Olen parhaillaan remontoimassa kylpyhuonetta. Vanha kylpyhuoneessa oli paljon homeita puupaneelissa seinillä, ja ne ovat nyt revitty pois. Suurin osa näyttää melko hyvältä niiden takana, paitsi ovenkarmin alaosa. Suihkukulma oli aivan vieressä, joten se ei ole erityisen yllättävää.

Hieman mustaa alaosassa:
Renoverattava kylpyhuone, puinen ovikehys osittain purettu. Näkyvissä mustaa, mahdollisesti lahottajasieni. Edessä lattian alla johdot ja vihreä pullo.

Lähikuva. Puu on hieman pehmeämpää pinnasta huoneeseen päin.. Voiko se olla lahottajasieni?
Kylpyhuoneen ovenkarmin alaosa, joka on lähellä suihkua. Karmin puu näyttää tummuneelta ja vaurioituneelta. Mahdollinen kysymys puun vaihdosta.

Joten kysymys kuuluu.. Miten korjaan tämän? Täytyykö minun vaihtaa vaurioitunut puu vai? Tämä vaikuttaa siinä tapauksessa hankalalta ellei mahdottomalta saada todella hyväksi, ellei ota karmin irti ja käytä siihen monta tuntia? Teenkö itselleni palveluksen, jos vain vaihdan koko karmin?

Kaavi pois pintahome/pintamätä maalikaapimella. Maalaa. Tai, jos on läpimätä, sahaa pois ja käytä sahattua palaa mallina. Valmista uusi pala. Asenna, kitinää, ja maalaa. Tässä tapauksessa ei vaihdeta karmia.

• Tykkään
JensRos
  • Laddar…
Pitääkö minun laittaa jotain ainetta vai poistaa vain se, mikä on mustaa ja/tai pehmeää? Ehkä sen voi täyttää plastic paddingilla tai vastaavalla?

Voit maalata homeenpoistajalla, mutta mielestäni näyttää liioittelulta ostaa pullo tämän pienen vuoksi. Jos sinulla kuitenkin on jäänteitä kotona, voit levittää pensselillä. Ei plastic paddingia, rakenna puusepän kitillä ja mahdollisesti puupalalla.

Olen nyt raapinut pois pehmeän osan ja se oli noin 1 cm syvä. :-( Joten.. mitä luulette, onko helpompaa/nopeampaa vaihtaa karmia vai pitäisikö minun yrittää rakentaa se uudelleen?

Oletko päässyt tuoreeseen puuhun niin veistä korvaava pala ja liimaa kiinni.

Yritin keksiä, miten voisin kiinnittää palan puuta ilman, että siitä tulisi ruma, mutta tajusin rajani ja ostin uuden sen sijaan. Kai voin sahata vanhaa ovea ja karmia vähän alareunasta ja käyttää kellarissa, kun korjaan siellä. Siitä tulee varmaan täydellinen..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.