Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
charlotte_13: Te, jotka olette asentaneet nämä, oletteko liimanneet vai naulanneet ne kiinni? Ne asennetaan huoneeseen, jossa on nykyään struktuuritapetti, täytyykö tämä poistaa ennen asennusta vai voiko liimata/naulata suoraan tämän päälle? Takana puuseinät.
Avemo: Uskon, että vanhojen talojen harvojen kosteusongelmien pääasiallinen syy on se, että ne ovat huonosti eristettyjä. Mitä paksumpi eristys, sitä suurempi kondensaatioriski ja sitä pidempään kestää, että kondensaatio kuivuu, kun olosuhteet ovat suotuisat. Lisäksi sanotaan usein, että orgaaninen eristys kestää pieniä määriä kosteutta paremmin kuin lasivilla. Mikään eristys ei
Albireo: Hei! Luulin, että tämä olisi yksinkertainen kysymys! Olen laajentamassa olemassa olevaa kellaria talon alla. Perusta Ajattelen täyttää 0,1m soralla lattiaeristyksen ja kantosokkelin alle. Kantosokkeli Jotta projekti voidaan saattaa päätökseen, täytyy kantosokkeli valaa. (noin 15m) Se tulee todennäköisesti olemaan 0,6 - 0,7m leveä ja noin 20 - 25 cm korkea. Kuinka paljon raudoitusta
jt3000: Hei! Olen vihreä alan alkeiden kanssa liittyen sisustustyöhön ja tarvitsen neuvoja näiden kuvien perusteella. Kysymykseni ovat: 1. Millaisia työkaluja tarvitaan vanhojen maalien poistamiseen, jotka ovat rapistumassa (harmaat värit) 2. Kun vanhat maalit on poistettu (harmaa maali), mikä on seuraava vaihe? 3. Pitääkö ensin kitata eri halkeamat vai onko jotain muuta esityötä, joka
MachoAlg: Hei. Olen juuri muuttanut taloon ja on vähän puuhattavaa. Olemme ajatelleet aloittaa kunnostamisen pikku Stevensin huoneessa (Poika mahassa) Juuri nyt seinillä on ruma kudostapetti, jossa on naulanreikiä siellä täällä. Olemme ajatelleet purkaa sen pois, jotta pääsemme käsiksi kipsilevyyn. Kysymys on oikeastaan siitä, kuinka minun pitäisi tehdä tasoitukset. Koska takana oleva
Björn_L: Hei! Aion tehdä aukon ulkoseinään (2800 mm) erkeriä varten talossani, joka on rakennettu puurungosta vuonna 1932. Talossa on mansardikatto kulmilla 67 astetta ja 42 astetta. Talon leveys on 9200 mm. Ajatuksena on käyttää liimapuuta, ja on olemassa ainakin kaksi erilaista sovellusta valmistajilta kuten Moelven ja Svenskt Trä, jotka voivat auttaa mitoituksessa. Kun käytän Svenskt Trä
Keexet: Ilma imetään laatikkoon tilasta yläpuolella. Tämä tila ei kuitenkaan ole käyttämätön, vaan sitä käytetään säilytykseen. Laatikon yläosan takaosaan olen porannut useita reikiä, jotka toimivat "imuaukkoina". Tämä imu johdetaan laatikon takaosan kaksinkertaisen seinän kautta, joka on äänieristetty. Ilma "löytää tiensä" laatikon alaosaan. Tuloksena äänieristetty
anders07: Rakennan parhaillaan tukimuuria pystysuorilla tammiliitoksilla, joiden koko on 140x100mm. [bild] Nyt ajattelin alkaa kaartaa muuria sen sijaan, että olisi 90-asteen kulmia. Miten teen sen fiksuimmin? Kiilat väliin, vai ruostumaton reikävyö vain? Kiinnitän ne toisiinsa 240x8mm ruuveilla.
D09: Ehkä ymmärrän kysymyksesi väärin, mutta rakennuslevyt, jotka liimataan/ruuvataan yhteen ja sitten mittaat muodon ja sahaat sen. Jätä muutama mm ulkopuolelle ja viilaa loput. http://www.beijerbygg.se/store/privat/byggmaterial/byggskivor/plywood/byggplywood-2400x1200-2-88m2#.V6nxZ_ReCJI
Fasting65: Olemme ostaneet paljon sähkömateriaalia vuosien varrella. Viime aikoina olen käyttänyt elektroland24.de. Se on aina toiminut loistavasti. Jossain vaiheessa heillä ei ollut juuri niitä osia, joita tarvitsimme, ja silloin he lisäsivät artikkelin verkkokauppaan, jotta pystyin ostamaan. Nykyään tuntuu, että valikoima on melko laaja.
