Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
MDIST: Näyttää siltä, että rappaus on vain 2 cm, sitten on ontto tiili. Joten 6x80 tulppa tulee siitä.
Bjaris: [citat] Kiitos paljon! Näyttää myös siltä, että voi yksinkertaisesti ruuvata ruuvin ulos ja vetää pluggen pois. Aion kokeilla sitä ensin ja sitten sinun kikkaasi.
PNO: Uppsalan romukeskuksessa pystyi ainakin pari vuotta sitten pukeutumaan huomioliiviin ja mennä ulos etsimään, sitten punnitsemaan ja maksamaan sisällä. Valitettavasti siellä kaikki on yleensä erittäin kuhmuista ja rikkoutunutta. Onnekas täytyy olla, jotta löytää jotain käyttökelpoista ennen kuin ne puristavat kasat koneella. Sitten tarvitsee vain lukea pienilmoitukset kaikista
fsn: [citat] Minulla on myös vaikea nähdä ongelmaa bänkskivalla ilman plastisoijaa. Minulla on yksi litra plasisoijaa ja sain sen todella betoniasemalta; se oli käytännössä lahja ystävälliseltä betoniurakoitsijalta, kun minulla oli ongelma valun kanssa. Kun hain sen, he kertoivat, etteivät he yleensä anna sitä yksityishenkilöille (eivätkä suositelleet juomaan sitä).
Lärospånet: [citat] Aha, ja se oli aivan eri juttu!
putte22: Kuinka paljon ne poikkeavat puolelta toiselle?
Peter2400: Jos kyseessä on korkeakiiltoinen pinta, olisin kiillottanut pinnan kiertävällä koneella ja auton/veneen rubbing-aineella. Mutta miksi et anna yrityksen, joka aiheutti vahingon, korjata sitä?
justusandersson: Arvioidaksesi, onko tämä mahdollista, tarvitset koko talon leikkauspiirustuksen (päämitoilla varustettuna). Lisäksi tarvitaan tietoja lumikuormavyöhykkeestä, vesikaton rakenteesta (mukaan lukien kattotuolien mitat) sekä ullakon välipohjan rakenteesta (lattian palkkien mitat ja k/k etäisyys). Muutamat tarkemmat valokuvat tukijalkojen kiinnityksistä ylhäällä ja alhaalla eivät
justusandersson: Valitsisin varmaankin mäntyplywoodin parhaan tuloksen saavuttamiseksi, etenkin tulevaa maalausta ajatellen. Toisena vaihtoehtona MDF. Yläjyrsimen avulla voi melko helposti itse saada aikaan halutun uran. Voit myös mennä paikalliseen erikoispuusepänliikkeeseen ja pyytää heitä tekemään jyrsinnän halutuilla mitoilla.
Challe777: Joo, jotain sellaista kyllä, mutta juuri tuo ei onnistunut säätää kuten haluan sen valitettavasti Aion laittaa linssin kotiteatteriprojektorini eteen, mutta haluan pystyä säätämään korkeutta, muuten kuva voi mennä väärin
mannen74: [citat] Minulla ei ole höyrysulkua katossani. On kylläkin rapattu katto, sitten koolattu ja sen jälkeen kipsilevy päällä. On ollut monta vuotta, eikä ole ollut mitään ongelmia homeen tai itiöiden kanssa. Kun purin vanhan katon.
scim: Liimasin kipsiä savupiippua vasten, kun remontoimme makuuhuonetta. Painoin levyt kiinni muutamalla koolauksella vastapäiseen seinään, ja ne ovat pysyneet paikoillaan vielä muutaman vuoden myöhemmin.
MartinClaesson: [citat] Ei tietenkään. Kyse on siitä, että ehkäisee niin paljon kuin mahdollista. Jos se halkeaa parin vuoden päästä, teen sen sitten uudestaan. Ystävällisin terveisin
P-plats: Minun kokemukseni on, että Silikatfärg tarttuu periaatteessa kaikkeen, joten siellä on varmaan pienin ongelma. Jotta seinä voi hengittää, ei ole väliä, mitä maalia käytät, jos alla on tiivis kerros, joten sinun on tiedettävä, millä seinä on maalattu tällä hetkellä. Itse jyrsinkin pois ulkopinnan uloimman kerroksen ja rappasin uudelleen maanpinnan yläpuolelle ulkopuolelta.
