J
justusandersson: Tervetuloa Byggahus! Helpoin tapa on julkaista pohjapiirros, niin saat vastauksen kysymykseesi.
2 vastausta · 632 lukukertaa
J
justusandersson: [citat] Sen pitäisi olla mahdollista. Paljon parempi kuin rikkoa lattia.
9 vastausta · 4,8k lukukertaa
B
Byggo_: Kiitos kaikista vastauksista!
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
J
jocek: Yksi syy miksi on hyvä olla tiivis kattohuopa on se, että jää voi nostaa kattotiilen aiheuttaen paikallisesti "vastakaadon". Tämä voi johtaa huomattavaan määrään vettä keväällä, erityisesti jos se tapahtuu vesikourun kohdalla. Minulla oli Gullringshus vuodelta 1990, joka sai veden sisään kulmaan, koska kattolaattojen alla oli vain masoniittilevyjä.
66 vastausta · 12,6k lukukertaa
maah
maah: Joo, niillä on tietty taivutusvara. Helppo työskennellä niiden kanssa mielestäni, yleensä liimaan ne kiinni lateksilla.
4 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
T
toolman77: Tarkista terän hammaskulma. Negatiivinen 5 astetta on paljon helpompi sahata siististi kuin pelkkä terävä katkaisuterä.
3 vastausta · 7,3k lukukertaa
·
S
skutten11: [citat] Syynä kysymykseeni on, että olen tehnyt samalla tavalla valetessa, minulla oli pari metriä 200 putkea makaamassa, katkoin ne ja voitelin ne sisäpuolelta tavallisella ruokaöljyllä ja valoin. Kun valu oli kuivunut ja hiukan kovettunut, käänsin niitä pari senttiä nykäisemällä, jolloin pystyin nostamaan niitä hitaasti ylöspäin, jolloin pilari jäi paikoilleen ja valoin
7 vastausta · 8,8k lukukertaa
Anders243
Anders243: Osta säkki kipsilaastia! Noin 100-200:- rautakaupasta 25kg. Erittäin helppokäyttöinen sisätilojen tasoituksessa leca-seinissä. Tätä löytyy esim. Bauhausista tai Byggmaxista. Webers Gypsum on myös hyvä. https://combimix.com/se/produkter/fasad/gipsputs/produkten-gipsputs
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
E
epw: Yleensä kiinnitän kattoon 22*95 esimerkiksi cc 60-100, jonka voi tasata laserilla tai vesivaa’alla, jos se menee jonnekin. Sitten kiinnitän toisen 22*95 toiseen suuntaan cc30 ja kiinnitän kipsilevyn siihen. Tämä antaa tilaa vetää uusia putkia spotteja varten sekä tilaa spotille. Rakentaa 56 mm ja riippuu siitä, kuinka paljon katto kallistuu.
4 vastausta · 3,2k lukukertaa
H
hul: Hieno juttu että se ratkesi, mutta tee se helppo vaihtoehto
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
H
hjalle74: Näyttää siltä kuin "eight legged freak" seinällä siellä....:)
10 vastausta · 24,9k lukukertaa
·
P
Paxman: [citat] Ymmärrän, että se ei anna kovin paljon tuulensuojaa. Valitsemillani rimoilla (28x45) ei varmasti tuuli puhaltaisi läpi, mutta ei myöskään olisi niin tiivis, että syntyisi turbulenssia. Meidän tapauksessa meidän on myös oltava paljon tiheämpiä, koska naapurin talo sijaitsee paljon korkeammalla, joten he katsovat alas meidän terassille. Onko kenelläkään vinkkejä siitä,
6 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
H
huggan: XPS kestää enemmän painetta ja on tarpeeton käyttöösi.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
R
ramafred: Kiitos vastauksista. :-)
3 vastausta · 2,7k lukukertaa
J
justusandersson: Jos portti yhdessä palkin kanssa painaa 50 kg/m, sinun tulisi käyttää sääntöä, joka on 45x220 mm C 24 -luokkaa. Raskaampi kuin tämä siitä tuskin tulee.
8 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: [citat] Se riippuu täysin siitä, missä talo sijaitsee ja kuinka vanha se on.
