Hei! Minulla on Dewalt DW745, ja minun täytyy nyt sahata ura 2 kpl. 50 cm pitkiin listoihin, jotka ovat kooltaan 18x18 mm. Katso kuva.

Pöytäsahassa ei ole dado-terää, mutta sen sijaan aidassa on alas laskettava L-muotoinen profiili, jolla voi halkaista kapeita kappaleita hieman paremmalla hallinnalla. Mielestäni olen nähnyt jonkun vinkin Youtubessa, miten tehdä tämä nopeasti ja turvallisesti...

Listat voin sahata leveämmästä 18 mm levystä, mutta se ei oikeastaan helpota?

• Kaavio näyttää L-muotoisen loven, jossa syvyys on 6 mm ja leveys 18 mm.
Olisin sahannut loven ensin 3 sahauksella ja siirtänyt stopparia, sen jälkeen sahannut koko 18 mm listan. Ja sitten sama prosessi uudelleen listalle 2.

Joo, sitä minä yritin välttää, siirtää pysäytin millimetrin askelin ja toistaa. Mutta todennäköisesti parempi kuin työskennellä 18 mm listoilla ja halkaista koko ura kahdesta suunnasta sas.

K Kane sanoi:
Olisin ensin sahannut loviin 3 sahausta ja siirtänyt pysäytintä, sitten sahannut koko 18 mm listan. Ja sitten sama prosessi uudelleen listalle 2.
Samaa mieltä Kanen kanssa (y)
muuten sahaa se levyllä 9mm sisään, sitten sahaa se pystyasennossa 6mm, voi olla vaikeaa saada painetta pysäyttimeen.

Tee ne 3 pientä leikkausta kummallekin lyhyelle puolelle, sitten halkaise 18mm.
Säästyt pysäyttimen asettamiselta 6 kertaa 3 sijaan. :cool:

Onnea (ja osta käsijyrsin :geek: )

(Kyllä, jyrsin ja jyrsinpöytä olisivat olleet hyvä lisä tässä tapauksessa:) )

Joo, niin kai sitä tehdään. Pystyssä kuulostaa horjuvalta. Icke bordsmonterad fräs finns. Kestää yleensä tunnin pelkästään asettaa rajoitin, kiinnittää, säätää jyrsin jne, jyrsiä varovasti useita kierroksia välttääksesi lohkeilua. Haluan todella oppia käyttämään pöytäsahaa enemmän.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.