Pitäisi päättää tarkalleen mihin suora portaikko asennetaan mökkiin. Yritän selvittää, kuinka paljon tilaa pitäisi olla portaiden edessä ja seinän vieressä, jotta portaissa kulkeminen sujuisi helposti. 90cm, 100cm vai vielä enemmän?

En löydä tietoa tästä, kun googlaan.

/K

Ainakin 100 cm, jos minä saan päättää.

Immobil: Kiitos!

En tunne ketään, jolla olisi suora portaat ja seinä edessä, ja tuntuu vaikealta arvata, mitä etäisyyttä tarvitaan.

Onko olemassa esimerkiksi jonkinlainen standardi, jota noudatetaan uusissa rakennuksissa?

/K

Riippuu hyvin paljon siitä, mitä on toisessa kerroksessa, jos tarvitsee myöhemmin siirtää huonekaluja rappuja pitkin ylös, kuinka tila rappujen edessä hyödynnetään... ...
Mutta ehdotus 1 metristä kuulostaa hyvältä...
50 cm voisi toimia makuuparvelle, mutta se tuntuu erittäin ahtaalta...

Kokeile asettaa kaveri jonkinlaisen levyn kanssa rappujen eteen, näin saat "siirrettävän seinän", jonka avulla voit kokeilla...

Yläkerrassa tulee olemaan makuuparvi, joten patjat ja mahdollisesti vuodesohva yläaulassa täytyy saada ylös portaita pitkin.

Fiksu idea levyn kanssa, aion kokeilla sitä.

Tarkistan piirustuksen uudelleen, mutta pitäisi voida saada etäisyys 1,2 metriin, jos asennan portaat mahdollisimman lähelle hallin aukkoa. Portaat edustava tila tulee olemaan ainoastaan portaiden ylös/alas kulkemiseen, koska sillä seinällä on joka tapauksessa ikkuna.

Kiitos vastauksesta. :)

/K

n. 1,2 m minulla on kellarin portaita edessä, ja se toimii hyvin, en ole koskaan kokenut sitä ahtaaksi. Olen kantanut sohvan alas/ylös ilman suuria ongelmia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.