Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Björn Melander: En ole koskaan aiemmin kohdannut ongelmia MDF:n tai Valchromatin (musta) hajun kanssa. Olen juuri saanut valmiiksi suuremman toimistosisustuksen vaaleanharmaalla Valchromatilla ja huomasin, että siitä lähtee voimakas haju. Olen yhteydessä Fredricssonin kanssa ja he tarttuvat tähän maanantaina. Ajattelin kuitenkin kysyä, onko täällä joku, joka on kokenut samanlaisia ongelmia?
Yngve Levin: [citat] Hei taas projisointi on nyt kääntynyt takaisin Kertobalkar ... se oli kuten sanoit hinnasta ... olin myös tietämätön siellä.
henke_benke: se mitä voit tehdä on asentaa muutama ylimääräinen pala gles lamppurasiat.' katto ei tasoitu asentamalla ylimääräisiä levyjä. jos gles taipuu paljon. sinun on korjattava se glesen kautta
shomakie: Meidän talossamme vesiputket on valettu kellarin kattoon. Joten älä ota riskejä.
Jarlingar: En pidä, että se näyttää EPS:ltä. Kun työstää EPS:ää, vapautuu "styroxpalloja". EPS on täysin epäsopiva lattialämmitysputkien valamiseen eristyksen vuoksi. Näyttää siltä, että joku on sekoittanut jonkin oman version kosteasta betonista.
justusandersson: Kellariseinä on tietenkin kantava, koska on huomattavasti vaikeampaa tehdä lattiarakenteita, jotka kestävät noin 7 metrin jännevälin, kuin kattotuoleja. Pohjakerroksen seinä muistuttaa keskeisseinää, mutta se ei tarkoita, että se on sellainen. Katsomalla pohjapiirrosta, joka on erittäin tehokas, huomaa, että seinällä on tietty rooli väliseinänä. [citat] Tätä ajattelua en
Shagrath: Kyllä vain, kiitos avusta :) Olen työskennellyt koirien kanssa viimeiset kymmenen vuotta, mutta rakas kihlattu ei ajatellut yhtä pitkälle. Aina mukavaa saada sellainen kuva kännykkään haha... [citat]
henke_benke: miksi hulilla on niin paljon kaunaa sbh:ta kohtaan? hul kirjoittaa niin epäselvästi hänen teoreettisesta ajattelustaan. ottaisin mieluummin neuvoja sbh:lta. ehkä voisi olla mahdollista käyttää vähän pidempää etäisyystulppaa. mutta haluan tietenkin, että naula"regeln" pitää myös eristyksen paikoillaan.
MmeMim: [citat] Mielestäni se näyttää oikealta niiden sivustojen perusteella, joilla selaamme, mikä näyttää olevan sama kuin sinä, mutta kuten sanoin, annan saman vinkin konsultista, jotta se todella olisi oikein... ei ole hauskaa, kuten meillä juuri nyt, kun kaikki on pysähtyneenä, koska emme tilanneet tarpeeksi selkeästi, mitä haluamme puusepiltä alusta asti (koska emme tienneet
Mikael.S: Kuten aiemmin mainittu, on ero julkisten tilojen ja yksityisten huviloiden välillä. Minäkin olen kapinallinen!!: https://www.byggahus.se/forum/threads/skanegard-som-skall-renoveras-2-el-hur-man-bygger-ett-hus-inuti-ett-annat.209261/page-8#post-2780136 Mutta me olemme kaksi aikuista ilman kotona asuvia lapsia, joten jos putoamme portaiden läpi tai kiipeämme vaijeriaidoille, saamme syyttää
swealp: Hei! Kiitos kaikista arvokkaista vastauksista! Sitten siirrymme höyrysulun kanssa. Kuitenkin se täytyy myös peittää kattokipsilevyllä, luultavasti tulee 500 reikää harjapalkkiin. :/ En haluaisi mielellään rakentaa kehikkoa, koska se on jo ahdasta sängynparven kohdalla. Miten teidän mielestä pitäisi tehdä? kiitos!!
Bosen: Kyllä, niin tekee, mutta se ei ole autonnoston takia että haluan poistaa tolpat....
justusandersson: Jos aiot asentaa kelluvan parkettilattian, jossa on vain ohut kerros betonin päällä, et voi käyttää paksua kynnystä oven alla.
SiggiGBG: Kuulostaa siltä, että rakennetaan tarpeettoman suuri kylmäsilta, mistä kysymyksesi käsitteli. Muuten ajattelin, että voit eristää ulkopuolelta alaosassa, perustus+leckablock, solumuovilla.
