Aion kuten niin monet muutkin laskea katon yhdessä huoneista ja asentaa sinne kohdevaloja sekä saada siistimmän katon.

Kysymys: Jos katto on tänään melko suora, pitäisikö/pitäisikö asentaa 45x70-puukehikot suoraan olemassa olevaan sisäkattoon, ja sitten kiinnittää kipsilevy siihen, vai pitäisikö/pitäisikö sen sijaan asentaa sisäkatto teräskehikoilla, jotka kiinnitetään seinään?

Kyseinen huone on 4,4 x 4,4 metriä. Talo on rakennettu puusta joskus 1900-luvun puolivälissä.

Kiitos etukäteen! :)

Kuinka paljon haluat/tarvitset laskea?

Olen itse tehnyt molemmat versiot ja valitsisin nykyään melkein aina teräsrankoja puurunkojen sijaan. Joko tavallisilla ensisijaisilla ja toissijaisilla rungoilla tai Norgips/Kauf Flex-järjestelmällä.

http://www.norgips.se/flex

• Tykkään
andreascarlsson
  • Laddar…
H
andreascarlsson andreascarlsson sanoi:
Aion laskea katon yhdessä huoneessa kuten monet muutkin ja asentaa upotettuja valoja sekä saada siistimpi katto.

Kysymys: Jos katto on melko suora nykyään, kannattaako/pitäisikö kiinnittää 45x70-puulistat suoraan nykyiseen sisäkattoon ja asentaa kipsilevy niiden päälle, vai pitäisikö/kannattaisiko ennemmin asentaa sisäkatto teräslistoilla, jotka kiinnitetään seinään?

Kyseinen huone on kooltaan 4,4 x 4,4 metriä. Talo on rakennettu puusta jossain 1900-luvun puolivälin tienoilla.

Kiitos etukäteen! :)
helpoin ja halvin on heittää ylös LP-50 ja siihen vähän primääriä ja sekundäärisiä osia ja sitten muutama rei'itysnauha tukemaan niitä vähän.

Älä tee siitä monimutkaisempaa

• Tykkään
andreascarlsson
  • Laddar…
Kiitos vastauksista!

@Videonisse : Haluan madalluksen olevan mahdollisimman pieni, mutta mieluiten ei enempää kuin 70 mm. (Olen lukenut, että standardi on 120 mm, mutta ajattelen, että nykyaikaisilla LED-spotteilla ei juurikaan synny lämpöä ja siksi 70 mm ei pitäisi olla vaarallista.)

@hul : Ensimmäinen tukiranka seinille ja toinen tukiranka näihin, sitäkö tarkoitat?
Mutta "LP-50", en ymmärrä sitä.
Rei’itetyt metallinauhat kiinnitetään ilmeisesti olemassa olevaan kattorakenteeseen, tarkoitatko sitä? Eli tukipalkkia ei tarvita?
Ja kun puhutaan rei’itetyistä metallinauhoista; Miten ne kiinnitetään kunnolla? Olen kiinnittänyt sisäkaton monta vuotta sitten rei’itetyillä metallinauhoilla, mutta koin sen erittäin vaikeaksi saada tarkat mitat. Tuntuu, että tein jotain väärin. Vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan!

Kiitos taas.

E
Yleensä kiinnitän kattoon 22*95 esimerkiksi cc 60-100, jonka voi tasata laserilla tai vesivaa’alla, jos se menee jonnekin. Sitten kiinnitän toisen 22*95 toiseen suuntaan cc30 ja kiinnitän kipsilevyn siihen.

Tämä antaa tilaa vetää uusia putkia spotteja varten sekä tilaa spotille. Rakentaa 56 mm ja riippuu siitä, kuinka paljon katto kallistuu.

• Tykkään
Videonisse ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.