J
Jonteochjag: Olen poistanut vanhat kattovit uudemman 1,5-kerroksisen 40-luvun talomme. Vanhat kattovit olivat ovellisia ja niissä saattoi säilyttää tavaroita, niissä ei ollut lainkaan eristystä lattian tai katon osalta, paitsi tretex. Nyt olen siirtänyt seinän niin, että se on asuintilaa, mutta miten minun pitäisi käsitellä uusia "kattoveja"? Ne ovat nyt täysin suljettuja ja aluksi ajattelin vain
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
F
Finndjävel: On selvää, että ne voivat kuivua hieman, kun ne tulevat sisätiloihin, jolloin niistä tulee joko koveria tai kuperia. Sahalla ei ole aikaa kääntää lautoja ennen kuin ne menevät höylään, joten sydänpuoli voi asettua miten vain. 95 mm ovat kuitenkin niin kapeita lautoja, että se ei melkein varmasti näy. En myöskään usko, että kaksi naulaa pitävät laudan niin, että se ei
8 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
A
AG A: Ennen kuin hankit lisää työkaluja ja poria. Selvitä, mistä materiaalista on oikeasti kyse. Koputtamalla ja vertaamalla ääntä, et saa sataprosenttista varmuutta siitä. Sen sijaan naputa pieni naula kohtaan, johon reikien pitää tulla. Silloin huomaat, mikä on pintamateriaali ja mitä sen takana on.
13 vastausta · 22,8k lukukertaa
D
danlin: Miten meni?
9 vastausta · 8,1k lukukertaa
D
9 vastausta · 8,1k lukukertaa
R
reta: Olen täydessä vauhdissa autotallin kotiteatterihuoneen kanssa. Olen pystyttänyt väliseinän, eristänyt ja asentanut rakennuskalvon sisäkattoon ja ulkoseiniin (katso kuva). Olen kuitenkin epävarma, pitäisikö minun asentaa rakennuskalvo myös väliseinään, sillä tämän seinän toinen puoli ei ole tällä hetkellä eristetty eikä siinä ole kalvoa, joten pitäisikö tätä
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
B
bordeköptnytt: Japps. Olin päättänyt purkaa sen, mutta kuten sanottu, minut suostuteltiin pitämään se. Nyt jälkeenpäin on tietysti hankalaa ajatella takaisin siihen keskusteluun - muistan hyvin, miten ajatukset kulkivat sen välillä, pitäisikö se pitää vai purkaa. Meillä mielestäni sijoitus yhdistettynä kamiinaan ja pohjaratkaisuun toimii ihan hyvin. Meillä on melko avoin pohjaratkaisu ja nyt
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
L
limpan78: Hei! Olen juuri asentanut Jape-venttiolattian ja sitten polystyreenin sekä parkettilattian 32 neliömetrin kokoiselle alueelle kellarissa. Nyt aion asentaa tuuletetut jalkalistat ja minulla on joitain pohdintoja. Ne, jotka olen löytänyt kaupasta, ovat niin, että ne hengittävät takaa, mutta ne ovat puusta, joten puu on kosketuksissa kellariseinän kanssa, mikä ei tunnu ihanteelliselta.
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
M
MissAnpassad: Lautta? Tyypiltään tällainen: http://wse42045.ta15.talkactive.net/activebuilderfiles/xn--hillskr-marin-gfb.com/1330605438.jpg
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
S
snowjim: Hei, Olen vaihtanut muovin seinään (70-luvun talo) ja tältä se näyttää: [bild] http://i.imgur.com/YX1te1a.jpg [bild] http://i.imgur.com/xALglhx.jpg [bild] http://i.imgur.com/C6Yc8IL.jpg [bild] http://i.imgur.com/hKD881r.jpg [bild] http://i.imgur.com/ECPdISu.jpg Kuten näette, olen laittanut teippiä viereiseen seinään ja kattoon, koska en voinut puristaa muovia seinien ja katon väliin
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
S
snowjim: Kiitos, olen nyt asentanut muovin. Eri syistä jouduin antamaan muovin mennä vähän sisäseinille ja lattialle. Kaikki sinetöitiin tarkoitukseen tarkoitetulla erikoisnauhalla. Katossa muovi on avoinna aivan kuten aiemmissakin asennuksissa. Toivottavasti tämä on ok ratkaisu?
7 vastausta · 4,7k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Ei kestä :) Kylpyhuoneessa tehdään täysin tiivis ja vedenkestävä kapselointi lattialle ja seinille, mikä on melko hankalaa tiivistekerrosten, folion ja muiden materiaalien kanssa. Keittiössä tyydytään (toistaiseksi?) siihen, että vuotava vesi juoksee lattialle ja tulee näkyväksi.
7 vastausta · 5,4k lukukertaa
D
devavi: [citat] ovatko valmiiksi teroitetut tolpat helpompi lyödä maahan kuin teräspeitot? pysyvätkö ne paikallaan pidemmän aikaa myös? :rolleyes:
4 vastausta · 4,1k lukukertaa
Anna_H
Anna_H: Mikä on mahdollinen syy tolpan poistamiseen?
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
R
RoBo: Onko A2-naula tavallisessa ulkoverhouksessa samanlainen kuin galvanoitu vai parempi?
