Mahdotonta se ei ole, vaan kyse on enemmän palkin mitoista ja siitä, kestääkö asettelu painon. Mutta tarvitaan enemmän tietoa:
Minkälainen on ulkokatto? Kallistus?
Mitä kuormitusta on välipohjassa?
Lumikuormitusalue?
Kaltevuus on noin 45 astetta... Pinnoitus on eterniitillä.
Meillä ei ole suunnitelmaa laittaa mitään "2:a våning", mutta suunnitelma on eristää sisäkatto ja käyttää kipsilevyjä tai ehkä aaltopeltiä.
Lumikuormavyöhyke 2.0
Näyttääkö se todella siltä, että olet piirtänyt? Vihreä tolppa ei vaikuta ollenkaan kattorakenteen kestävyyteen piirustuksessasi. Eivätkö vihreät tolpat ole vain asetettu tukemaan välipohjaa, joka on täynnä vanhaa romua?
ei, ei ole mitään välikattoa... oletan, että vaakasuora osa on siellä pitämässä seinät yhdessä, jotta ne eivät sortuisi? ja pylväs on varmaan siellä, koska se ei kestä oman painonsa ylläpitämistä sillä jännevälillä?
Vaakasuora tanko on matalalla oleva hanbjälke, jonka tehtävänä on estää seinien painuminen ulospäin. Mahdollisesti se on liian heikko kestämään omaa painoaan. Siinä tapauksessa on helpointa korvata se vaijerilla. Jos haluat luoda välipohjan, jota voi kävellä, vaaditaan suuren jännevälin vuoksi jonkinlainen liimapuukonstruktio. En suosittele, että kokeilet liikaa vanhoilla takaristikkoilla, mitat ja laatu voivat vaihdella paljon.
Jos se on vain kahdella kattotuolilla, ettekä tarvitse käyttää ullakkoa, voit rakentaa kattotuolin tai tukevan palkin ja asettaa sen pituussuunnassa keskelle. Kantavasta vihreästä pylväästä toiseen. Eli sen sijaan, että olisi kantavat pylväät alhaalla, ylhäällä on kantava pituussuuntainen palkki, johon poikkipalkit ripustuvat.
Jokin välipohja, jolla voi kävellä, ei ole ajankohtainen. Vaijeri vaakasuoran sijasta on yksi vaihtoehto, mutta haluaisin silti sisäkaton, jossa vaakasuora hanbjälke sijaitsee, joten oman painon ripustaminen harjasta vaijeriin kuulostaa houkuttelevammalta.
Palkin asettaminen molempien kattotuolien alle oli tietysti ensimmäinen ajatus, mutta valitettavasti silloin jänneväli on 12 m, mikä on hieman pitkä ja palkista tulee varsin voimakas.
Mielestäni teidän pitäisi luopua ajatuksesta käyttää olemassa olevia kattotuoleja aluskaton tukemiseen. Jänneväli on liian suuri kaikissa suunnissa. Jos haluatte alakaton ilman pilareita tai seiniä sen alla, teidän on rakennettava liimapuusta yhdessä rakennuspuun kanssa muodostuva palkkijärjestelmä. Liimapuupalkit, jotka ovat jännevälillä 9 metriä ja kenttäväli (c/c) 2,4 metriä, tarvitsevat mitat 90x360 mm vain kantaakseen välipohjan oman painon.
Olen miettinyt vähän lisää....
Juuri näiden kahden kattotuolin välissä haluan sisäkaton olevan 1m korkeammalla, jotta voin käyttää autonosturia. Ajatukseni oli tehdä 1m korkea ristikko rakenteellisesti alemmasta parrusta tämän kuvan tavoin. Mitä mieltä olette siitä?
Kuinka ikinä rakennatkin, tulee rakenteen seistä omillaan, eli ei rasittaa olemassa olevaa kattoristikkoa. Autonosturi pärjää hyvin 3x6 metrin alueella, eikö?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.