Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Anonymiserad 138940: Löysin tämän palan tänään, kun jatkoin sokkelin ympärillä purkamista. Uskotteko, että tämä on lasivillan loppu? :-)
Handyman.: Vastaan niin, että muut, jotka löytävät ketjun, saavat vastauksen. Oviaukoissa, portaissa jne. laitetaan platon tiivistenauha. Tämä tiivistää ilmarakon, joka tulee tehdä Isola asennusohjeiden mukaisesti. [bild]
saiter: Sinun tapauksessasi olisin ottanut yhteyttä leverantöreniin. Onko siinä en översida, joka täytyy olla ylöspäin. Kuinka sitä on säilytetty, luulen ettei sillä ole merkitystä. //AA
AnetteL: Aaah Olen ratkaissut sen selleri kyllä, en minä, mutta se järjestyy Karmen joka asennetaan on itse asiassa vain 74mm. Olen vihdoin löytänyt kuvan siitä miltä se näyttää. Asetan osan samalle tasolle sisäseinän kanssa, joten se tulee sokkelin päälle joka on 200mm raudoitettua betonia. Kiitos joka tapauksessa.
myrstack: Tein jotain vastaavaa 3-4 vuotta sitten ja se on kestänyt hyvin. Epäonnistuin kuitenkin pahasti käyttämällä satunnaisia purkulautoja ja luomalla jotain täysin hengenvaarallista lapsille... Minun tapauksessani maja on kiinnitetty kolmen männyn väliin, runkomateriaalina 45x145, joka on kiinnitetty luultavasti 6x140 tai vastaavalla tavalla mäntyihin (jotka näyttävät voivan hyvin).
hjerpeee: Hei, Minulla on kysymys, johon toivottavasti joku voi vastata. Olen katsonut ympäriinsä + kysynyt ihmisiltä, jotka tunnen kaikki sanovat eri asioita. Asumme hiekkaharjulla, joten talon ympärillä ei ole suoraan kosteutta. Kaikki palkit + eristeet ovat täysin kuivia. Olen poistanut valetut lattianpalkit, mutta nekin olivat täysin kuivia! (Talo on rakennettu vuonna 1977 ja on meksikotiili)
Lexington: Miten terassilattia on rakennettu? Käytin 115x115 pylvästä pergolaamme, mutta upotin sen terassin alle ja kiinnitin kulmaraudalla lattianiskään. Huono kuva, mutta ymmärrät :D [bild]
Sandberg: ...ja niin kävi. 1. Poraus sähköä varten (eli porattiin irtonaiseen rappaukseen ja leikattiin ruokoa moraknivillä). 2. Kittasin urat. Lattian varrella olevat suuret rappaamattomat alueet peitin parilla lankulla välttääkseni kaiken kittaamisen uudelleen. Joissain kohdissa urat eivät olleet tarpeeksi syvät (rapatun eri syvyys) ja ottivat liian paljon kittiä, joten muodostuivat kohoumia.
Tom222: Hei taas, olemme miettineet hieman ja olemme päättäneet, että on liikaa työtä purkaa useita kantavia betoniseiniä alakerrassa. Aikomuksemme on nyt vaihtaa keittiö yläkerrassa ja purkaa 2 seinää. Kysymykseni on, pitääkö meidän vahvistaa ja voimmeko siinä tapauksessa tehdä sen ullakolla? Vai onko katto itsestään kantava? Seinä olohuoneen ja keittiön välillä, vain savupiipun
MrDahlborg: Hei. Rakensimme Borohus-talon vuosina 2008-2009 heidän allmogelistamallillaan. Nyt olemme laajentaneet taloa noin 50 m² ja tarvitsemme lisää listoita. Valitettavasti puusepänliike, joka valmisti Borohus-listat noin vuonna 2009, ei enää ole toiminnassa. Onko täällä ketään, joka tietäisi, voiko Borohus-vanhan version allmogelistat löytää jostain tänään? Liitän mukaan kuvia
bomm: Olen ratkaissut samanlaisen ongelman leikkaamalla korkeuden tiikerisahalla, hieman sen korkeuden alapuolelle, mihin niiden tulisi olla. Sitten olen liimaruuvannut lankun lattiahirren sivulle. Ja sitten vain liimaruuvannut lastulevyn lankkuun sivulla.
KnockOnWood: Miksi teette lainkaan ruuvauksia? Tuntuu melkein kuin kiinnittäisi tapetit ruuveilla. Olen kerran asentanut remonttikipsiä (yhdessä rakennusinsinöörin kanssa), ja me liimasimme kipsilevyt. Tuloksena: Täydellistä (y)
Henrik.woll: Juuri niin, kipsilaasti ei laskeudu yhtä paljon (y)
Stugmannen: [citat] Eristeenä ne toimivat kyllä, mutta ajattelen, että on riski kosteuden ja homeen suhteen, koska muovipussiin voi muodostua kondensaatiota.
Allee: Miten tässä kävi näin 5 vuoden jälkeen, haluan itse rakentaa samanlaisen noistop Wood
BosseHansson: Vaikea sanoa kuvasta, mutta näyttää siltä, että reuna on kuivunut omituisesti. Tuollaiseksi se ei koskaan tule, kun minä saumaan. Kuinka leveästi levitit? Ei kai vain 2 mm kulmasta, uskoisin. Teippasitko?
jonaserik: Kasvihuoneella ei ole enempää kuin muutama senttimetri pohjan sdoilta ja jos olet mitannut niin, että se osuu juuri kehyksen reunan sisäpuolelle, voit mennä kotiin sen kanssa, onnea.
Gabbe1: HEA 220: Inertia.momentti 5410. Omapaino 50.5 kg/m HEB 220: Inertia.momentti 8091. Omapaino 71.5 kg/m Toisin sanoen noin 50 % vahvempi, mutta huomattavasti raskaampi ja siten kalliimpi. Ellei palkin korkeus ole ongelma, voit sen sijaan valita IPE 300, joka on vahvempi kuin molemmat yllä olevat vaihtoehdot, ja samalla "vain" painaa 42.2 kg/m, joka on luultavasti halvempi ratkaisu.
petterovski: Joo, pitkät pituudet aiheuttavat liitoksia, mikä vähentää jäykkyyttä. Todennäköisesti parempi, että ristiin jokaisen osion, jos aiot käyttää puutavaraa, jolloin pituudet ovat myös hieman lyhyempiä.
byggarätt: [citat] Ei, mutta tämä on hankalaa, koska rakennusvaiheessa hiekka saastuu ja sen on oltava 100% kuivaa ja puhdasta... jos siihen tulee kosteutta, hiekkaa on lähes mahdotonta kuivata 100% ilman erikoislaitteita, sen on oltava hiekkaa joka ei pölise Ennen tasoitemassaa hiekka oli juttu Nykyään laitetaan kaksinkertainen kerros lattia-kipsiä äänieristykseen ohuella tasoitekerroksella...
chris47: Ilmarako pitäisi aina olla avoin räystäällä, muuten siitä ei ole hyötyä. Ilman pitää pystyä kiertämään sisään räystään kohdalla ja kun se lämpenee, syntyy veto ylöspäin harjalle, josta sen tulee poistua jokaisen kattokannattimen välikön tuuletusaukon kautta, kattotiilien alapuolella. Ilmarakoon on myös asennettava hyönteis/linnun verkko, jotta estetään ampiaisia tai
chris47: Ei diffuusiosulkua tiloissa, joita ei aiota lämmittää, katossa olevan eristyksen sisälle muodostuu kosteutta keväällä, kun aurinko lämmittää kattoa ja yön kylmyys pysyy huoneessa. Jos sinulla on sulku, kosteus ei pääse tuulettumaan huoneeseen. Ystävällisin terveisin. /CC
chris47: Aseta tukevat palkit olemassa oleviin reikiin muurissa. Näiden väliin laitat sitten pystytuen seinää vasten, jonka myös kiinnität muuriin ankkurilla. Nyt voit kiinnittää yhden tai kaksi koolinkia pystytukeen cc 40 tai 30.. Ystävällisin terveisin. /CC
mikethebike1: [citat] Ei ole pohjapiirustusta, jossa kattotuolit sisältyvät. Kuva kattotuoleista on otettu talon seinältä, jossa ylitys pylväisiin alkaa.
jonaserik: Katso IKEA:sta, heillä on ruuvi/mutteri/eri pieniä varaosia noin 5kr kilolta, ne ovat yleensä palautusosaston läheisyydessä myös täällä. PS Tarkista, että kierteet ovat oikeat, kun ostat. http://shop.umeslap.se/Mobelknapp_stal_M6x12_Fzb?id=050-10600 https://www.specialbeslag.se/kategori/skruv-partier/mobelskruv-hylsor/
camaro1969: okei, kiitos kuitenkin, toivottavasti joku muu omaa tämän tiedon ja voi auttaa =) luulen pikemminkin, että katto on 140 neliötä räystäällä.
Magnus83: [citat] Haha, Hyvä pointti! Seinä ei ole märkä. Kiitos vastauksistanne, ymmärrän nyt, että ongelma on ensisijaisesti kosteuden kuljetus, ei hetkellinen kosteus.
Martin Lj: [citat] Ok, mahtavaa! Täällä ei yleensä tule paljon lunta. Jos se nyt olisi lasiterassi Pohjois-Suomessa, kuinka olisi suositeltu kiinnittää kattopalkit kantavaan linjaan? Olen nähnyt, että joskus ruuvataan pienempi lista kantavan linjan alle ja tehdään vastaava urleikkaus kattopalkkiin. Sitten annetaan kattopalkin levätä sen listan päällä. Palkki on tietenkin myös kiinnitetty
petterovski: Selvennykseksi. Haluatteko laittaa palkin lattian alle talon matalassa osassa, joka ulottuu noin 1 metrin isompaan talorakennukseen? Mielestäni se kuulostaa hieman riskialttiilta. Tällainen toimenpide vaatii todennäköisesti rakennusilmoituksen sekä suunnittelijan, joka laskee sen. Jos teette pohja- ja leikkauspiirustuksen, ehkä voidaan sanoa enemmän tai keksiä jokin vaihtoehtoinen