Bernieberg: [citat] Niin, tai yhdessä sen kanssa, että valitaan eristemateriaaleja, jotka eivät pysty käsittelemään kosteutta kovin hyvin. Vaikka käytettäisiin modernia eristystä, voidaan hygroskooppisten materiaalien yhdistelmällä rakentaa diffuusioavointeista.
justusandersson: Lankkurunko (pystyssä ja pontattuja lankkuja) oli vallitseva menetelmä, kun rakennettiin pieniä taloja noin vuosien 1920 ja 1950 välillä. 1940-luvun alkuun asti käytettiin enimmäkseen 21/2 tai 3 tuuman lankkuja, sen jälkeen lähes poikkeuksetta 2 tuuman lankkuja, joita pidettiin riittävän staattisina ominaisuuksiltaan kaksikerroksiseen taloon. Sen sijaan lisättiin lämmöneristystä
Kingalot: Hei Olen parhaillaan remontoimassa pesutupaa ja olen juuri vaihtanut 2 lattiakaivoa, minulla on laatta maalla ja lattiani on rakennettu suunnilleen näin: [bild] Ota mitat varauksella, ne ovat vain arvioita. Olen nyt alkanut valaa uudelleen uusien lattiakaivojen ympärille ja yrittänyt säilyttää saman rakenteen kuin aiemmin. Valoin itse laattaa hienobetongilla 2 päivää sitten, mutta olen
Lizzardo: Olen asentanut monia kattoläpivientejä vuosien varrella erilaisilla tiivistystuotteilla ja olen tullut siihen tulokseen, että ABRA Aqua Seal tuubissa on suosikkini :) [bild]
Rabbithole: Voit varmasti asentaa kaksoisruuviliimatut lattialastulevyt myös, jos haluat alentaa rakennuskorkeutta.
magnuss: Hei! Kiitos vastauksesta! Olen tutkinut asiaa ja ymmärtänyt, miten se liittyy toisiinsa, joten ajattelin jakaa tietoa, jos joku muu kohtaa ongelmia. 1970-80-luvuilla laskettiin, että villan välipohja kantaa käyttökuorman (eli se, mitä teet tilassa) noin 150 kg/m2. Tähän lisättiin 50 kg/m2 väliseinille (asennettuna välipohjan päälle) sekä 30 kg/m2 lattiamateriaalille. Tämä antaa
f00gami: Vähän samaa ajattelin minäkin... katsotaan tuleeko erillinen lattiarakenne vai hylkäänkö säilytysajatuksen kokonaan ja laitan vain kattokipsin + valaistuksen.
Finsnickaren1: Nostetaan ketjua. Onko joku törmännyt samaan ongelmaan? Kiitollinen kaikista vinkeistä, mistä voin löytää sopivia kumitiivisteitä. /Jesper
Zelan: Kiitos!! Uskomattoman nopeita vastauksia! Nyt se näyttää juuri siltä kuin haluan!
Styler: [citat] Kiitos, minunkin käsitykseni mukaan se ei ole kantava. Kuitenkin ilmanvaihtokanava kulkee seinän oikeaa osaa pitkin, joten koko seinää ei tulla purkamaan. Ei-kantavia seiniä ei pitäisi olla ongelma purkaa. Kuitenkin olen hieman utelias, kun luen seuraavat lauseet "vaikka seinää ei pidetä kantavana, se voi olla rakenteellisesti tärkeä rakenteen vakauden kannalta. Jos kyseessä
Vera Reno: Onko kenelläkään täällä foorumilla kokemusta Novopanin lattialastulevyistä, jotka on tehty kierrätetystä materiaalista? Jouduin palauttamaan levyt, koska ne haisivat voimakkaasti homeelle.
erikbjäre: Suuret kiitokset vastauksestasi. Siitä tulee viikonloppuprojekti. /E
hempularen: Jos teet sen itse, materiaalikustannukset levyistä, harvalaudoituksesta ja ruuveista ovat noin 2 000.
Anna_H: [citat] Itse olen tekemässä sellaista, meidän kattoluukku koostuu lastulevystä, jossa on vähän saunapaneelia, ja sijaitsee lisäksi aivan suihkun ulkopuolella :-D
Liteavvarje: Sopivatko ne vain kiskoihin levyineen ja kaikkeen, mitä siellä pitää olla, sillä ei ole merkitystä, lastu on lastu, ei eroa, mutta niiden tulisi olla pontattuja, jotta ne pysyvät paikallaan ja tasaisina