Minulla on tänään hallin laajennus, jonka kulma on 90 cm päässä kalliokielekkeestä (joka on noin 2 metriä korkea). Aion tehdä täydellisen remontin tähän, eristää jne. ja kysymys on, kuinka lähelle seinää voidaan tuoda. Yksi asia on, että on käytännöllistä pystyä kulkemaan, mutta jos jätetään se huomiotta...

En halua mieluiten tinkiä sisämitasta, vaan rakentaa ulospäin x määrä cm....

ei kukaan? ehkä tämä kysymys meni hieman väärin..

Riippuuko etäisyys pamaukseen siitä, kuinka usein käyt ohi, ja jos tarvitset päästä läpi suurten asioiden kanssa?

Jos rakennat sen kivestä, voit varmaan mennä niin lähelle kuin haluat? Puisena se on ehkä jo liian lähellä?

D09
Bergsknallen voidaan poistaa tai kuoria, jos haluaa ottaa sen kustannuksen.

En tarvitse päästä läpi suurilla tavaroilla, se mistä olin eniten huolissani on mahdolliset ongelmat talon seinän läheisyydessä kallioseinä.

Se saattaa olla jo liian lähellä tänään... mitä minä tiedän... Onko mahdollista käyttää snigeldynamit:ia 2 metriä korkealle seinälle, joka on 2 metriä leveä ja noin 50 cm-1 m syvä... eli poistaa 1-2 kuutiota kalliota...

D09
Arne999 sanoi:
Minun ei tarvitse kulkea isoilla tavaroilla, mutta se, mistä olen eniten huolissani, on mahdolliset ongelmat talon seinän ja kallioseinän läheisyydessä.

Se voi olla jo nykyisin liian lähellä... mistä minä tiedän... Onko mahdollista käyttää etanadynamiittia kahden metrin korkuisella, kahden metrin leveällä ja noin 50 cm-1 m syvällä seinämällä.... eli poistaa 1-2 kuutiometriä kalliota etanalla...
Vihje on panostaa ptools kivensärkyyn. Täydelliset olosuhteet valmiilla seinällä ampumiseen.

Se vähä mitä olen yrittänyt etanadynamiitilla, koin että se oli kallista, arvaamatonta ja kivet ovat liian isoja käsitellä.

hmm ok ja mitä tämä tarkoittaa? Ei varmaankaan saa tehdä itse... Ei vaadita tarkastusta jne jälkeenpäin?

Mitä voisi maksaa päästä eroon 2kubik?

D09
Arne999 sanoi:
hmm ok och vad innebär detta? Inget man får göra själv antar jag... Behövs ingen inspektion etc efter ?

Vad kan det tänkas kosta att få väck 2kubik ?
Sen efter varuste koulutuksen, sitten mahdollisesti lupa poliisilta nykyään uskon.

En tiedä, mitä se maksaa palkata joku, silloin täytyy pyytää tarjouksia.

Jos tekee sen itse, se saattaa maksaa noin 300-350 kr per reikä, laskettuna yksi reikä 30 cm välein.

Sitten tulee lisää esimerkiksi kompressorin ja poran vuokra.

Se on vain karkea arvio.

Ei tule värähtelyjä, jotka välittyvät, joten tarkastuksia naapureilla jne. ei tarvita.

Olen itse ampunut aivan perustuksen vieressä jne., eikä sitä huomattu.

http://www.ptools.se

Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko, että on kohtuullista oppia tämä ja saada lisenssi itse??

D09
Arne999 sanoi:
Tarkoitatko, että on järkevää oppia tämä ja hankkia lisenssi itse??
Ehdottomasti. Nykyään tosin ptools vaatii, että ostaa heidän laitteistonsa ja niin sisältyy koulutus / lisenssi.

Joskus tämä on halvempaa kuin palkata firma.

Olen saanut koulutuksen / lisenssin ilmaiseksi vuosia sitten, en kuitenkaan koskaan ostanut laitteistoa mutta olen vuokrannut useaan otteeseen ja leikkinyt sillä ;)

Edit

Foorumin jäsenillä on, jotka ovat ostaneet tämän laitteiston, ehkä voit palkata oikeaan hintaan :)

Kuinka kauan koulutus kestää??

D09
Arne999 sanoi:
Kuinka kauan koulutus kestää??
Noin tunti, jos sitä ei ole muutettu

Joissakin ajassa! kuulostaa ihan kohtuulliselta... pitääkö hakea lupaa sitten varmaan... kuinka kauan se mahtaa kestää?

D09
Arne999 sanoi:
Joku tunti! Ei kuulosta niin veriseltä... täytynee hakea lisenssiä, luulen... kuinka kauan se mahtaa kestää?
Saat sen paikan päällä, ainakin minä sain

Veristä tässä on se, että se maksaa rahaa ja että se maksaa rahaa

Hauskaa on, että se paukkuu ja voi rikkoa kallioita ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.