2 007 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Muovi vai ei
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Minulla on vaja laajennuksen alla, johon aion pian ryhtyä. Puolikas on tehty lecaharkoista ja toinen puolikas tavallisista rimoista, joissa on asfalttilevy ja puupaneeli. Tämä on eristetty, ja mietin, pitäisikö minun laittaa muovia tai jotain sisäpuolelle ennen kuin alan verhoilla seiniä?
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Ei kukaan?
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
No ja, juuri niin... Olen valmistautunut liittämään elementtejä maalämpöön, mutta en tiedä, teenkö sen. Jos niin käy, niin lämpöä ei tule kuin minimimäärä. Mutta en halua myöskään, että tulee kosteaa... Tarkoitus on käyttää sitä varastona/työpajana tyyliin...
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Ja, ja se on mineraalivillaa eristeenä puolissa tilan seinissä. Toinen puoli on lecaa, joka todennäköisesti jää eristämättömäksi suurella varmuudella. Mitä sanotte, käytänkö muovia vai en? Vai jotain muuta?
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Katto muutetaan kipsiksi. Olohuoneen yläpuolella vietetään tuulisuojakankaalla ennen eristystä. Vanhat autotallilaatat lattiana, eristämätön. Aion asentaa venttiilit ilmanvaihtoa/ilmavirtausta varten. Seiniin laitan kipsin raakapontin kanssa yhdelle seinälle ja mahdollisesti vaneria toiselle, koska sinne ei tule ripustettua paljon seinälle. Vain työkalutaulu ja muutama hylly. Joten selviääkö ilman muovia vai aiheuttaako se kosteus, joka tuhoaa raakapontin?
Råsponten tulee luultavasti kestämään. Riski rakenteissa ilman muovia ja mineraalivillaa on, että jos tilassa on ylipaine ja lämmin kostea ilma alkaa tunkeutua ulos, kosteus tiivistyy kondenssina, kun lämpötila laskee. Tämä aiheuttaa riskiä kosteudelle/homeelle orgaanisessa materiaalissa (mineraalivilla ei yleensä homehdu) rakenteessa. Mutta tiloissa, jotka eivät ole pysyvästi lämmitettyjä, muovia ei suositella, koska ilmiö voi olla päinvastainen.
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Tuntuu siltä, että eriste on hieman kosteaa joissakin paikoissa... Mutta laitetaan sitten raakapontti plus kipsiä seinille.
Klikkaa tästä vastataksesi