äh, tajusin nyt, että kuva meni pieleen. aaltopelti on väärään suuntaan. Pitää katsoa, onnistunko piirtämään sen oikein :)

Nyt en ole lukenut kaikkea.

Mutta itse olisin maalannut kaksi kerrosta jollain teräkselle tarkoitetulla pohjamaalilla. Töissä meillä on 50my teräkselle standardina ennen verhousta.

Ja kiinnityksen osalta olisin asentanut 4 kpl m12 tankoja hilti hit 70:llä tiileen. Kummallekin puolelle palkkia. Hitsauksesta en voi sanoa mitään, koska en tiedä palkin kokonaiskuormitusta.

C
Cff sanoi:
äh, tajusin juuri, että kuva oli väärä. Aaltopelti on toiseen suuntaan. Katson, onnistuuko piirtää se oikein :)
OK, nyt luulen vihdoin ymmärtäväni, miltä sen pitäisi näyttää. Hämmennys johtui siitä, että ymmärsin väärin, mikä on ylös- ja alaspäin ensimmäisessä kuvassa.

Edellyttäen, että palkki on oikean kokoinen, ainoa mielipiteeni on silloin sama kuin itse huomautit, että kulmarauta olisi pitänyt hitsata palkin ulkopuolelle. Kuten se nyt on, hitsaus joutuu kantamaan koko kuorman. Jos rauta olisi ollut ulkopuolella, hitsisauman ainoa tehtävä olisi ollut varmistaa, ettei se hajoa. Olisin myös valinnut raudan, jonka materiaalivahvuus on vähintään yhtä suuri kuin palkilla, mutta ehkä se on niin?

Viivapiirros teräsrakenteesta, jossa vääntöprofiili ja hitsauskohdat merkitty punaisella; nuolilla osoitetaan kuorman suunnat.

Viimeksi muokattu:
Piirrät hyviä kuvia!
Jep, tuntuu siltä, että suurin ongelma on se, että kulmaraudat ovat väärällä puolella (ja se puolella oleva on katkaistu ja kiinnitetty yhdellä hitsisaumalla ulkopuolella). Ne ovat myös ohuemmat kuin itse palkki.
Onko se yhtä vahva, jos poraan ja ruuvaan sen sijaan, että hitsaisin (jos poistan nykyiset kulmaraudat ja asennan uudet, jotka ovat oikeassa paikassa)?

C
Cff sanoi:
Piirrät hyvin kuvia!
Onko se yhtä vahva, jos poraan ja ruuvaan hitsaamisen sijaan (jos leikkaan pois nykyiset kulmaraudat ja laitan uudet, jotka ovat oikein)?
Kiitos! Käsitykseni on, että se toimii aivan yhtä hyvin ruuvilla ja mutterilla tässä tapauksessa!
Sen ei tarvitse olla niin vahva, jos palkki lepää kulmaraudalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.