2 189 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
45x70 vai vaakasuora 45x145?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 292 viestiä
Hieman yksityiskohtaisempi selitys siitä, mitä aiot tehdä. Ja mielellään kuva, joka kuvailee tilannetta, olisi auttanut kehittämään hyvän ratkaisun.
Arvaanko oikein, että aiot laittaa:
Vaihtoehto 1: Korkeus 70, leveys 45
Vaihtoehto 2: Korkeus 45, leveys 145
Arvaanko oikein, että aiot laittaa:
Vaihtoehto 1: Korkeus 70, leveys 45
Vaihtoehto 2: Korkeus 45, leveys 145
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Puhtaasti matemaattisesti pystysuora 70x45 olisi hieman jäykempi. Todellisuudessa sinulla on enemmän mahdollisuuksia kiinnittää 145:t ja muodonmuutosten vaikutus on pienempi.
Onhan vaihtoehtojen välillä myös melko suuri hintaero.
Onhan vaihtoehtojen välillä myös melko suuri hintaero.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä

Voit mennä jopa 45x170, jolloin saat vähemmän taipumaa, mutta onhan se tehokkaampaa käyttää poikkileikkausta, joka on korkeampi kuin se on leveä, koska korkeus antaa suuremman vaikutuksen.
Viimeksi muokattu:
45x70 on varmaan niin hienovarainen, että tulee hieman liikaa taipumista tietyissä paikoissa, *arvelen*.
Et haluaisi harkita pistää reglarna rinnakkain ulkopuolelle stockarna?
Vaihtoehtoisesti voisi ajatella 45x95, mikä todennäköisesti olisi tarpeeksi jäykkä, ja loveta stockarna niin, että se rakentaa vähemmän korkeutta.
Voidaan myös harkita, laittaako cc-60 vai cc-30, onhan olemassa erilaisia tapoja saavuttaa jäykkyys ja tasoitus ilman, että tarvitsee rakentaa liikaa korkeutta.
Et haluaisi harkita pistää reglarna rinnakkain ulkopuolelle stockarna?
Vaihtoehtoisesti voisi ajatella 45x95, mikä todennäköisesti olisi tarpeeksi jäykkä, ja loveta stockarna niin, että se rakentaa vähemmän korkeutta.
Voidaan myös harkita, laittaako cc-60 vai cc-30, onhan olemassa erilaisia tapoja saavuttaa jäykkyys ja tasoitus ilman, että tarvitsee rakentaa liikaa korkeutta.
Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
45x70 on varmasti hyvä siihen tarkoitukseen. Ei tule olemaan mitään taipumista.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 292 viestiä
Voit varmasti asentaa kaksoisruuviliimatut lattialastulevyt myös, jos haluat alentaa rakennuskorkeutta.
Klikkaa tästä vastataksesi
