Aion vaihtaa kellari-ikkunan kuvissa, mutta en oikein tiedä, miten tehdä se, kun se on "muurattu" paikoilleen. Olen vaihtanut kymmeniä ikkunoita puuseiniin, mutta en koskaan betoniseinään. Seinä on tehty 25 cm betoniharkosta. Ei mitään muuta. Miten yleensä tehdään ikkuna betoniseinään? Ovatko karmien alla kiiloja kuten tavallisesti, ja on eristäminen tehty tavalliseen tapaan? Ja sitten tasoitettu ulkopuolelle ja sisäpuolelle, karmia vasten? Vai onko muurattu puukoolauksia, joihin ikkuna on kiinnitetty? Tai miten se voisi olla tehty? Aukolla on hieman erikoiset mitat, 141x67,5 cm. Jos haluan laittaa 14x7-ikkunan, täytyy minun irrottaa rappaus, mutta ehkä minun pitäisi tehdä se saadakseni ikkunan pois? Tai pitäisikö minun sahata karmin irti ja murtaa se pois, jotta rappaus pysyy ehjänä? Mutta silloin minun täytyy lisätä koolaukset "uraan" ja ostaa pienempi ikkuna. Onko joku, joka voisi neuvoa minua? Kiitollinen vastauksesta.
 
  • Valkoinen kipsiseinä, jossa on suorakaiteen muotoinen puukehykset kätkevä kellari-ikkuna, ja vesihanan pistorasia seinän alaosassa.
  • Lähikuva vanhan kellari-ikkunan kehyksen kulmasta, jossa näkyy rapistunutta rappausta ja halkeamia betoniseinässä.
  • Vanhan kellari-ikkunan kulma, jossa näkyy valkoista maalia ja rappausta betoniseinässä, sekä pieniä halkeamia maalin pinnalla.
  • Vanha kellarin ikkunankehys, halkeillutta maalia, vieressä betoniseinä. Maalissa näkyy kulumista ja seinässä on halkeamia.
Sahaa karmi ja irrota "in" se mahdollisimman vähän rappausta vahingoittaen. Moduuli on 20-25 mm pienempi korkeudeltaan ja leveydeltään. Ulkopuolella vaihdon yhteydessä asennetaan yleensä plaatit (L-muotoiset) ja sisäpuolella saumataan, rapataan tai verhoillaan.
Asennetaan edullisesti Adjufixillä hylsyyn kuuluvan lisäosan kanssa, jos ei ole mitään järkevää mihin kiinnittää! Luukku auki:)

Ystävällisin terveisin, fremax
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.