2 826 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Siirtyminen ulkoseinän höyrynsulkukalvosta kylpyhuoneen vedeneristykseen?
Hei!
Rakennan itselleni vapaa-ajanasuntoa ja olen aloittanut katon eristämisen ja höyrynsulkumuovin asentamisen (käytännön syistä aloitan katosta). Seuraavassa vaiheessa ovat seinät, ja haluan tietää, miten yleensä ratkaistaan diffuusiosulun siirtyminen seinissä kylpyhuoneen vedeneristeeseen?
Liitetyssä kuvassa diffuusiosulku tulee PUNAISESTA 45mm ulkoseinään ja päättyy kylpyhuoneeseen, missä väri muuttuu SINISEKSI. Kylpyhuoneseinässä ei saisi olla kaksoisvedeneristystä, mutta miten siirtymä hoidetaan hyvin niin, että se on tiivis? Pitäisikö minun vetää diffuusiosulku hieman kylpyhuoneen seinään sisään, vai miten se yleensä tehdään?
Ystävällisin terveisin, Claes
Rakennan itselleni vapaa-ajanasuntoa ja olen aloittanut katon eristämisen ja höyrynsulkumuovin asentamisen (käytännön syistä aloitan katosta). Seuraavassa vaiheessa ovat seinät, ja haluan tietää, miten yleensä ratkaistaan diffuusiosulun siirtyminen seinissä kylpyhuoneen vedeneristeeseen?
Liitetyssä kuvassa diffuusiosulku tulee PUNAISESTA 45mm ulkoseinään ja päättyy kylpyhuoneeseen, missä väri muuttuu SINISEKSI. Kylpyhuoneseinässä ei saisi olla kaksoisvedeneristystä, mutta miten siirtymä hoidetaan hyvin niin, että se on tiivis? Pitäisikö minun vetää diffuusiosulku hieman kylpyhuoneen seinään sisään, vai miten se yleensä tehdään?
JOS haluat tehdä sen superammattilaisesti, höyrysulku tulisi päättää vesieristykselle ja taittaa seinälle, mutta niin ei käytännössä koskaan tehdä.C claes_g84 sanoi:Hei!
Rakennan itselleni vapaa-ajan talon ja olen aloittanut katon eristyksen ja höyrysulun (käytännön syistä aloitan katosta).
Seuraavaksi ovat vuorossa seinät, ja mietin, kuinka yleensä ratkaistaan seinien höyrysulun siirtymäkappale kylpyhuoneen vesieristykseen?
Liitetyssä kuvassa höyrysulku tulee 45mm ulkoseinän SISÄÄN ja päättyy kylpyhuoneeseen, jossa väri vaihtuu siniseksi.
Kylpyhuoneen seinässä ei pitäisi olla kaksinkertaista vesieristystä, mutta miten siirtymä ratkaistaan hyvin, jotta se olisi tiivis?
Pitääkö minun viedä höyrysulkua vähän matkaa sisälle kylpyhuoneen seinään vai miten se yleensä tehdään?
Helpoin tapa on asentaa höyrysulku normaalisti, eli mennä kylpyhuoneen ohi kokonaan.
Sitten vain vedä viilto veitsellä muoviin siihen kohtaan, missä kylpyhuone tulee olemaan.
Voit myös teipata vesieristykseen, jos haluat.
Kiitos sisennyksestä!H hul sanoi:JOS teet sen super ammattilaisesti, diffuusion esto tulisi lopettaa vedeneristykseen ja kääntää seinälle, mutta niin ei käytännössä koskaan tehdä.
helpoin tapa on asettaa höyrysulku kuten tavallisesti, eli ohittaa kylpyhuone kokonaan.
Sitten vain leikkaa veitsellä viilto muoviin siihen kohtaan missä kylpyhuone tulee olemaan.
Sen jälkeen voit teipata sen tiivistekerrokseen, jos haluat.
Tulihan mieleen viestin kirjoittamisen jälkeen, että minulla on KA jota soittaa tällaisissa tilanteissa!
KA antoi saman vastauksen kuin sinä, joko ohitat sisäseinän hieman, missä vedeneristys alkaa kylpyhuoneessa tai kuten kirjoitat super ammattilaisesti käännä seinälle vedeneristykseen ja teippaa diffuusioesto sisäseinään.
Kotikutoisena rakentajana tekee helposti tällaisista pohdinnoista vähän isompia ongelmia kuin ne oikeasti ovat
Klikkaa tästä vastataksesi