Olen etsinyt foorumilta, mutta en löydä ajankohtaista ketjua, joka vastaa kysymykseeni. Aiomme vaihtaa sisäkaton olohuoneessa, noin 28 neliömetriä, tällä hetkellä siellä on vain poikittaisia koolinkeja isolla välimatkalla, joten se tarvitsee lisää koolausta ja kipsilevyt tulee asentaa. Aiomme tasoittaa ja maalata itse.
Kuinka monta tuntia koolaus ja kipsilevyjen asennus vie? Eli mihin hintaan sen pitäisi tulla? Mietimme saman muutoksen tekemistä keittiössä, joka on 16 neliömetriä, mutta se voi odottaa, jos se tulee niin uskomattoman kalliiksi kuin se vaikuttaa... emme ole kovin perillä rakennusalasta :-/
Toivottavasti joku tietää hyvin ja voi auttaa!

Y
En tiedä, mitä se maksaa, mutta ajattelen, että heidän pitäisi selvitä siitä päivässä.

Mitä oikeastaan halusin sanoa on, että kannattaa miettiä vielä kerran kipsilevyjen osalta, ja tasoittaa sekä maalata itse, sillä se vaatii kokemusta, jotta siitä tulee sileä ja hieno.

"Oikeat" sisäkatot saattavat olla kalliimpia ostaa, mutta helpompia asentaa, eivät vaadi kallista tasoitusta ja maalausta eikä halkeile.

Ei ole hauskaa, kun se sitten halkeilee. *katsoo synkästi sisäkattojani*

Hei!
Ymmärrän kyllä, mutta haluaisin mielelläni sileän sisäkaton, muuten harkitsen paneelia, kuten "rough", jota käytetään seinällä. Kiitos kuitenkin, epäilen että se on ehkä hieman korkeasti arvioitu. He ovat laskeneet 56 tuntia niille 28 neliömetriä ja 36 mahdollisille 16 neliömetriä keittiössä.

• Tykkään
John Tamrell
  • Laddar…
Joo, ymmärrän että tasoitus on hankalaa, mutta rakennustarvikeliike sanoi, että se on kätevää jos ostaa oikeaa kattokipsilevyä, jossa on pieni viiste koko levyn ympärillä, silloin tarvitaan vain vähän tasoitusta. Mutta olen myös miettinyt että siihen voi tulla halkeamia, ehkä pitäisi kysyä useammalta ammattilaiselta.

J Jezzie sanoi:
Ymmärrän, että pakkelointi on kiemuraista, mutta rakennustavaratalo sanoi, että se oli kätevää, jos hankittiin oikea kattokipsi, jossa on pieni viiste koko levyn ympäri, niin silloin tarvitaan vain hyvin vähän pakkelointia. Olen myös miettinyt, että siitä voi tulla halkeamia, ehkä pitäisi tarkistaa useammalta ammattilaiselta.
Se kattokipsi, jota he tarkoittavat, on sellainen, jossa paklataan vain ruuvinkannat. Silloin levyistä muodostuu ruudullinen kuvio, kun työ on valmis. Minulla on sellaiset kattokipsilevyt autotallissani.

Garagen yläkerran rakennustyömaa, jossa on portaat, kaiteet ja kaksi loisteputkivaloa katossa, jonka pinnalla näkyy rutumaiset kipsilevyt.

Juuri sellaisia ne ovat, mutta hän tarkoitti, että pystyisi tasoittamaan sen pienen raon, joka on levyjen välissä, helpommalla/paremmalla tavalla kuin tavallisilla kipsilevyillä, joissa on se leveä laskusyvennys nauhalle/teipille, mutta kuten sanottu, tämä on vain yhden henkilön kuulema, joten voi olla että se ei olekaan niin hyvä idea loppujen lopuksi.

K
Luulen, että se ei ole hyvä idea, se tulee varmasti halkeamaan, jos sinulla ei ole mitään nauhaa.
Käytä isoja levyjä ja asenna itse, ulkoista tasoitustyö, jos et ole varma siitä tai jaksa tehdä siitä itse nättiä.

• Tykkään
putte22
  • Laddar…
Kuten sanottu, tee koko työ itse, tai ainakin levyjen asennus.

Asenna harvalaudoitus kattoon, jotka ovat lautoja kokoa 28x70mm (enintään 120cm kannattajien välillä). Aseta ne cc 30. Voit myös asettaa cc40, mutta silloin täytyy asettaa harvalaudoitus myös huoneen reunojen ympäri. 40cm on liian pitkä jänneväli kipsilevyn reunalle.

Vuokraa levynostin, joka maksaa noin 200 viikonlopuksi. Se on teline, jossa on tunkki, joka nostaa levyn kattoa vasten. Levyjen nostaminen hissillä on erittäin helppoa. Työskentelet levyn kanssa mukavassa korkeudessa, nostat sen paikalleen ja ruuvaat. Muistaakseni ruuvien tulisi olla cc30 reunoilla ja cc60 "keskellä" levyjä (tarkista joltakulta, joka tietää).

