Aion tehdä laajennuksen 6x4,5m taloon, joka tulee seisomaan muurattuun ryömintätilaan. Mietin kuitenkin, voinko välttyä kaksoismuuraamiselta olemassa olevaa ryömintätilaa vasten ja sen sijaan kiinnittää lattian palkistuksen palkkikenkiin suoraan olemassa olevaan ryömintätilaan. Onko tämä hyväksyttävää kaikkien taiteen sääntöjen mukaan?

Kyllä, niin tehdään aina :)

Muuten, etkö aio kiinnittää palkkikenkää olemassa olevaan lattiaan? Vai tarkoititko muuria?

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Lisärakennuksen lattia tulee laskea yhden askelman verran noin 15 cm, mikä tarkoittaa, että minun täytyy siinä tapauksessa kiinnittää palkkikenkä seinään. Onko se ok?

Ahaa ok. Ei, et voi kiinnittää palkkikenkää suoraan seinään, sinun täytyy ensin kiinnittää sääntö seinään ja sitten palkkikenkä. Mikä materiaali on seinässä? Jos se on leca, on vaikea saada hyvää kiinnitystä. Mutta jos teet niin, pitäisi pystyä asettamaan tuki olemassa olevaan. Pohjalle pylväillä ylös uuteen välipohjaan, koska pohja ulkonee noin 10 cm seinästä? Jos se ei toimi, valitettavasti on muurattava.

Nykyinen talo on rakennettu 50-luvun lopussa, uskon että lohkot ovat jonkinlaista kevytbetonia mutta eivät leca. Mutta kuulostaa siltä, että muuraaminen on paras vaihtoehto. Seuraava kysymys, joka minulla myös on, on pitäisikö minun ankkurointi uusi ryömintätila olemassa olevaan raudoituksella (sisään porattu)?

Onko sinulla jotain alustaa, johon voit muuraa seinän viereen, vai täytyykö sinun valaa uusi perustus sinne? No, en usko, että on tarpeellista kiinnittää seinää seinään. Mutta kiinnittää uusi välipohja olemassa olevaan seinään olisin varmaan tehnyt sopivalla kiinnityksellä.

Todennäköisesti minun täytyy valaa uusi perusta siinä tapauksessa, jos se aiotaan muurata. Okei, eli olit kiinnittänyt säännön muurissa ja kiinnittänyt lattiarakenteen siihen? Kysymys on vain siitä, mistä tuet pitäisi koostua. Oletan, että ryömintätilassa tulisi olla mahdollisimman vähän puuta.

Pitkät palkkikengät, jotka riippuvat olemassa olevasta välipohjasta?

Kyllä, olisin tehnyt niin, jotta voit suunnata palkit, jos ne ovat vinoja. Puusta tehtyjä tukia et varmaan tarvitse, jos muurataan. Mutta tuntuu siltä, että haluat ankkuroida uuden jollain tavalla vanhaan.

Kiinnostavaa, ja se voisi ehkä olla hyvä vaihtoehto, mutta onko olemassa niin pitkiä balkskor?

En ole nähnyt, että sellaista on olemassa.

Palkkikenkä masoniittipalkille on saatavilla 500 mm.

Ok, kiitos tiedosta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.