Oldboy: Hyvä palautteen saaminen. Ajan mittaan se sitten osoittaa, kestääkö toimenpide.
arcile: Kiitos myrstack vastauksesta! Yllättyisin, jos se on täysin tasainen, siinä on kerros rappausta, jonka ajattelin antaa jäädä paikalleen. Tuntui erittäin työläältä poistaa kaikki. Onko mitään fiksua tapaa säätää koolauksia saadakseen ne tasolle, voiko vain kiilata jotain alle? Kun kyse on alareunan raudoituksesta, oletan, että täytyy vain tehdä uusi reikä, jos siihen sattuisi
prototypen: On olemassa H-muotoinen lista saumoille (erityisesti päätysaumoille), joka pitää paremmin, jos levyt liikkuvat hieman. Protte
Jored: Aion rakentaa ensin vähän varastotilaa sisälle, sitten syyskuussa on ulkotöiden vuoro, kuten tallin eteläseinän julkisivun vaihto ja tämän vaikeasti saavutettavan tuulilaudan vaihto. Kiitos kaikista kekseliäistä ratkaisuista!
silvin: Olen ajatellut ostaa 200 tuntia ja suorittaa tarvittavan. Mutta itse edellytykset eivät ole ne, joista haluan saada palautetta, vaan enemmän siitä, mitä menetelmiä ja materiaaleja voin käyttää valitakseni halvimman ratkaisun. Esim. halvin sisäkatto jne. Sitten voin arvioida, voiko niitä soveltaa projektiini. Mutta soitin ja pyysin mittoja, jotta voisin tehdä luonnoksen. Kaikki oli
KnockOnWood: Voisiko se olla jonkinlainen vedonpoisto?
Rosemax: Ohitin muovin. Aika näyttää, oliko se oikein vai ei :) Kiitos avusta
MathiasS: Tuohan näyttää olevan vahvistettua PVC:tä. Käytetään nykyään pääasiassa allas-asennuksissa, joten mitä on ajateltu sinun kohdallasi onkin varmaan vaikea selvittää.....sinun täytyy etsiä toinen pää!
heimlaga: Jos alaorret eivät kestä kävelyä, varmistaisin, että ilmoitan valmistajasta poliisille työturvallisuusrikoksesta tai petoksesta. Alaorret täytyy kestää, jotta voi olla mahdollisuus rakentaa ja eristää. Se on perusedellytys kaikelle rakentamiselle. Toisaalta ei ole lainkaan varmaa, että kattotuolit kestävät, jos käytät ullakkoa varastointiin. Puu kestää nimittäin huomattavasti
divander: Ajattelin rakentaa itselleni sarjan laatikoita muun muassa työkaluille ja muille esineille. Kun mietin asiaa, uskon, että vanerilaatikot olisivat parhaita. Onhan olemassa aika mukavia valmiita sellaisia ostettavaksi (esim. kuten liitetyssä kuvassa), mutta ajattelin, että olisi sekä halvempaa että hauskempaa rakentaa ne itse. Olen huomannut, että esimerkiksi Clas Ohlson tarjoaa
anders07: Täytyy harkita ruostumattoman ostamista sitten... Tarvitsee vetää yhteen vähän NTR-A, joka menee alaspäin maan alle...
Dea_34: Kiitos tiedosta, sitten menemme ÅVC:hen.
Claes Sörmland: Sahattu ja kiillotettu kalkkikivi on muuten perinteinen tulisijan eduslaatta.
erix0n: Olen siirtänyt vaatekaapin, joka alun perin oli kolmella liukuovella, mutta uudessa paikassa mahtui vain kaksi, joten nyt minulla on yksi ylimääräinen ja mietin, voisiko sitä käyttää yksittäisenä ovena? Onko kellään muulla sellaista? Vaihtoehtoisesti käytän sitä käytävässä, mutta en tiedä, saanko samankaltaisen... näyttää olevan M3 Doors, mutta se on muutaman vuoden vanha.
Jored: Aion vaihtaa julkisivupaneelin ulkoseinällä tallissa. Ajattelin samalla poistaa kaksi mätää ikkunaa ja laittaa uuden niiden tilalle, sekä rakentaa umpeen aukot molemmilla puolilla. Onko vinkkejä, miten minun pitäisi edetä? Sisäseinään tulee myös hieman töitä molemmin puolin ikkunaa.
Jonas Birgerson: Hei Olen rakentamassa tallia vanhaan navettaan ja olen huomannut, että ikkunan yläpuoliset muuratut holvikaaret ovat todella huonossa kunnossa, katso kuvat. Olisin kiitollinen, jos joku voisi antaa neuvoja, mitä minun pitäisi tehdä niiden kanssa? Onko olemassa jotain "materiaalia", jota voisi ruiskuttaa halkeamiin? Vai pitäisikö minun tukea kaarta ja yrittää tunkea niin paljon uutta
nimhed: Meillä on vanha hattuhylly, jossa 3 pyörötankoa lepää kannattimella. Useita ankkurikoukkuja pitäisi pujottaa pyörötankoihin. Mittasin koukkujen reiän olevan 31-32 mm. Kyllä, isaksädelträ olen löytänyt. Loma kiinni maanantaihin asti, joten katsotaan, onko se ratkaisu. Liimata kvarttisalot yhteen oli hauska idea.
Stingray468: Hyvä, se on tavallinen mineraali/lasivilla, jota käytetään siinä. Olen keksinyt ratkaisuja palkin verhoilun kiinnittämiseen ilman hitsausta, joten uskon, että se ratkeaa nyt. Palkki tulee toimimaan enemmän tai vähemmän yläkarmana. Kuitenkin haluaisi vähän eristystä myös autotallin oviaukon alapuolelle, joten luulen, että se saattaa olla liimattu solumuovi ja puupaneelit