Kipsilevy ei pitäisi edes olla vaihtoehto.

Seinärakenteen äänieristyskyky (kasvavassa järjestyksessä):

1 kerros kipsiä ilman eristystä

1 kerros kipsiä + 1 kerros vaneria ilman eristystä

1 kerros kipsiä eristyksen kanssa tai 2 kerrosta kipsiä ilman eristystä

1 kerros kipsiä + 1 kerros vaneria eristyksen kanssa

2 kerrosta kipsiä eristyksen kanssa

Viimeksi muokattu:
Stefan N sanoi:
Yksinkertainen kipsilevy ei saisi edes olla vaihtoehto.
Totta, ja eristämättömät väliseinät eivät myöskään saisi olla vaihtoehto, riippumatta siitä, mitä ja kuinka monta levyä käytetään.

Ymmärrän, että monet tässä foorumilla ja myös ketjussa omistavat omia taloja, joissa voi valita ja tehdä juuri niin kuin itse haluaa.

Ajattelen uudempia asuntoja, rivitaloja ja yksinkertaisempia omakotitalorakennuksia, joita massatuotetaan. Epäilen, että niissä käytetään melko yleisesti yksinkertaista kipsiä?

Felde: Minusta analyysisi on täysin oikea. On selvää, että on helppo istua ja kirjoittaa, että yksikertainen kipsilevy ja eristämättömät sisäseinät pitäisi kieltää, kun itse voi vaikuttaa asiaan. Toivon, että asia ratkeaa (olosuhteisiin nähden) parhaalla mahdollisella tavalla sinun puolestasi.

Mitä tulee hintaan 79', niin ei ole niin yksinkertaista, että se olisi vain ylimääräiset levyt (vaneri ~200kr/levy) ja työ, jotka maksavat. Sinun täytyy ottaa huomioon kaikki muu, ovikarmit, sähkölaatikot jne. jotka poikkeavat vakiotasosta. Ne pitää tilata, toimittaa ja laskuttaa. Kaikki erikoistuotanto tulee näistä syistä kalliimmaksi, mutta 79' kalliimmaksi, no jaa. Silloin on varmasti melko hyvä prosentti lisävalinnasta lisätty myös. Valitettavasti lisävalintaluettelossa ei ole oikein kaupungin hintatasoa.

Viimeksi muokattu:
gabbe - Se varmasti tekee niin :)
Olemme yleensä hieman väsyneitä lisäosien osalta. äärimmäisiä korotuksia (ainakin niissä osissa, joita tunnen). Mutta ymmärrän myös, että rakennuttajan on ansaittava rahaa, ja että siinä on välikäsiä ja niin edelleen.

Eran - kyllä, nämä ovat tärkeitä näkökohtia, joita nostat esiin. Onhan se myös paljon arvokasta saada kaikki valmiiksi muuttaessa, jotta ei tarvitse tehdä työtä itse 5 vuoden kuluttua. Työaika, erikoistilaukset jne., kuten mainitset, ovat ehdottomasti aikaa ja energiaa, joka maksaa.

summa tuntuu vastaan. Mutta näen myös sen edut....

Björn Melander sanoi:
Seinärakenteen äänieristyskyky (nousevassa järjestyksessä):

1 kerros kipsiä ilman eristystä

1 kerros kipsiä + 1 kerros plyfa ilman eristystä

1 kerros kipsiä eristyksellä tai 2 kerrosta kipsiä ilman eristystä

1 kerros kipsiä + 1 kerros plyfa ilman eristystä

2 kerrosta kipsiä eristyksellä
Toiseksi viimeinen tulee olla "1 kerros kipsiä + 1 kerros plyfa eristyksellä"

Sitten olemme samaa mieltä :)

Juuri hoksasin, että kaikki ovat missanneet asian täällä?
Kuka haluaa edes maksaa 79.000 rivitaloasunnosta?
Kuulostaa kauhealta jo sekin?

• Tykkään
Felde
  • Laddar…
Blindnit sanoi:
Tulin juuri ajatelleeksi, että kaikki ovat missanneet asian ytimen täällä?
Kuka edes haluaa maksaa 79.000 rivitalosta?
Kuulostaa kauhealta jo pelkästään se?
HAHA, hyvä kysymys itse asiassa ;)

oceanis sanoi:
Toiseksi viimeinen pitäisi olla "1 kerros kipsiä + 1 kerros vaneria med eriste"

Sitten olemme yhtä mieltä :)
Aivan oikein oceanis!
Hyvin huomattu tarkalla haukansilmällä.
Olen nyt korjannut niin, että se on oikein.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.