Zynvinkeln: Herätetään henkiin tämä vanha ketju. Tietääkö kukaan kauppaa Pohjois-Tukholmassa, joka myy gummiexpander (rawl nuts)? Löydän niitä vain Ahlsellsistä.
Anonymiserad 156538: Olin ajanut Peter2400 ehdotuksen mukaan, tulee siistein. M6 kuulostaa hieman heikolta, olisin valinnut M8.
Kane: [citat] Mietin, miltä se näyttää nyt 10 vuoden jälkeen, jos mitään ei ole tehty?
smurfen72: Sitten sen pitäisi kestää hyvin 45 mm lattialaudoilla.
Allmänobildad: Polyuretaanivaahto joustava putken ympärillä ei pitäisi olla ongelma, mutta sen ympärillä olen epävarma. Kitti tai esimerkiksi Casco HusFix toimii hyvin polyuretaanivaahdolla, kun pinta-ala on niin pieni.
snowjim: Eikö kenelläkään ole ehdotusta? Pitäisikö ehkä antaa olla juuri sellaisena kuin se on?
Tebax: [citat] Mitä tarkoitat 1/3? Dieselkanonen on ollut vain tilapäisesti, lattialämmitystä ei ole vielä saatu käyntiin. Käytän nyt rakennuslämmitintä. 16c ja hygrometri näyttää 51%, ja ilmankuivaimessa se vaihtelee nyt noin 45-50%. Kondensaatio on hävinnyt ikkunoista. Voisiko tilanne parantua, jos lisään enemmän eristystä? Jotta se olisi lämpimämpi muovia vasten? Tarkoituksena
Mike_the_pip3: [citat] En tiedä mitään, mutta kokeilin fantastista työkalua google, ja se löysi vähän. Näyttää siltä, että Holmejassa on jotain? 23,1 km 23 min päästä Lundista :D [bild] Arvostelu googlelta: Arvostelut Googlesta [bild] Leif Lindqvist 1 arvostelu 3 kuukautta sitten Löydettyäni kauan etsimäni jalopuutoimittajan kotiseudullani, törmäsin sattumalta Holmeja Sawmill & Timber
Ljus: Vähän vaikea ymmärtää, miten voima vaikuttaa vinotukeeen. Kiinnitys kahdella reiällä reunassa huolestuttaa. Tuen kiinnittäminen ekspanderilla ei ole ongelma. Expressexpander tarkoittaa vain, että se on tarpeeksi kapea, jotta sen voi porata ja napauttaa paikoilleen kiinnityksen läpi, kun taas joitakin tavallisia expandereita täytyy porata ja kiinnittää ennen kuin asennetaan se, mikä
Ran9: [citat] Meillä on Concrete Grey kodinhoitohuoneessa ja näytti siltä, että niitä ei ollut pidempänä kuin 2,40
justusandersson: Mitoittava kattokuorma pienenee katon kaltevuuden kasvaessa. Mitat, jotka koskevat 5 astetta, eivät koskaan ole liian heikot 20 asteelle, mutta pienellä ylimitoituksella. Muussa tapauksessa voit kertoa laskemasi kattokuorman kulman kosinilla saadaksesi käytettävän kertoimen. Kosini 20 astetta on noin 0,94. Sitten se riippuu siitä, kuinka suurta taipumaa voidaan hyväksyä tai jos on
justusandersson: Ei ole varmaa, että voitte poistaa yhtään seinää. Seinä 1 ja 3 eivät varmasti ilman korvausta. Suunnitelmassa on monimutkainen pohjaratkaisu ja on mahdollista, että se vaatii pylväitä paikoissa, joihin ette halua niitä. Savupiipun ympärillä on todennäköisesti jokin muoto avväxling, jonka toteutus ei ilmene piirustuksista, mutta joka myös hankaloittaa asiaa. Talo on plankhus ja on
henke_benke: tavallinen caso puuliima, mutta käytän mielelläni titebond III ultimate
GHP: Sain myös käyttää fibergips jos halusin..... se on vähän "pehmeämpi" ja helpompi työskennellä. Nyt kallistuu Fibergips, "husfix" ja muutama teräskynnystulppa.