Rakennan uutta kylpyhuonetta vanhaan taloon, jossa on purueristys lattiassa. Nyt olen lapioinut purun pois ja ajattelin eristää jollain kevyemmällä, voinko käyttää mineraalivillaa, vaikka se on yhteydessä ympärillä olevaan puruun. Vai onko olemassa jokin muu eristysvaihtoehto?

• Tykkään
AM86
  • Laddar…
Lin!

Mineraalivilla pitäisi toimia hyvin. Kuinka paksusti ajattelit eristää ja mitä on alla?

Selluloosa menee hyvin myös

Välipohjassa, kuten tässä tapauksessa, ei ole ongelmaa sekoittaa sahaus-/höylälastua ja mineraalivillaa.

Miksi haluat vaihtaa johonkin kevyempään? Jos kyseessä on välipohja, tarvitset massaa äänieristykseen.

Onko se välipohja?

Mikael_L
B Bedholm sanoi:
Nyt olen lapioinut purun ulos ja ajattelin eristää jollain kevyemmällä, voinko käyttää mineraalivillaa
Jos kyseessä on välipohja...
Oliko se mielestäsi liian raskasta?

Valitettavasti nyt siitä tulee enemmän äänekästä.

Mutta voit hyvin käyttää mineraalivillaa ja sahanpurua sekoitettuna, joko samassa lokerossa tai eri lokeroissa.

Jos kyseessä on ryömintätilapohja (torppariperustus)...
Voit säästää vähän lämmityskustannuksissa vaihtamalla mineraalivillaan.
Voit sekoittaa MU:ta ja purua eri tavoin.
Jos olet epäonninen, saatat saada kosteutta ja homeongelmia, jos kosteustasapaino on lähellä kriittistä pistettä, koska puru pystyy jonkin verran kosteuspuskuroimaan vuodenaikojen vaihteluiden aikana, mitä MU ei pysty.

Mikael_L
Selluloosaan voit vaihtaa.
Mutta se ei ole juuri idea, koska kaikki ominaisuudet ovat hyvin samanlaisia kuin sahanpurulla. Voit siis yhtä hyvin jättää sahanpurun paikalleen ja säästää työtä ja rahaa.

Se on oikeastaan vain yläpohjassa, jossa voi hyödyntää sahanpurun parempaa hygroskooppista kykyä. Mitä tulee äänieristysominaisuuksiin, ero sahanpurun ja keskiraskaan mineraalivillan välillä on vähäpätöinen. Molemmissa tapauksissa tilavuuspaino on aivan liian alhainen merkittävälle vaikutukselle. On kuitenkin tärkeää, ettei täytä täytteitä, vaan että yläpuolelle jää ilmaa.

Olen tyhjentänyt purut vahvistaakseni lattian ja vetääkseni putkia uutta kylpyhuonetta varten. Se on lattian runko, ryömintätilan alla.

Vinkkejä, mistä Tukholmassa voi ostaa selluloosaeristettä?

Vaikuttaa parhaalta tai pellava.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.