Hei

Aion rakentaa kaappeja ja säilytysratkaisuja sinne tänne talossa. Ajattelin käyttää periaatetta runkokonstruktio verhoiltuna OSB:llä + kipsillä. (Otan mielelläni vastaan vinkkejä vaihtoehtoisista seinämateriaaleista, jos olen hakoteillä).

Olen miettinyt hieman, miten saadaan siistein lopputulos (terävimmät kulmat) parhaiten sahattua levyt niissä kulmissa, joissa seinä kulkee rungon ympäri. Näen kaksi ilmeistä vaihtoehtoa:

1. Jiirata jokainen levy yksinään oikeaan kulmaan

2. Kiinnitä levyt toisiinsa, joko pysyvästi tai väliaikaisesti, ja jiiraa molemmat levyt samalla sahaleikkauksella

Onko joku näistä hyvä tekniikka vai onko olemassa vielä parempia toimintatapoja?

Kipsi leikataan yleensä suoraan ja laitetaan kulmaprofiili päälle, joka sitten tasoitetaan ja hiotaan.

Mitä aiot pukea vaatekaapin sisäpuolelle? OSB ei ole kovin kaunis itsessään.

Kiitos! Entä terävät kulmat (kulma < 90 astetta) tai tylpät kulmat (kulma > 90 astetta)? Ei kai ole kulmaprofiileja jokaiselle kuviteltavalle kulmalle, oletan, ja minulla on sekä hieman teräviä että hieman tylppiä kulmia käsiteltävänä.

Sisäverhous - mikä on vinkkisi?

Stefan N sanoi:
[linkki]
Käytännöllinen!

Herr Hysteres sanoi:
Kiitos! Entä terävät kulmat (kulma < 90 astetta) tai tylpät kulmat (kulma > 90 astetta)? Ei kai ole kulmaprofiileja jokaiselle ajateltavalle kulmalle, oletan, ja minulla on sekä hieman teräviä että hieman tylpiä kulmia käsiteltävänä.

Sisäverhous - mikä on vinkkisi?
Jos kiinteät ratkaisut ovat tarkoituksena, verhoat kipsillä myös sisäpuolelta. Mahdollisesti myös OSB:llä, jos haluat helpottaa erilaisten sisustusratkaisujen kiinnittämistä.

Maxikatten sanoi:
Jos kuitenkin haluat kiinteät ratkaisut, niin päällystä sisäpuoli myös kipsillä. Mahdollisesti myös OSB:llä, jos haluat helpottaa erilaisten sisustuksien kiinnittämistä.
Se oli itse asiassa juuri se, mitä ajattelin tehdä. Kiitos vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.