M
Matsen: Listat ovat kiinni luukun ympärillä, joten saranat toimivat huonosti. Kulsnäppare pitäisi toimia. En etsi ratkaisua täysin ilman heloja, kuten kirjoitin ennen, vaan ehkäpä pienimmillä mahdollisilla heloilla. Jonkinlainen väännin, joka lukitsee takana olevaa sääntöä vastaan. Mutta mistä löytää sellaisia, jotka ovat tarpeeksi pitkiä?
5 vastausta · 5,4k lukukertaa
Herr Hysteres
Herr Hysteres: [citat] Se oli itse asiassa juuri se, mitä ajattelin tehdä. Kiitos vastauksesta!
7 vastausta · 1,6k lukukertaa
gadeberg
gadeberg: [citat] Juuri niin olen tehnyt. Mutta tuloksena vaijeri löystyy avattaessa. Mutta aion kokeilla muuttaa kiinnitystä. Olen matkoilla enkä ole vielä palannut sinne.
23 vastausta · 10,9k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: Hyvin monissa taloissa on eristämättömiä ullakkoja ja pieni ullakkotila "hanabjälke" -palkin yläpuolella, aivan kuten sinäkin hankit. Myös omassa talossani on osa näin. Harjan ja päätyjen tuuletusaukot hoitavat tuuletuksen yksinkertaisimmin. Harjaan ei haluta reikiä, eikä niitä tarvitse tässä rakenteessa. Käsitykseni mukaan harjatuuletus on mahdollisesti tarpeen vain, jos koko
24 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
S
smurfen72: Ei ole sähköjohtoja seinäni takana, mutta kiinnitys cc 600 riittää hyvin, se onhan seinä, ei lattia, jolla kävelet.
11 vastausta · 4,3k lukukertaa
P
Peter_GBG: Jos katsot pohjapiirrosta koskien Cgvb:ää (kolmas vasemmalta), näet alkuperäisen pohjaratkaisun. Liitän myös nykyisen pohjaratkaisun tähän: [bild]
2 vastausta · 882 lukukertaa
·
S
sunqan: Se, että antennikaapeli on jo asennettu, ei tarkoita, ettei sitä voi vaihtaa. Etsi elfa, kjell tai classe nähdäksesi, mitä heillä on. Jos putket ovat 16 mm, voi olla ahdasta 2x7 mm:n kanssa, joten jos löydät ohuempia, se on hyvä. Muuten sinun on ostettava liukuvoidetta ja vedettävä molemmat kaapelit samalla kertaa.
11 vastausta · 5,2k lukukertaa
Ö
Ömannen: Hei, olen asentanut todella ohutta tiiltä keittiöön lankoni luona, se tuli Horns tegelbrukilta www.hornstegelbruk.com
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
·
A
andreasg: Kiitos kaikista vastauksista. Olen miettimässä JKrister ehdotusta 45x45 teräs lattia/katto ja loput puuta.
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
Zixten
Zixten: Tsekkaa tämä, niin saatat saada hyödyllisiä vinkkejä... http://www.houzz.com/hiding-television http://hvtvmounts.com/
7 vastausta · 3,3k lukukertaa
B
borichard: Miksi dymlata rautatangolla? Pitäisi olla 2 kpl dymlingar joka tukissa, jotta se olisi turvallista, vaikka ne olisivat todella lyhyitä. Solmujen osalta sain rakennussuojelijalta vinkin, että riittää dymlata joka 3. kierroksella. Voit katsoa kotisivun Kvarnhemmet.n.nu, niin saat ehkä ideoita siitä, miten voi tai ei kannata tehdä.
3 vastausta · 4,8k lukukertaa
Y
YvonneFn: Meillä on L-profiili portaissa, eikä se ole varsinaisesti ongelmani. Ongelma, jonka näen, on pikemminkin siinä, miten johdot voidaan piilottaa, kun siirryn yhdestä portaasta toiseen, esimerkiksi reisipuun kohdalla. Jyrsitään urat, laitetaan putket ja maalataan tai onko olemassa jokin muu yksinkertaisempi tapa?
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
L
Lane: ok, kiitos, vaikuttaa järkevältä myös. Täytyy soittaa ja pyytää heitä tarkentamaan ennen kuin aloitetaan mittauksia... Kaikki tämä tuntuu vähän typerältä, kun laajennetaan. Kukaan ei välitä nykyisestä 70-luvun talosta ilman ilmanvaihtoa, suoraa sähkölämmitystä jne. Mutta laajennukseen pitää olla ilmanvaihtosuunnitelma, energiakartoitus ja radonsuoja... Mutta nyt minulla on
10 vastausta · 3,8k lukukertaa
Zixten
Zixten: n. 1,2 m minulla on kellarin portaita edessä, ja se toimii hyvin, en ole koskaan kokenut sitä ahtaaksi. Olen kantanut sohvan alas/ylös ilman suuria ongelmia.
5 vastausta · 2,7k lukukertaa
A
amatörfixaren: [citat] Se olisi ollut tyylikäs ratkaisu, mutta oman liimapuupalkin valmistaminen 70 cm seinälle tuntuu liioittelulta. Pitäisi varmaan lisäksi olla erittäin ohuita lautoja, jos niiden pitäisi taipua 15 cm 70 cm:llä, ellei niitä höyrytettäisi.
