6 963 lukukertaa ·
28 vastausta
7k lukukertaa
28 vastausta
Olen ilmeisesti tylsäpäinen, joten auta!
Mutta odota hetki - täytitkö siis reiän kokonaisella tuubilla lateksitiivistettä suihkutilassa?
Tämä on suurempi ongelma kuin ne kaksi mahdollista homepilkkua, jotka löysit vaatekaapin takaa toisessa ketjussa, elleivät ne liity toisiinsa.
Tämä ei ole kovin hyvä asia kosteusturvallisuuden kannalta, sinun pitäisi todella hankkia apua, hätätilanteessa postata foorumille, mutta mieluiten ennen tällaisen "toimenpiteen" suorittamista. Olisi hyvä saada selville, miksi näistä talossa löytämistäsi rei'istä "vetää".
/A
Tämä on suurempi ongelma kuin ne kaksi mahdollista homepilkkua, jotka löysit vaatekaapin takaa toisessa ketjussa, elleivät ne liity toisiinsa.
Tämä ei ole kovin hyvä asia kosteusturvallisuuden kannalta, sinun pitäisi todella hankkia apua, hätätilanteessa postata foorumille, mutta mieluiten ennen tällaisen "toimenpiteen" suorittamista. Olisi hyvä saada selville, miksi näistä talossa löytämistäsi rei'istä "vetää".
/A
Kuten sanottu, jos tämä olisi korjattu kunnolla, minun olisi pitänyt purkaa tie ja asentaa uusi lastulevy, mikä olisi tarkoittanut uutta kylpyhuonetta, johon minulla ei ole varaa. Tämän vian olen huomannut, kun tarkastaja on katsonut sitä ja siellä oli "keltainen" kosteusindikaatio juuri suihkun jälkeen, suihku on ollut pois päältä ja tyhjänä neljä viikkoa, sen kosteusindikaatio on poissa. Kun katsoo talon piirustuksia, radonin poistoilma on todennäköisesti tuon seinän takana, siksi vetoa tuntuu. Kysyin sähköpostitse kosteusasiantuntijalta tästä ja sain vastaukseksi, että koska mitään kosteusindikaatiota ei ole, hätäratkaisuna on täyttää reikä märkätilojen silikonilla, jotta estetään uuden kosteuden pääsy sisään.
Halusin saada sen tiiviiksi, ja koska se on todennäköisesti reikä, joka menee suoraan lastulevyn läpi, on paljon silikonista varmasti valunut levyn taakse ennen kuin se todella alkoi tarttua reikään. Silikoni ei ole mitään vaarallista, eihän se lastulevyä vahingoita.mlkjhr sanoi:
Olen enemmänkin ihmeissäni siitä, miten aikaisempi omistaja ajatteli, koska katsottuani piirustuksia ja mitä roskaa hän on jättänyt varastoon, siinä on ollut asennettuna suihkukaappi, ja sen kiinnityskohta sopii täsmälleen tuohon reikään, joten miten he ajattelivat, joo, me poistamme suihkukaapin ja jätämme seinään reiän, jossa suihkutamme ja annamme veden valua seinään, se on ihan ok!
Ja entinen omistaja oli alkoholisti ja riippuvainen, joten hän ei ehkä ajatellutkaan, mutta suihkukaappi on ollut poistettu jo ennen kuin hän osti talon viime vuonna, joten ne omistajat, jotka poistivat sen, ovat tapetoineet koko asunnon uusiksi, joten ihmettelen, miten he ajattelivat? Se on katastrofaalinen ratkaisu, jos mitään...
Mitä voisi tehdä kosteusekspertin ja kylpyhuoneyrityksen mukaan, jolta olen kysynyt, on joko täyttää se silikonilla tai hitsata pieni pätkä muovimattoa päälle, molemmat menetelmät olivat melkein yhtä huonoja, paitsi että hitsaaminen maksaa vähän enemmän. Reiän tukkiminen olisi täysin ok niin kauan kuin ei saa kosteusindikaatiota, jos ei saa kosteusindikaatiota, niin seinä on kuiva eikä sinne jää kosteutta. Kosteusmittaus on tehty ennen reiän tiivistämistä.
Oikea korjaus olisi vaihtaa se lastulevy, mutta silloin rikon tiivistekerrosta saumoissa, ja silloin täytyy laittaa uusi tiivistekerros, eikä kylpyhuoneessa saa olla kahta erilaista tiivistekerrosta, joten silloin koko kylpyhuone on tehtävä uusiksi, ja en voi vaihtaa tiivistekerrosta ilman, että vaihdan lattiakaivot nykyisiin voimassa oleviin standardeihin. Mikä maksaa 100 tuhatta rahaa, joita minulla ei opiskelijana ole, mutta jotka voi säästää melko helposti kahden vuoden kuluttua, kun minulla on työ.
S
SwiftD
Kaikkitietävä
· Sverige
· 1 715 viestiä
SwiftD
Kaikkitietävä
- Sverige
- 1 715 viestiä
Reiän täyttäminen, kun sen takana ei ole mitään, voi olla hieman hankalaa. Tässä on yksi vinkki:
Hanki pieni pala puuta tai lista, joka mahtuu juuri reiän läpi. Kiinnitä naru puunpalan keskelle, levitä liimaa ja työnnä se reiän läpi niin, että se roikkuu narussa sisäpuolella. Sitten vedä narusta, jotta saat painetta seinän sisäpuolelle. Pidä paine yllä, kunnes liima on kuivunut.
Nyt sinulla on reikässä pohja, jota vastaan voit silikonisoida.
Hanki pieni pala puuta tai lista, joka mahtuu juuri reiän läpi. Kiinnitä naru puunpalan keskelle, levitä liimaa ja työnnä se reiän läpi niin, että se roikkuu narussa sisäpuolella. Sitten vedä narusta, jotta saat painetta seinän sisäpuolelle. Pidä paine yllä, kunnes liima on kuivunut.
Nyt sinulla on reikässä pohja, jota vastaan voit silikonisoida.
Klikkaa tästä vastataksesi