita nurkissa, olen sen sijaan asentanut 90ºpeltiprofiilin (50x50mm) lattiasta kattoon. Pelti on liimattu ja ruuvattu seinävanerin ja kipsilevyn väliin.
16 vastausta · 40,9k lukukertaa
Göran.W
Göran.W: [citat] Sama paloluokka kuin puurunkoisella talolla, kun kipsilevyt ovat paikoillaan, joten se ei pitäisi olla esteenä käyttää renkaita.
26 vastausta · 9,4k lukukertaa
·
N
MaxPax: [citat] [citat] Byggahus on joskus niin jiflan hauska! :D
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
L
Lejon: Minun täytyy rakentaa kodinhoitohuone autotalliin ja minun täytyy nostaa lattia noin 25 cm nykyisestä betonilaatasta. Kun pääsen korkeuteen, joka tulee olemaan uusi valmis lattia, olen kipsilevyjen tasolla, jotka nyt ovat seinässä. Uudessa lattiassa tulee olemaan vesikiertoinen lattialämmitys ja klinkkeri. Miten tämä tulisi rakentaa vanhan laatan päältä, styroksi ?? ja miten se
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
B
berne88: onko olemassa jotain muuta materiaalia kuin gips, johon voi laatoittaa? joka on kuollut materiaali?
6 vastausta · 1,9k lukukertaa
D
Dajm: Yritin keksiä, miten voisin kiinnittää palan puuta ilman, että siitä tulisi ruma, mutta tajusin rajani ja ostin uuden sen sijaan. Kai voin sahata vanhaa ovea ja karmia vähän alareunasta ja käyttää kellarissa, kun korjaan siellä. Siitä tulee varmaan täydellinen..
6 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
Locke
Locke: Se on julkisivutiili tai (siellä on kantava runko takana - katso miten ikkunat on asennettu)? On melko yleistä, että rakenne laskeutuu. Uskon, että on hyvin harvinaista, että se vaarantaa tärkeiden osien kantokyvyn, mutta se voi johtaa vaurioihin katteessa tai kuten tässä, ilmastokotelojärjestelmän uloimmassa kerroksessa. Pitää paikata ja korjata niin, että ilmastokotelointi jatkaa
9 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
M
martinradbo: [citat] Olen miettinyt tätä lisää ja olen sitä mieltä, että se toimii ilman muovia välipohjassa. Useita perusteita sille: 1. Viimeistelemättömällä yläkerralla ei ole muovia lainkaan, vain tuulensuojakangas ilmaraon sisäpuolella. Myös katto on ilmanpiiri. Mahdollinen kosteus pitäisi siis päästä pois. 2. Yleiseen käyttöön tarkoitetuilla kattokipsilevyillä alakerrassa ei voi
17 vastausta · 4,7k lukukertaa
Z
ZipLock: Kysy puusepältä, voivatko he myydä vähän hienopuuta tai suositella toimittajaa.
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
V
Vanagon: Kiitos vinkeistä pojat.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
V
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Villa vista
Villa vista: En ole nähnyt tilastoja perustusten/laatikoiden alla olevista onteloista, joten en tiedä kuinka yleisiä ne ovat. On yleensä parempi, jos niitä ei ole olemassa, mutta talonne on seissyt siellä vuodesta 1939 lähtien. Jos ei ole painumishalkeamia tai muita merkkejä siitä, että talo vaikuttaisi onteloista, arvioin, ettei ole ongelmia. Hyödynnä tilaisuutta muurata ne umpeen, kuten muurari
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
Locke
Locke: Oliko betoni ehtinyt kovettua kerrosten välillä vai kestikö se vain odotettua kauemmin sekoittaa? Sitä kutsutaan yleensä nimellä cold joints ja se ei ole hyvä. Raudoitus jännittämättömässä betonissa ei muuten kanna kuormaa ennen kuin betoni on halkeillut. Se tapahtuu normaalisti koko poikkileikkauksessa muun muassa halkeilua jakavan raudoituksen, usein verkon, ansiosta. Kun on
4 vastausta · 4,0k lukukertaa
nanowire
nanowire: [citat] Oh, mukava kuulla. Olen nimittäin tehnyt niin yhdessä huoneessa, mutta jää nähtäväksi, miltä nämä saumat näyttävät jonkin ajan kuluttua, kun otetaan huomioon halkeamat... pidetään peukkuja.
4 vastausta · 9,4k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Laitan päällekkäin ja leikkaan keskeltä partaterällä, tulee täysin näkymätön.
4 vastausta · 4,6k lukukertaa
C
cpalm: [citat] Kiitos! Käsitykseni on, että se toimii aivan yhtä hyvin ruuvilla ja mutterilla tässä tapauksessa! Sen ei tarvitse olla niin vahva, jos palkki lepää kulmaraudalla.
34 vastausta · 15,1k lukukertaa
·
A
andersmc: Reiän täyttäminen, kun sen takana ei ole mitään, voi olla hieman hankalaa. Tässä on yksi vinkki: Hanki pieni pala puuta tai lista, joka mahtuu juuri reiän läpi. Kiinnitä naru puunpalan keskelle, levitä liimaa ja työnnä se reiän läpi niin, että se roikkuu narussa sisäpuolella. Sitten vedä narusta, jotta saat painetta seinän sisäpuolelle. Pidä paine yllä, kunnes liima on
28 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
Östlund
Östlund: Olin tehnyt kuten kuvailit viimeisessä kirjoituksessa. Muotoile vanerilla kummaltakin puolelta. Tee sitten toiselle puolelle väli, johon kaadat betonin. Täytä koko väli, kun valat. Seuraavana päivänä, kun purat, poista betoni, joka jäi väliin. Näin täytät koko aukon.. Käytä mielellään expanderbruk.
5 vastausta · 6,8k lukukertaa
hantverkare1
hantverkare1: Hei. Tarvitsee apua! Aion asentaa uuden lattian yläkertaan, portaiden päässä on kunnon pyöristys. Aiemmin siinä oli kokolattiamatto, joka peitti portaikon kärjen, mutta nyt lattian pitäisi päättyä siihen. Olen etsinyt jonkinlaista pyöristettyä listaa, mutta en löydä mitään. Mieluiten haluaisin metallilistan, koska siinä ei ole reunaa, johon voisi lyödä varpaat, mutta puu käy
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
P
pelle242: Onko olemassa jotain nimeltä husfix, joka on helpompi työstää ja myydään pienemmissä pakkauksissa. Olisin mennyt sillä.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.