8 815 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Valaa paalut muoviputkiin
Heippa!
Mitä olen lukenut, niin yleensä pilarit valetaan pahviputkiin, mutta nyt minulla on saatavilla muoviputkia sopivassa koossa, ja mietin, voiko niihin valaa betonia?
Onko valu muoviputkissa joitain haittoja?
Onko jollain kokemusta?
Turha kulu (vaikkakin pieni) ostaa pahviputkia, jos muovilla toimii yhtä hyvin
Mitä olen lukenut, niin yleensä pilarit valetaan pahviputkiin, mutta nyt minulla on saatavilla muoviputkia sopivassa koossa, ja mietin, voiko niihin valaa betonia?
Onko valu muoviputkissa joitain haittoja?
Onko jollain kokemusta?
Turha kulu (vaikkakin pieni) ostaa pahviputkia, jos muovilla toimii yhtä hyvin
kokeile vaan, toimii hyvinR getost sanoi:Hei!
Mitä olen lukenut, niin yleensä valetaan pilareita pahviputkiin, mutta nyt minulla on käytettävissä muoviputkia sopivassa koossa, ja ihmettelen, voiko niihin valaa betonia?
Onko valussa muoviputkiin haittoja?
Onko kellään kokemusta?
Turha kulu(vaikka se onkin pieni) ostaa pahviputkia, jos muovi toimii yhtä hyvin![]()
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Putki on vain pidettävä betoni paikallaan valun aikana. Käy hyvin paperiputki, muoviputki. Ilman putkea oleva kuoppa toimii myös.
Syynä kysymykseeni on, että olen tehnyt samalla tavalla valetessa, minulla oli pari metriä 200 putkea makaamassa, katkoin ne ja voitelin ne sisäpuolelta tavallisella ruokaöljyllä ja valoin. Kun valu oli kuivunut ja hiukan kovettunut, käänsin niitä pari senttiä nykäisemällä, jolloin pystyin nostamaan niitä hitaasti ylöspäin, jolloin pilari jäi paikoilleen ja valoin seuraavan samalla putkella, joka puhdistettiin ja lisättiin enemmän ruokaöljyä. Maahan voi lyödä muutamia rautoja, jotka työntyvät ylös tueksi, jotta ne eivät kallistuisi sivuttain. Se, että 200 on hyvä, se tarjoaa pinta-alan, jolle voi asettaa kantopuut ja vähän huopaa päälle.R getost sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi