C
cpalm: Riippuen siitä, mihin niitä tarvitaan, löytyy myös niitä neliskulmaisia putkistojärjestelmiä, joissa on erilaisia T- ja L-kappaleita, joita voi käyttää putkien yhteen liittämiseen erilaisissa rakenteissa.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
B
blankner: Mennään sillä! Kiitos Stefan avusta.
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
L
Lasse_Sand: Ratkaisin sen nostamalla yhden sivun kerrallaan ylös autotallitunkilla ja säännöllä. [bild]
7 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
F
FilipS: [citat] Hei! Anteeksi, että pelästytin! Huomasin sen itse asiassa vasta, kun aloin repiä, olin jo päättänyt poistaa ne, joten se, että siellä oli hometta, teki valinnastani vain helpomman. Toivottavasti ei ole vaaraa sinun osaltasi!
19 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
D
daugaard: ei pidä käyttää kipsilevyruuveja osb-levyihin, oikea valinta on lastulevyruuvi.
6 vastausta · 5,6k lukukertaa
D
Dr.L: Vasen, säätöventtiili, oikea kuulaventtiili. ilmanpoisto?????
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
N
SBH: missä on reikä? aiotko olla vähintään yksi lankku molemmilla puolilla? tavallisesti pystytolpat, joissa on yksi vaakasuuntainen palkki ylä- ja alareunassa
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
6
62_an: Luuuukkaa - täällä ei mene nii-iin nopeasti :) Mutta halusin saada koko kuvan selväksi aikaisessa vaiheessa, koska se vaikuttaa myös muihin osiin, jotka tehdään ja on tehty aiemmassa vaiheessa. Olen juuri nyt tekemässä valmiiksi niitä osia, jotka vaativat rakennustelineitä, jotka olen saanut lainaksi. Mutta ei ole niin helppoa maalata, kun alkaa sataa heti kun avaa purkin... :| Ehkä
12 vastausta · 5,7k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Nojoo, ei lähdettä joten nyt sain syyn syventyä BBR:ään. Aina oppii jotain :) [citat] Siinä lukee "tulisi", joten se ei ole ehdoton vaatimus. A2-s1, d0 tarkoittaa joka tapauksessa palamatonta materiaalia. Ehkä tämä on yläkurssia, jos ei ole kyseessä garage-uutisrakennus, en oikeastaan tiedä :)
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
Locke
Locke: Ei. Momentti esiintyy palkin tuessa - ei kentällä. En ole koskaan ollut mukana siinä, että lattiakipsilevy ja muut otettaisiin huomioon pientalojen runkokiinteyden laskennassa - mutta en olekaan suunnittelija. Betonielementtirakentamisessa asia on eri - silloin lasketaan joskus esimerkiksi, että useat esivalmistetut laattaelementit toimivat liitoksen ansiosta levynä. Jos laskee vain
24 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Se tulee olemaan täydellistä. Älä sitten unohda pahvia muurin ja verannan välillä ;)
13 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
O
Oture: Onko mahdollista, että 70mm pystysuorat väliseinät voivat olla kantavia. Arvelen, että se on Ytongia 50-luvun puolivälistä, jonka leveys on 500mm ja korkeus 2500mm.
0 vastausta · 15,4k lukukertaa
F
Felde: hmm, eri ehdotuksia tulee :) Jos yksi asetetaan alas ja yksi ylös, oletan että niiden pitäisi olla vastakkaisissa päädyissä? Veto lattialla ei ole oikeastaan suuri ongelma, paitsi eristyksen ja lämmityskyvyn suhteen?
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
wrang
wrang: Ratkaisin asian asentamalla 2 kpl 22x145mm paneelia, tuli loistavaa. Laajentavaa fönsterdrev sitten
4 vastausta · 6,0k lukukertaa
Östlund
Östlund: Kuten sanottu, käännä vain ensimmäistä kerrosta niin, että se pysyy ylhäällä, kunnes toinen kerros nousee. Sitten katto tukilaudoitetaan 300 mm:n cc-välillä. Älä unohda siirtää saumoja ja käytä pelttinauhaa saumoissa viimeisessä kerroksessa.
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
A
Alko: Tarkista ensin, että seinä, johon aiot kiinnittää, on kunnollinen. Naputa vain hieman ja varmista, että se on esimerkiksi kevytbetonista muurattu seinä, kuten oletit. Korjaus on enimmäkseen kosmeettinen, hakkaa kaikki irtonainen pois ja paikkahio korjauslaastilla (kysy vaikka Beijeriltä) tai ehkä vain seinätasoitteella, jos vahingot eivät ole liian syviä. Sen jälkeen, kuten sanot,
1 vastaus · 7,1k lukukertaa
·
K
Kurtivan: Sellaiset nenät meillä on vanhoissa sisäänpäin aukeavissa pariovissamme. Ne ovat tukevia ja ulottuvat 65 mm. Yhdessä ikkunalasissa oli kaiverrus vuodelta 1921, valitettavasti se lasi oli rikki ja se piti vaihtaa.
