Aion eristää vinokaton ja aluksi suunnittelin käyttäväni osb+gyprocia, mutta olen alkanut harkita harvapohjaista ratkaisua säästääkseni muutaman euron ja vähän työtä.

Minulla on kuitenkin kysymys tiiviydestä eristyksen suhteen. Aion eristää noin 170 mm, sen jälkeen tulee muovi, 45:n lastin verran ja lisää eristystä. Kysymys kuuluu, riittääkö harvapohjaisen rakenteen laitto suoraan eristeen päälle ja gyproc sen päälle vai riskiikö eriste valua ulos? Ehkä muovia ei tarvitse laittaa kerrosten väliin, kun vinokattoon ei kiinnitetä niin paljon tavaroita?

Onko joku ollut samanlaisessa tilanteessa ja onnistunut ratkaisemaan sen? :)

Kiitos etukäteen

Jos haluat laittaa ylimääräisen 45 mm eristyksen, voit kiristää kankaan sen alle estääksesi eristettä karkaamasta.

Kuitenkin mielestäni on parempi jättää nämä 45 mm ja sen sijaan laittaa ne muiden eristeiden päälle - näin saat saman eristyskyvyn. Tällä tavalla sinulla on muovi, joka pitää eristeen paikoillaan. Tähän sinun pitäisi laittaa gelspanel, koska se on paljon vahvempi kuin OSB levy. Uskon, että on olemassa riski, että OSB levy taipuu enemmän kuin haluat.

mutta vältänhän minä aika paljon kylmäsiltaa risteämällä eristeen? Eikö voisi olla idea eristää ensin 170, jättää sitten muovi pois sieltä, risteyttää 45:t, eristää ja sitten laittaa muovi ja ristikoolaus, jolloin saan muovin, joka pysäyttää eristeen ja lisäksi vähemmän kylmäsiltoja. Ei sinne vinokattoon kuitenkaan laiteta mitään juttuja, joten OSB saattaa olla liioittelua siellä, ihan kuten muovinkin siirtäminen sisälle.

Miten teit? Olen saman ongelman edessä... En tiedä pitäisikö laittaa OSB vai laittaa 45orit cc30. Mikä on paras?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.