13 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Mazen
Mazen: Kiitos, se oli vain hiljainen kysymys, koska haluaa oppia parhaimmilta, ja kyllä, oma kokemus on kullan arvoinen. Olen itse työskennellyt vain valmiissa ohjelmissa, ja ne jättävät usein toivomisen varaa. Lähetä PM, jos sinulla on helpompi vaihtoehto lähettää.
9 vastausta · 3,7k lukukertaa
ricebridge
ricebridge: Sinun ei pitäisi vaihtaa julkisivua (ainakaan sillä puolella) samalla? Se näyttää epäilemättä melko kuluneelta. Silloin voit rauhassa laittaa pellin ylös julkisivupaneelin ja lattian taakse. Kaataa niin ohut kuin tässä vaaditaan, on varmaan epäilyttävää, mutta voin olla väärässä. Luultavasti panostaisin johonkin toiseen ratkaisuun.
1 vastaus · 4,9k lukukertaa
·
Fällebyggarn
Fällebyggarn: Jatkan keskustelua! Minulla on autotallini yläkerrassa pieni heiluva liike, koska lattialla on 6m teräspalkki. Ajatuksena on asentaa kunnollinen pilari keskelle autotallia. Ajattelin asettaa 100*100mm tammi-pilarin betonilevyn päälle, jonka kaivan hieman alas soran joukkoon (ei ole valettua lattiaa) autotallin sisällä. Mutta kiilat, pitäisikö ne olla alhaalla levyn lähellä vai
1 vastaus · 4,9k lukukertaa
T
tjommeost: Näyttää käyvän niin.
6 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
B
Bedholm: Olen tyhjentänyt purut vahvistaakseni lattian ja vetääkseni putkia uutta kylpyhuonetta varten. Se on lattian runko, ryömintätilan alla. Vinkkejä, mistä Tukholmassa voi ostaa selluloosaeristettä? Vaikuttaa parhaalta tai pellava.
10 vastausta · 8,6k lukukertaa
J
justusandersson: [citat] Kyllä, [citat] Kyllä.
3 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
ricebridge
ricebridge: Biltemas kaksipuolinen teippi pysyy kuin LIIMATTU, voin vakuuttaa, mutta on kuitenkin suhteellisen kivuton poistaa. Suosittelen lämpimästi!
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
S
SwiftD: Olen nyt puhunut valmistajan kanssa, se on itsestään kantava.
22 vastausta · 31,6k lukukertaa
·
nino
nino: Vedinkin saumoista, koskaan ei tiedä mitä reittiä ilma/ääni kulkee ja kun tekee kaiken mitä voi, on tehnyt parhaansa... jos jättää jonkin vaiheen väliin ja edelleen on lyhyt, niin alkaa miettiä... :)
14 vastausta · 7,8k lukukertaa
H
huggan: Täytyy olla kehys ympärillä. Voi mennä ilman, mutta voi tulla ongelmia.
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
·
H
HenrikLWW: Hei! Olemme rakentamassa Attefallshus ja haluamme asentaa kalanruotoparketti, 1-sauvainen, melko äskettäin valetulle laatalle. Olen etsiskellyt tietoa netistä ja minulla on idea rakenteesta, mutta otan mielelläni vastaan palautetta ja ideoita/näkemyksiä. Ajattelin seuraavaa rakennetta ylhäältä alas: Tuulettuva sokkeli. Parketti. Eristysmatto, kuten Platon. Vaimennusmatto. Betoni
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
S
skutten11: Alapuolella sitten, mitä minä ymmärrän, muuten ne eivät näy, pienimmät, jotka tiedän, ovat plastis, niillä on neljä jalkaa muottiin ja neljä jalkaa ylöspäin puristamaan rautaa noin 3 cm muottipohjasta, ne näkyvät alapuolella neljänä pienenä muoviblupina. Vaikka teksi omat, nekin näkyvät pyöreänä blupina. En tiedä, voitko käyttää niitä muiden suurijalkaisten kanssa
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
A
Alko: Joo, niin kai sitä tehdään. Pystyssä kuulostaa horjuvalta. Icke bordsmonterad fräs finns. Kestää yleensä tunnin pelkästään asettaa rajoitin, kiinnittää, säätää jyrsin jne, jyrsiä varovasti useita kierroksia välttääksesi lohkeilua. Haluan todella oppia käyttämään pöytäsahaa enemmän.
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.