Levyjen asentaminen on erittäin helppoa verrattuna tasoitukseen.

JOS tasoitat itse, osta tai vuokraa hiiraaffi. Se on pitkällä varrella varustettu hiomakone, joka liitetään imuriin. Se on melkein pölytön. Ja 20 m² hionta sujuu helposti tunnissa.

Kokemukseni mukaan, kun olen ollut kokematon katon tasoittaja kotona, aloittelijana on odotettavissa, että tasoittaa ensin 3 kierrosta (tasoitusnauhalle, ylitasoitus, täyttötasoitus unohtuneille kohdille). Sitten hiotaan, ja sitten täydennystasoitus ja hionta vielä 2 - 3 kertaa. Ammattilaiset tasoittavat kahdesti (tai jopa kerran), hiovat ja valmista.

• Tykkään
Jezzie
  • Laddar…
Okei, meidän on harkittava tätä kunnolla ja katsottava hieman ympärillemme. Mutta noin 50000:- saadaksesi rankarakennetta ja kipsilevyä asennettuna, emme tunne, että voimme priorisoida sitä :-/

H hempularen sanoi:
Kuten sanottu, tee koko työ itse tai ainakin levyjen asennus.

Asenna harvarima kattoon, ne ovat lautoja 28x70mm (edellyttää enintään 120cm palkkien välillä). Asenna ne cc 30. Voidaan asentaa myös cc40, mutta silloin on asennettava harvarima myös huoneen reunoille. 40cm on liian pitkä jänneväli kipsilevyn reunalle.

Vuokraa levyjen nostin, maksaa noin 200 viikonlopulta. Se on teline, jossa on tunkki, joka nostaa levyn kattoon. Levyjen nostaminen hissillä menee erittäin helposti. Työskentelet levyn kanssa mukavalla korkeudella, nostat sen paikalleen ja ruuvaat sen. Muistan, että ruuvin tulee olla cc30 reunoilla ja cc60 levyn "keskellä" (tarkista joku, joka tietää).

Levyjen asentaminen on helppoa verrattuna tasoitukseen.

JOS tasoitat itse, osta tai vuokraa pitkän varren hiomakirahvi. Se on hiomakone, jossa on pitkä varsi, ja joka kytketään imuriin. Se on lähes pölytöntä. Ja hiot helposti 20 neliömetriä tunnissa.

Kokemukseni kokemattomana kattotasoitteentekijänä täällä kotona on, että aloittelijan on arvioitava tasoittavansa 3 kierrosta (nauhan tasoitus, tasoitus yli, täyteydin, jotta puutteet täytetään). Sitten hio, ja sitten parantaa tasoitusta ja hio vielä 2 - 3 kertaa. Ammattilaiset tasoittavat kahteen kierrokseen (tai jopa kertaalleen), ja sitten hiovat, valmista.
H hempularen sanoi:
Kuten sanottu, tee koko työ itse tai ainakin levyjen asennus.

Asenna harvarima kattoon, ne ovat lautoja 28x70mm (edellyttää enintään 120cm palkkien välillä). Asenna ne cc 30. Voidaan asentaa myös cc40, mutta silloin on asennettava harvarima myös huoneen reunoille. 40cm on liian pitkä jänneväli kipsilevyn reunalle.

Vuokraa levyjen nostin, maksaa noin 200 viikonlopulta. Se on teline, jossa on tunkki, joka nostaa levyn kattoon. Levyjen nostaminen hissillä menee erittäin helposti. Työskentelet levyn kanssa mukavalla korkeudella, nostat sen paikalleen ja ruuvaat sen. Muistan, että ruuvin tulee olla cc30 reunoilla ja cc60 levyn "keskellä" (tarkista joku, joka tietää).

Levyjen asentaminen on helppoa verrattuna tasoitukseen.

JOS tasoitat itse, osta tai vuokraa pitkän varren hiomakirahvi. Se on hiomakone, jossa on pitkä varsi, ja joka kytketään imuriin. Se on lähes pölytöntä. Ja hiot helposti 20 neliömetriä tunnissa.

Kokemukseni kokemattomana kattotasoitteentekijänä täällä kotona on, että aloittelijan on arvioitava tasoittavansa 3 kierrosta (nauhan tasoitus, tasoitus yli, täyteydin, jotta puutteet täytetään). Sitten hio, ja sitten parantaa tasoitusta ja hio vielä 2 - 3 kertaa. Ammattilaiset tasoittavat kahteen kierrokseen (tai jopa kertaalleen), ja sitten hiovat, valmista.

Jos teet sen itse, materiaalikustannukset levyistä, harvalaudoituksesta ja ruuveista ovat noin 2 000.

• Tykkään
Fred_HL
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.