12 vastausta · 2,2k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Raaka pellavaöljy on mitä käytän samanlaisissa tilanteissa. Tietääkseni ei ole mitään sientä, joka pitäisi pellavaöljystä. Roslagsmahogny, jota olet ajatellut, toimii myös, mutta terva voi haista hieman auringon paistaessa, joitakin vuosia käsittelyn jälkeen. Riippuu siitä, pidätkö sitä ok vai et. Minusta terva tuoksuu hyvältä, ja ulkona se ei yleensä ole ongelma.
3 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
J
jerk: Se sääntö, johon vanerilevy ja kipsi oli kiinnitetty, ei todennäköisesti ollut kosketuksessa seinän kanssa, mikä antaa parhaan lopputuloksen, jos haluat saada hyvän tuloksen. Eli rakennetaan yksi lisäseinä naapuria vasten ilmaraolla välissä, jotta ei ole kosketusta.
5 vastausta · 2,7k lukukertaa
A
A-Man_08: Eikö tule ongelmia kiinnittää kiinnikkeet seinään, jos lattian täytyy liikkua vapaasti? Rakenna ensin seinä ja osta ylimääräinen pakkaus lattiaa ja säilytä se varastossa, niin olet varautunut, jos haluat poistaa seinän 5, 10 tai ehkä 20 vuoden kuluttua ja haluat pitää lattian ennallaan.
4 vastausta · 9,0k lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: Jos budjetti on pieni, aloita miettimällä, mitä todella tarvitsette.... yrittää rakentaa/remontoida alhaisella budjetilla ja samalla haluta korkeaa tasoa ja samalla olla tekemättä mitään itse ei tule toimimaan....
8 vastausta · 2,1k lukukertaa
L
lasselu: Olin vähän peloissani, että saisin tuollaisen vastauksen... ;) Onneksi meitä on kaksi, jotka voivat raaputtaa. :)
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
J
johello212: Noin vuosi myöhemmin kiitän teitä vastauksistanne! Tuli oikein hyvä, sahasin kipsilevyn, joka sopi aukkoon. Kiinnitin tukipuun ja tasoitin sekä maalasin. Näkyy vain, jos tutkii suurennuslasilla, ettei aivan oven yläpuolella olekaan struktuuritapettia!
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
J
Janneman: En ole kuullut rakenneväristä, se tekee ehkä sitten ohuemman pinnan kuin rakennetasoite. vaatii parempaa pohjatyötä. Aion katsoa Hornbachin maaliasteilta. Rakennemalli ei ole niin tärkeä. Haluaisin hieman kiviseinän tuntua, kuten Gillestuga. Onko jokin kuvani teloista sellainen, jota käytetään rakennevärin kanssa?
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
Ö
öringen: Hei Minulla on meneillään samanlainen projekti. Minun puolapuut olivat myös huonot. Olen päättänyt rakentaa uuden välipohjan vanhan päälle, osittain saadakseni hieman enemmän kattokorkeutta. Ei ole maksanut monta euroa tähän mennessä. http://www.byggahus.se/forum/losvirke-timmerhus/220700-hur-fasta-nytt-mellanbjaklag.html
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
·
V
Västerhaninge 17: Tai tiivistä plyfarimsuilla sivuilla ja teipillä lyhyillä sivuilla (220 x 45 palkeissa) Hyvä rakennusvinkki video http://mittnyahus.tv/hur-goer-snickaren
3 vastausta · 8,0k lukukertaa
·
roland53
roland53: Olen oppinut paikalliselta maalivärikauppiaaltani, että vanha liimamaali tulisi eristää laimennetulla pellavaöljyllä ennen kuin maalataan modernilla "muovimaalilla". Muuten tapahtuu yllä kuvatun kaltaisia pintajännityksiä ja hilseilyjä. Tämä menetelmä on toiminut erinomaisesti vuonna 1910 rakennetussa talossa, joka kunnostettiin 5-6 vuotta sitten.
9 vastausta · 17,6k lukukertaa
·
F
Fredrik Jacobsson: Ei tarvittu KA:ta, joten sellaista ei ole, mutta ehkä täytyy hankkia sellainen kuitenkin, jotta tämän voi selvittää. Näin näyttää hyväksytty rakennuslupapiirustus ja sen suunnittelusta vastanneen arkkitehtitoimiston ja heidän paloturvallisuusasiantuntijansa mukaan portin ja oven täytyy olla EI30-luokiteltuja. Ovi ei ole ongelma. [bild]
15 vastausta · 10,9k lukukertaa
·
N
NinaE: [citat] Me käytimme Kerapoxy designia http://www.mapei.com/adv/SE/kerapoxy_design/. Ei ole kovin hyvä saada sitä iholle, mutta sama koskee tavallista sauma-ainettakin. Se on hieman raskaampaa kuin tavallinen sauma-aine, mutta jos se laitetaan keittiöön, ero tuskin on havaittava. Se saumataan aivan normaalisti. Se on selvästi kalliimpaa, ehkä 4-5 kertaa kalliimpaa kuin tavallinen
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
hantverkare1
hantverkare1: [Lainaus "Carla, post: 1858776"]Arvaan, että se on kattoläpivienti, joka työnnetään sisään neliönmuotoisiin asbestikanaviin, joita käytettiin aiemmin ilmanvaihtoputkina.[/LAINAA] Pitää paikkansa. Revityin pois samanlaisen maanantaina.
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.