Hei,

Ostin Kipsilevyä Bygg Maxilta ja kipsi, jonka olin päättänyt etukäteen, oli Gipsi Svea STD, 13x1200x2400mm, 27kg, mutta kun vihdoin kuljetin kotiin ja laitoin kaikki 19 levyä paikoilleen, missä ne pitäisi asentaa, huomasin, että niissä lukee 12,5x1200x2400!? Näen, että Bygg Maxilla on pari kappaletta, jotka ovat 12,5 mm paksuja, mutta muissa mitoissa ei ole oikein? Kun katsoo itse kipsiä, se on yksivärinen, joten sen ei pitäisi olla kova kipsi, vaikka ne tuntuivat erittäin raskailta kantaa sisään.

Lisäksi on 2 kipsilevyä, jotka vastaavat mittoja, paitsi että ne ovat 13 mm paksuja sen sijaan, että olisivat 12,5: Gipsi Svea STD ja Gipsi EU-standard

Ehkä joku teistä tietää tästä jotain, muuten yritän selvittää sen Bygg Maxin kanssa jotenkin.

0,5 mm ei varmaan tee eroa ja jos käytät niitä samassa huoneessa, sillä on vielä vähemmän merkitystä. Kyse on luultavasti vain pyöristämisasioista. Alussa ne olivat ehkä 1/2" paksuja, eli 12,7 mm ja miten pyöristät sen onkin mielivaltaista.

Gyproc 13 on "vain" 12,5 mm paksu.
Ruotsalainen standardi on luultavasti enemmän tiheyttä, joka on suurempi ja siten raskaampi levy, kuin EU-standardi.

Luulen, että suurin osa sanoo "13", vaikka se voisi olla 12,5mm, 12,7mm tai 13mm paksuus ja kuten Stefan sanoi, ei näy mitään eroa jos sattuisi sekoittamaan...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.