Porattuasi reiän ja asetettuasi ruuvin reikään, "laajensit" ruuvin tavallisella ruuvimeisselillä niin, että ruuvi vain pyörii ympäri eikä sitä saa edes pois uudelleen. Mitä on tapahtunut ja onko ruuvia ylipäätään mahdollista saada ulos? Eli ei ole niin, että koko setti tulppa ja ruuvi olisi pyörinyt ympäri.

Huomenna ostan sellaisen erikoistyökalun, mutta haluan nyt ainakin saada ruuvin pois, jotta se ei ole siellä ja törröttää!

S
todennäköisesti pluggen on rikki

voi lisätä, että olen juuri ruuvannut sisään kaksi samanlaista tulppaa ja molemmissa on sama ongelma. Ei ole ensimmäinen kerta, kun olen ruuvannut näitä Byggmaxilta, mutta eikö se ole itsessään outoa?

S
ei. ne on paras kiinnittää työkaluilla. olet vain ollut onnekas niiden muiden kanssa.

jokin idea miten saada itse ruuvi ulos? olen yrittänyt pihdeillä mutta ei...

S
nojaa katkaise ruuvi ja työnnä jäljelle jääneet osat sisään.
kokeile vetää ruuvia ja samanaikaisesti kierrä sitä.
ruuvissa on vain mutteri jäljellä. ankkuri on kiinni seinässä mutta ei mutteri.

Thomas59
Laita jotain ohutta (morakniv toimii tai ohut tasapäinen ruuvimeisseli) ruuvin kannan alle ja väännä hiukan, jotta saat ruuvin kannan hiukan ulos, sitten laita esim. sivuleikkuri alle. Kierrä ulos ja väännä vähän samaan aikaan, niin se yleensä tulee ulos.

Jos on huono tuuri, katkenneet siivet pyörivät (ja voivat siis katketa) ilman, että saavat otetta, ja silloin voi tulla ongelmia.

Olen aiemmin huomauttanut tästä Mollyns rakenteellisesta puutteesta. Ammattilaisen käsissä se toimii, mutta jos ei ole, voi helposti mennä pieleen, kuten tässä tapauksessa. Ruuvinväännin ei ole suositeltava. Osta erikoispihdit (ei kalliit) asennusta varten. Se toimii myös ilman erikoispihtoja, mutta jälleen kerran täytyy tietää, mitä tekee.

Vaikeaa saada koko Molly-tulppaa pois ilman rumia reikiä, jos ei ole tottunut.

Sitten vinkki on olla ostamatta sellaisia Biltemasta tai Byggmaxista. Erittäin helppo rikkoa kierteitä.
Lisää muutama euro ja saat laatua.

Jos niitä vetää koneella, tarvitaan hieman tuntumaa. Ei liian nopeasti eikä liian kovaa. Sitten on myös todella huonoa laatua.

Ostin jotain samanlaista paskaa Juliasta (ett kitt). Siellä eivät kierteet pitäneet. Ja joissain ei tuskin ollut kierteitä. Joten ostin parempia Beijeristä.

Nämä plugit voivat ajaa hulluksi, erityisesti jos ostaa kuten mainittu halpoja sarjoja. Minulla oli ongelmia Julan plugien kanssa, jotka eivät toimineet, vaikka asensin niiden kanssa pihtejä.:@

Näitä jouduin varovasti puristamaan kauluksen pois, jotta voisin painaa ne seinään ja sitten asentaa uudet samaan reikään. Lisäksi on syytä muistaa, että on olemassa sekä yhden että kahden kipsilevyn plugit.

Ja pitää porata oikealla poranterällä, yleensä 10.5 mm, jotta levy ei halkea sisäpuolelta, kun työnnetään proppu sisään.

Yksi vinkki on käyttää duomaxia mollyn sijaan. Silloin ei tarvita työkalua.

Bo.Siltberg sanoi:
Och man ska borra med rätt borr, 10.5 mm brukar det vara, så att inte skivan splittras på insidan när man trycker i pluggen.
Korrekt, dock är borrdimensionen beroende på vilken skruv som sitter i. De finns normalt i M4, M5 och M6.

ceson: De finns för enkel dubbel och trippelgips.

ceson: De finns för enkel dubbel och trippelgips.
Näköjään, aina oppii jotain uutta:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.