2 547 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Mitä mieltä olet saumattomasta kaakelista keittiössä?
Aiemmin asensin keittiöön 10x10 viistoreunaisia kaakelilaattoja, koska ne ovat viistoreunaisia, viivyttelin aloittaessani saumojen tekemisen, koska se on vähän työläämpää
...mutta nyt jonkin ajan jälkeen mielestäni se näyttää kuitenkin ihan hyvältä. Seuraus tästä on, että vältytään näkemästä rumia rasvamerkkejä saumassa liesitason ympärillä
Keittiöni on maalaismainen, vanha tyyli siis, joten se saattaa toimia paremmin keittiössäni kuin moderneissa keittiöissä. Onko muilla ollut saumaamattomia kaakeleita keittiössä vai olenko yksin tämän hassun ratkaisun kanssa?
(Kyllä, teillä jotka olette kaakeloineet ilman laattojen välistä rakoa ei tietenkään ole saumaa) 
Keittiöni on maalaismainen, vanha tyyli siis, joten se saattaa toimia paremmin keittiössäni kuin moderneissa keittiöissä. Onko muilla ollut saumaamattomia kaakeleita keittiössä vai olenko yksin tämän hassun ratkaisun kanssa?
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 724 viestiä
Olen jättänyt saumaamatta, mutta se johtuu lähinnä laiskuudesta. Laatat (viistetyt) ovat reunakkain ja niihin tulisi oikeastaan ohut kalkkisauma à la kakelugn. Ehkä siihen on tottunut ;-).
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 4 026 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 4 026 viestiä
Onko sinulla kuva siitä, miltä se näyttää sinulla? Minulla on henkilökohtaisesti todella vaikea uskoa, että voisin harkita olevan niitä saumattomia, jos olen asettanut ne etäisyydellä saumalle.nattugglan11 sanoi:Aiemmin laitoin keittiöön 10x10 fasettihiottuja kaakeleita, ja koska ne ovat fasettihiottuja, olin hieman vastahakoinen aloittamaan saumaamista, koska se on hieman työläämpää...mutta nyt ajan kuluessa mielestäni se näyttää kuitenkin ihan hyvältä. Tämä ratkaisu estää myös rumien rasvatahrakohtien näkymisen lieden läheisyydessä
Minulla on maalaismainen look keittiössäni, eli se on vanha tyyli, joten se saattaa toimia paremmin keittiössäni kuin moderneissa keittiöissä. Onko muita, joilla on ollut saumattomat kaakelit keittiössä vai olenko ainoa, jolla on tämä hullunratkaisu?
(Kyllä te, jotka olette laatoittaneet ilman rakoa laatoissa, ette tietenkään ole saumailleet)
![]()
Maalla meillä on ne asetettu tiukasti yhteen ja silloin, kuten mainitsit, ilman saumaa. Olen monesti miettinyt, pitäisikö minun saumata nämä, koska mielestäni näyttää siltä kuin jotain puuttuisi (ja imported_Bennon mukaan minun pitäisi satsata kritsaumaan).
Hyödyn siitä, että pääsee eroon rasvasta saumoissa, täytyy olla melko kuviteltu, sinun tapauksessasi rasva päätyy rakoon, aukkoon, joka on juuri niin sopivan kokoinen, että sitä ei oikein saa puhtaaksi.
Annan sinulle tietysti "the benefit of the doubt", koska en ole koskaan nähnyt, miltä se näyttää, ehkä se on huippua. Olen siis todella utelias ja arvostaisin todella kuvaa tai kahta.
/U
Jos pelkäät rasvatahroja saumassa, suosittelen epoksisaumaa. Käytimme sitä keittiössämme juuri siksi, että emme halunneet, että tumma saumaamme värjäytyisi. Puolen vuoden kuluttua se näyttää edelleen uudelta ja luulen, että sauma kestää kaakelin kauemmin.
Kiinnostavaa, en tiennyt tästä aineesta. Mutta luin eräästä toisesta ketjusta täällä foorumilla, että epoksisauma on hieman hankala, vaikeampi työskennellä, hieman terveydelle haitallinen ja suhteessa kallis.NinaE sanoi:
Miten sitä levitetään? ...täytyy olla tarkkana, ettei mokaa niin, ettei jäämiä saa pois, silloin se varmaan jää ikuisesti.
Katson, jos voin järjestää pari kuvaa. Ei minua itse rasva sellaisenaan häiritse, vaan se värjää koko saumakohdan hällen yläpuolella 30 cm:ssä. Laatta, jonka omistan, tahrii melko nopeasti paistorasvasta...ja näen, miltä se näyttää muiden kotonaullberg sanoi:Onko sinulla kuva siitä, miltä se näyttää sinulla? Minun on henkilökohtaisesti erittäin vaikea kuvitella, että pitäisin siitä ilman saumoja, jos olisin asentanut ne sauman etäisyydelle.
Maalla meillä ne on asennettu tiiviisti ja silloin, kuten mainitsit, ilman saumoja. Olen monta kertaa miettinyt, pitäisikö minun saumata ne, koska minusta tuntuu, että jotain puuttuu (ja imported_Bennon mukaan pitäisi ilmeisesti valita kritfog).
Hyötyä siitä, että välttää rasvaa saumassa, on kai korkeintaan kuvitteellinen, sinun tapauksessasi rasva päätyy välin, välin, joka on juuri sopivan kokoinen, jotta sitä ei ole helppoa puhdistaa.
Annan sinulle tietysti "the benefit of doubt", koska en ole koskaan nähnyt, miltä se näyttää, ehkä se on mahtavaa. Olen siis todella utelias ja arvostaisin todella kuvaa tai kahta./U
Me käytimme Kerapoxy designia http://www.mapei.com/adv/SE/kerapoxy_design/. Ei ole kovin hyvä saada sitä iholle, mutta sama koskee tavallista sauma-ainettakin. Se on hieman raskaampaa kuin tavallinen sauma-aine, mutta jos se laitetaan keittiöön, ero tuskin on havaittava. Se saumataan aivan normaalisti. Se on selvästi kalliimpaa, ehkä 4-5 kertaa kalliimpaa kuin tavallinen sauma-aine. Projektiketjussani voit lukea vähän ja nähdä tuloksia kerapoxysaumasta http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/209799-nytt-kok-i-bostadsratt.html?showAllnattugglan11 sanoi:
Jäämien poistamiseksi on olemassa erityinen aine, joka maksoi 80 kruunua tai jotain vastaavaa, joten jäämien poistaminen ei ole ongelma, jos ne sattuisivat kuivumaan. Kerapoxy Cleaner on aineen nimi.
Klikkaa tästä vastataksesi