9 222 lukukertaa ·
9 vastausta
9k lukukertaa
9 vastausta
Mittatilaustyönä tehty ullakko-ovi?
Halloh, minulla on vanha sisäinen vintinluukku, jossa on hieman erikoinen mitoitus eikä siinä ole mitään eristystä, josta puhua. Luukku on vain pelkkä luukku, eli ei mitään integroitua portaita tai vastaavaa, enkä tarvitse myöskään portaita nyt.
Lisäeristyksen yhteydessä haluaisin vaihtaa luukun, mutta en ole löytänyt mitään, missä myytäisiin oikean kokoista tai mittojen mukaan tehtyä eristettyä luukkua. En voi vain asentaa isompaa luukkua, koska nykyinen kulkee suoraan kattopalkin läpi, joka on jännittynyt, ja luukku on kiinnitetty näihin jännittymiin.
Onko kellään vinkkejä jostain paikasta, mistä voisi tilata mittatilaustyönä järkevän eristetyn vintinluukun?
Lisäeristyksen yhteydessä haluaisin vaihtaa luukun, mutta en ole löytänyt mitään, missä myytäisiin oikean kokoista tai mittojen mukaan tehtyä eristettyä luukkua. En voi vain asentaa isompaa luukkua, koska nykyinen kulkee suoraan kattopalkin läpi, joka on jännittynyt, ja luukku on kiinnitetty näihin jännittymiin.
Onko kellään vinkkejä jostain paikasta, mistä voisi tilata mittatilaustyönä järkevän eristetyn vintinluukun?
Itselläni oli sama ja leikkasin sekä pituudelta että leveydeltä, voit vaihtaa asettamalla säännön kattotuolien päälle ja ripustamalla sen, joka on leikattu palkkirautojen kanssa, ennen kuin katkaiset, niin sain tehdä, enkä kadu sitä työtä, ihanaa saada hyvä tila ylös.
"liteavvarje" Tarkoitatko, että hänen pitäisi tehdä tilaa suuremmalle standardiluukulle?
Vaihtoehtoisesti Kjell voi lisäeristää luukun yläpuolelta tai valmistaa uuden itse.
Staffan (hän, jolla on hakkereita ja viruksia)
Vaihtoehtoisesti Kjell voi lisäeristää luukun yläpuolelta tai valmistaa uuden itse.
Staffan (hän, jolla on hakkereita ja viruksia)
Ota muutama palanen eristystä styroksityyppiä ja sahaa niin, että ne sopivat tarkalleen aukkoon, ja yläpuolelle suurempi palanen kuin aukko. Kiinnitä yhteen, sujauta sitten tämä paikalleen kun menet alas ullakolta, niin että se roikkuu aukossa, ennen kuin suljet luukun.
Sinä esität sen ikään kuin olisi ironista tehdä suurempaa luukkua, missä virhe piilee sanoa tällainen asia, ja vinkki, että se on mahdollista tehdä. Mutta, mutta, kuten tavallista, kun tulee ehdotus, joka ei miellytä herroja, sitten pyöritään ympäri ja hylätään se roskana, riippumatta siitä, kuka sen on esittänyt. Se on TS:n päätettävissä, miten siitä tulee, eikä sinun, jonkun toisen tai minun tule puuttua siihen.Staffan2000 sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Meillä oli jotain samanlaista ensimmäisessä talossamme.Anna_H sanoi:
Luukku, joka oli tehty samasta "perinnemallistosta" kuin sisäkatto.
Ruuveilla kiinnitetty runkoon, joka ulottui muutaman senttimetrin ympäriinsä.
Tämä runko lepäsi siis kattopaneelin päällä ympäriinsä,
ja tavallisilla P-tiivistenauhoilla hieman ilmatiiviiksi.
Ja sitten 2 x 10 cm styroksilevyjä päällä lähes "tarkalla sovituksella".
Luukku oli siis ilman saranoita, vaan se nostettiin ylös, kun halusi nousta tarkistamaan ullakolle.
Mikä oli helppoa, sillä luukku oli "höyhenenkevyt"
Hyvä "liteavvarje"! Koska TS ei ollut kiinnostunut muuttamaan aukon kokoa, en voinut tulkita vastaustasi, siksi kysymysmerkki! Siinä kaikki!L Liteavvarje sanoi:Sinä esität sen kuin se olisi jonkinlainen ironia tehdä suurempi aukko, missä on virhe sanoa sellaista, ja vinkki, että se on mahdollista tehdä Mutta, mutta, kuten tavallista, kun tulee jokin ehdotus ja se ei sovi herroille, sitten kierretään ja hylätään se roskana, riippumatta siitä, kuka on tullut sen kanssa. Onhan se TS:n päätettävissä, miten se tehdään ja ei sinä, kukaan muu eikä minä pidä puuttua siihen
Eikö sinustakin ole, että Anna H:lla on loistava ratkaisu. Niin hyvä, että ullakonluukun ongelma voidaan katsoa ratkaistuksi?
Staffan
Ei aivan väärin, jos ei halua sahata kattoonStaffan2000 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi