Aion rakentaa yksinkertaisen pergolan voidakseni ripustaa aurinkopurjeen ulkoterassille.

Tietääkö kukaan, voiko olla ongelmia käyttää painekyllästettyä 170/45 vain kahdella tuella, joissa on noin 5 metriä tukien välillä? Mitä tapahtuu, kun se kuivuu? Voiko se vääntyä tai taipua alas? Se tulee olemaan kuormittamaton, lukuun ottamatta omaa painoaan!

Kiitollinen avusta!

Ripustatko 45x170 koolauksen C 24 luokkaa tuoreesta puutavarasta, painekyllästettynä tai ei, se taipuu noin 1,6 mm keskeltä omasta painostaan. Mitä aurinkopurje lisäksi voi tuoda painollaan, riippuu sen painosta. Olen samaa mieltä Mazenin kanssa, ei ole suurempaa ideaa käyttää painekyllästettyä puutavaraa tässä tapauksessa. Se täytyy silti öljytä kuivumisen estämiseksi.

Mitä sanot justus, C24 45x195, 45x220 tai liimapuuta 56x225? Minun ääneni on liimapuulle..

Verrattuna 45x170 antaa 45x195 noin 1 mm taipumaa omapainostaan ja liimapuuta 56x225 noin 0,5 mm. Liimapuu pysyy aina siisteimpänä, mutta sekin täytyy öljytä.

Kysy justukselta mitä ohjelmaa käytät laskentaan vai lasketko "manuaalisesti"?

Lasken käsin, mutta käytän kotitekoista Excel-tiedostoa, jossa on erilaisia jäsentelyjä. Näin voin helposti muuttaa eri parametreja vuorovaikutteisesti. Hyvin yksinkertaista mutta melko nerokasta. Olen epäileväinen ohjelmista, joissa ei näe kaikkia muuttujia.

Siistiä. Etköhän voisi jakaa Excelin salaisuuden meille muille kuolevaisille?

No jaa. Se on henkilökohtaista eikä täysin itseohjautuvaa rakenteeltaan. Minulla on tarve nähdä tiettyjä arvoja myös vanhemmissa yksiköissä voidakseni suhteuttaa ne kokemukseeni. On mahdollista, että voisin tehdä yksinkertaistetun version, jonka voin postata. Minun täytyy miettiä sitä vähän.

Kiitos, se oli vain hiljainen kysymys, koska haluaa oppia parhaimmilta, ja kyllä, oma kokemus on kullan arvoinen.

Olen itse työskennellyt vain valmiissa ohjelmissa, ja ne jättävät usein toivomisen varaa. Lähetä PM, jos sinulla on helpompi vaihtoehto lähettää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.