12 628 lukukertaa ·
66 vastausta
13k lukukertaa
66 vastausta
Mätä katto?
Kyllä? Näin kirjoitan:I irihenke sanoi:
Kun katsoo tarkasti, voi nähdä, että katon päällä olleet ovat jonkin verran ohuempia, ja juuri se tekee pinnasta hiekkapaperin kaltaisen.
Että siihen tulee sammalta ja muuta, olen myös maininnut aiemmin.
Mutta mistä tietää, että tiili on loppu? Olen käsittänyt, että palaset alkavat irrota tai kun ne halkeilevat? Tai kun ne ovat niin hauraita, ettei niiden päällä voi kävellä.
periaatteessa kun murenee. koska sinulla on edelleen huopa suojana.S snowjim sanoi:Jo? Näin kirjoitan:
Kun katsoo tarkkaan, voi nähdä, että ne, jotka ovat olleet katolla, ovat muutaman millimetrin ohuempia, ja juuri se tekee pinnasta hiomapaperin kaltaisen.
Että siihen tulee sammalta ja muuta olen myös maininnut aiemmin.
Mutta mistä tietää, että tiili on loppuun käytetty? Olen saanut käsityksen, että palat alkavat pudota tai kun ne halkeavat? Vai silloin, kun ne ovat niin hauraita, ettei niillä voi kävellä.
monesti voi poistaa tiilet ja vain vaihtaa huopa ja rimoitus
Meidän kesämökillämme on pulpettikatto, jossa aluskatto on naulattu kattotuoleihin (oikeastaan kattopalkkeihin), joten ne ovat täysin piilossa, eikä ullakkoa ole. Sisäpuolelta ei näkynyt mitään, kunnes eräänä päivänä alkoi valua vettä ovenkarmeista.S snowjim sanoi:
Tiesin, että katto oli huonossa kunnossa, olin sanonut vaimolleni, että viiden vuoden sisällä meidän on uusittava katto, mutta se lykättiin ja Thaimaan lomat siirtyivät.
Nyt teemme saman lattian kanssa, vaikka se oli lahonnut toisesta suunnasta...
Olisi pitänyt ostaa puskutraktori alusta alkaen...
Olet saanut mielipiteeni katostasi, sitten päätät itse, minkä riskin haluat ottaa. Suurin osa täällä antaa sinulle neuvoja kokemuksiensa ja rakenteesi perusteella, että on aika ryhtyä toimenpiteisiin.
On olemassa sanonta vanhoista taloista; "kunhan katto pidetään tiiviinä, niin se kestää ikuisesti". Joten jos on jotain, mitä ei pidä riskeerata, on se katto.
On olemassa sanonta vanhoista taloista; "kunhan katto pidetään tiiviinä, niin se kestää ikuisesti". Joten jos on jotain, mitä ei pidä riskeerata, on se katto.
Minulla on noin 60 vuotta vanha eterniittikatto. Mutta vaikka se ei näytä vuotaneen, on selvää, että se pitää vaihtaa. Vaikka eterniittilevyt kestävät pidempään kuin betoni, se kuuluu jo nimessä
. Mutta se on melko epäolennaista tässä yhteydessä - tekninen käyttöikä katolleni on päättynyt.
Minulla on kaksi vaihtoehtoa - joko vaihdan katon nyt tai odotan hetken. Jos odotan, riski on huomattavasti suurempi, että katto ei pidä vettä ja pitkällä aikavälillä vaurioittaa rakennusosia. Äskettäin osa katon reunasta putosi alas, koska ruodelaudoitus oli lahonnut, ja nyt on yhtäkkiä kiire vaihtaa katto. Vähän kuin Harrisburg...
Ei ole mahdollista arvioida, kuinka kauan 60 vuotta vanha katto - tai 48 vuotta vanha betonikatto ilman aluskermiä - kestää. Kuten aiemmin mainittiin, katon tekninen käyttöikä on todennäköisesti jo ylitetty, etkä voi hallita kattoa 100 % halustasi huolimatta:
Oma kattoni olisi luonnollisesti ollut parempi vaihtaa viime vuonna, jos olisin voinut valita. Ja olisinhan voinut.
Minulla on kaksi vaihtoehtoa - joko vaihdan katon nyt tai odotan hetken. Jos odotan, riski on huomattavasti suurempi, että katto ei pidä vettä ja pitkällä aikavälillä vaurioittaa rakennusosia. Äskettäin osa katon reunasta putosi alas, koska ruodelaudoitus oli lahonnut, ja nyt on yhtäkkiä kiire vaihtaa katto. Vähän kuin Harrisburg...
Ei ole mahdollista arvioida, kuinka kauan 60 vuotta vanha katto - tai 48 vuotta vanha betonikatto ilman aluskermiä - kestää. Kuten aiemmin mainittiin, katon tekninen käyttöikä on todennäköisesti jo ylitetty, etkä voi hallita kattoa 100 % halustasi huolimatta:
Joko pidät katon ja hyväksyt riskin, että se vuotaa tai tulee vuotamaan huomenna tai viiden vuoden päästä, huomasitpa sitä tai et. Tai sitten uusit katon ja minimoi vuotoriskin moniksi vuosiksi eteenpäin. Uskon, että se on niin yksinkertaista.Scouten sanoi:
Oma kattoni olisi luonnollisesti ollut parempi vaihtaa viime vuonna, jos olisin voinut valita. Ja olisinhan voinut.
Yksi syy miksi on hyvä olla tiivis kattohuopa on se, että jää voi nostaa kattotiilen aiheuttaen paikallisesti "vastakaadon". Tämä voi johtaa huomattavaan määrään vettä keväällä, erityisesti jos se tapahtuu vesikourun kohdalla. Minulla oli Gullringshus vuodelta 1990, joka sai veden sisään kulmaan, koska kattolaattojen alla oli vain masoniittilevyjä.
Klikkaa tästä vastataksesi