4 vastausta · 4,0k lukukertaa
V
verktygsgurun: Rakensin itse oven. Runko hienosta männystä, solumuovia, molemmille puolille vaneria, ja lopuksi päällystin ulkopuolen vaakasuorilla mustaksi petsatuilla leveillä tammilaudoilla, jotka liimasin kokonaan kiinni vaneriin. Ilmiö, joka syntyi, oli se, että kun liimasin tammen, ovi veti kaarelle kuin u-kirjain eikä sulkeutunut tiiviisti karmiin. Suutuin ja löin kirveen oveen, ja sitten heitin
9 vastausta · 13,6k lukukertaa
T
thomasx: Hei Tulossa on kaksi Novofermin autotallin ovea uuteen autotalliini, puusta valmistetut kattoliukuovet, valkoiset, katso linkki alla. Etsin ovea 10x21, joka sopii portteihin. Novofermin omat näyttävät kamalilta. Onko mitään vinkkejä, mistä etsiä?
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
P
Pumba: Muutoin yleensä käytetään pystytukea ja sitten kiinnitetään vaakasuorassa oleva sääntö. Taloni seinä näyttää siltä, että minulla on ulkopaneeli, harva, ulkogyproc, pysty 195mm, sitten vaakasuorassa 45, muovi siihen, sitten pysty 45, sitten lastulevy ja gyproc siihen.
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
Locke
Locke: Joo, en tiedä ollenkaan.
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
Locke
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
MTech
MTech: Hei kaikille! Avaan käytävän tänään, jotta siitä tulisi vähän tilavampi! Kattopalkit kulkevat samaan suuntaan kuin seinä, joten eikö tämän seinän pitäisi olla ei-kantava? Voinko kuitenkin säilyttää säännön lopussa? [bild] [bild] [bild]
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
F
Fredsan: [citat] Olen sellainen tyyppi, joka on sekä kokematon että tykkään mahdollisuudesta korjata asioita jotka menevät pieleen ja eikö olekin niin, että on helpompaa irrottaa kanta joka on kiinnitetty pultilla kuin jos se on kiinnitetty expanderspik?
7 vastausta · 6,7k lukukertaa
prototypen
prototypen: Suojaa puulistalla. Mutta peltiliitin alla onkin suojassa itsessään. Protte
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
J
JonasHolm: Hei Onko joku, joka tietää, mistä voi ostaa lecabalkar Tukholman alueella ja missä niitä on varastossa? /Jonas
0 vastausta · 893 lukukertaa
H
Holpers: Ok. Nyt ymmärrän. Ajattelin laittaa muutaman tukipuun poikittain pystysuuntaisten välille keskelle seinää. Yksi vaikeus kuitenkin.. sekä lattiassa että katossa ei ole mitään mihin ruuvata. Tukipuut näyttävät omituisesti olevan ruuvattu kaksoiskipsin läpi lattian palkkiin. Katso kuva. Naapurin kipsilevy on seinä, jonka näet, joten olen melkein heidän puolellaan :-) Voisin ehkä
8 vastausta · 5,4k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ei kotona, mutta töissä. Siellä kulki lämmitysputkia pitkin ulkoseiniä, ja talvella ne naksuivat jonkin verran. Ne olivat lämmitysputkia, jotka kulkivat vaikeasti jonkin kulkuaukon läpi pomon huoneeseen. Hän ei koskaan valittanut, mutta minua häiritsi vähän, kun putket laajenivat ja kutistuivat pituussuunnassa. Oli aivan selvästi putket, jotka kulkivat lämpöpatterien
4 vastausta · 10,2k lukukertaa
D
daugaard: ero vain tasoittelemisen ja toisen kipsilevykerroksen asentamisen välillä on: hintanero = kipsin ja ruuvien kustannus. tasoite ja maali menevät luultavasti suunnilleen yhtä paljon Aikaero = no, tasoitteleminen ja maalaaminen vievät suunnilleen saman ajan molemmissa tapauksissa, joten lisää aika kipsilevyn vaihtamiseen tai toisen kerroksen asentamiseen. ;)
15 vastausta · 13,7k lukukertaa
pelpet
pelpet: [citat] Kiitos guru! Sellaiset, 38mm vaihtoehtona, sopivat täydellisesti 38mm mastoputkille. Minulla on biltema 500 metriä työpaikaltani, joten piipahdan siellä huomenna.
4 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Et voi käyttää isodränia tai vastaavaa ulkopuolella, johon laitat rappauksen?
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.