9 vastausta · 14,8k lukukertaa
A
Abki: Kokeessa liimatun liimapuupalkin halkeamien korjaamiseksi ei huomioitu halkeamia, jotka olivat alle 0,3 mm, halkeamia jotka olivat matalampia kuin 5 mm tai lyhyempiä kuin 100 mm ei tarvinnut. Sponsorina toimi TräCentrum Norr. Lisätietoja tutkimuksesta löytyy osoitteesta http://www.ltu.se/cms_fs/1.103935!/file/Slutrapport%208143%20Spricklagning%20h%C3%A5llfasthet.pdf Kysymyksesi
19 vastausta · 12,3k lukukertaa
S
snowjim: Mietin itse asiassa leikata ruuveja, koska ei näytä olevan kovin helppoa löytää saman "tyylikkään" designin ruostumattomia. :) Olen kuitenkin laittanut Tec7 nyt ja se näyttää todella hyvältä, melkein kuin se olisi riittänyt, mutta siitä tulee todennäköisesti tyylikkäämpi, jos rakentaa talokorjauksella.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
1
1alexander: Hei Olen vihdoin rakentamassa autokatosta. Olen siinä vaiheessa, että minun pitää liimata yhteen kaksi tolppaa, jotka kantavat liimapuupalkin (630x115). Olen lukenut joitakin eri ketjuja, mutta en löydä hyvää vastausta pohdintaani. Pitäisikö sydänpuoli olla samaan suuntaan vai eri suuntaan? Jotkut sanovat, että vuosirenkaiden pitäisi olla samaan suuntaan ja jotkut sanovat
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
D
danpih: 5-6 cm ei ole edes reilu ;)
19 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
T
thomasx: Googla hålsten niin löydät varmasti mitä etsit ;)
1 vastaus · 892 lukukertaa
larsbj
larsbj: Hiilikuitua käytettiin eristeenä ja äänieristyksenä, usein sekoitettuna hiekan kanssa.
1 vastaus · 662 lukukertaa
C
cpalm: [citat] Se oli antelias yhdistys. :D Useimmat kutsuisivat sitä siellä pintakerrokseksi.
7 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
M
Marcussjogren: Ei suoraan, mutta ole tarkkana ja lisää sellainen paikalleen jos se alkaa roikkua, muuten se voi vahingoittua/haljeta jos se on vinossa pitkän aikaa. Ajattelin aivan kuten muutkin sanoa, että voit hyvin odottaa vinotuen kanssa kunnes tarve ilmenee, jos pidät siitä enemmän ilman :)
8 vastausta · 20,5k lukukertaa
·
anders07
anders07: Luulen, että suurin osa sanoo "13", vaikka se voisi olla 12,5mm, 12,7mm tai 13mm paksuus ja kuten Stefan sanoi, ei näy mitään eroa jos sattuisi sekoittamaan...
3 vastausta · 3,6k lukukertaa
S
snowjim: Olen nyt saanut kotiin kipsiä ja OSB:ta, eivät olleet kovin kivoja kantaa, erityisesti kipsi. Ymmärrän miksi sinä Fjojtmehmet suosit 90 kipsiä :D [bild] [bild] [bild] [bild] Olen myös ostanut ikääntymistä kestävää muovia ja gejp:ä Bygg Maxista, siinä luki 50 vuotta, pidetään peukkuja että nämä ovat hyviä juttuja!? Tuntuu vähän hassulta laittaa seinään materiaalia, joka
74 vastausta · 10,0k lukukertaa
fremax
fremax: Sahaa karmi ja irrota "in" se mahdollisimman vähän rappausta vahingoittaen. Moduuli on 20-25 mm pienempi korkeudeltaan ja leveydeltään. Ulkopuolella vaihdon yhteydessä asennetaan yleensä plaatit (L-muotoiset) ja sisäpuolella saumataan, rapataan tai verhoillaan. Asennetaan edullisesti Adjufixillä hylsyyn kuuluvan lisäosan kanssa, jos ei ole mitään järkevää mihin kiinnittää! Luukku
1 vastaus · 9,0k lukukertaa
·
P
Pagno: Jos yhdessä kuvassa on homeen merkkejä katossa, on tärkeämpää ensimmäisessä vaiheessa ratkaista tämä ongelma. Terveisin P-A
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Upotetulla päällä mittaat upotuksen "ylemmästä" osasta. Muuten mittaa "pään alapuolelta". Oletko mukana?
7 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: Voit asettaa kantavat palkit alle, jotka asetat tunkkipukkeihin sen jälkeen, kun olet nostanut tunkilla. Silloin voi kaivaa alle ilman riskiä, että varasto kaatuisi päälle.
2 vastausta · 12,3k lukukertaa
·
B
Blixtmaskin: Onneksi on ihmisiä, jotka osaavat ajatella hieman pidemmälle kuin itse :D Kiitos vinkistä, annan varmaan paikallisen puusepän huolehtia höylätyistä soviteosista (sama kuin höylää listan).
6 vastausta · 8,2k lukukertaa
·
N
norrbottenstorpet: Siitä on tullut malli: "aseta pari tai kolme kierrosta kattopaneelia ja työnnä sitten eriste sisään". Kaikki yritykset pitää eristys katossa paikoillaan etukäteen ovat epäonnistuneet, kuten puulistat ja narut. Joko koko paketti putoaa alas, roikkuu tai jää kiinni ponttiin, kun kattopaneelia lyödään paikoilleen. Ehkä se johtuu siitä, että minulla on melko matalalla oleva katto
4 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.