Olen valanut betonipenkin, se tulee olemaan ulkona koko vuoden. Olen hionut sen, täytyykö sitä käsitellä jollakin. Mielestäni se on kauneimmillaan, kun se on märkä. Silloin se on kiiltävä ja kaunis.

Fadai
Sinun ei tarvitse tehdä sille mitään, nauti vain teoksestasi.

• Tykkään
Niclas123
  • Laddar…
On olemassa öljyjä ja erilaisia kyllästysnesteitä.

Pitäisi olla vinkkejä niiltä, jotka ovat valaneet keittiön työtasoja.

Nykyään levitän pellavaöljyä kaikkeen.

/ATW

• Tykkään
Niclas123
  • Laddar…
Ok. Kuulostaa hyvältä, kysyn joltakin färghandlare

Acryl-lakkaa olemme käyttäneet

• Tykkään
Niclas123
  • Laddar…
N Niclas123 sanoi:
Olen valanut betonipenkin, joka tulee seisomaan ulkona koko vuoden. Olen hionut sen, pitääkö se käsitellä jollain. Mielestäni siitä tulee kaunein, kun se on märkä. Silloin se on kiiltävä ja hieno.
Hei. Aion tehdä saman asian. Katsoin Bygglov(Tv-ohjelma), jossa he laittoivat Primerin betoniin, jotta se voisi olla ulkona ympäri vuoden. Mitä käytit betonin hiomiseen? //Magnus

Lainasin pienen slipsikoneen betonilattialle eräältä lattialla jobbet. Se teki pinnan, joka muistuttaa marmoria (näkee kivet). Se oli vahva, joten täytyi pitää se suorassa, muuten tulee helposti merkkejä.

• Tykkään
Carmelid
  • Laddar…
Betonipenkki, jossa näkyy tummempia ja vaaleampia alueita kosteuden vuoksi, sijaitsee ulkona. siellä missä on pimeää on penkki märkä

• Tykkään
BengtH ja 1 muu
  • Laddar…
Hienoa! Mitä cement käytit?

Pussi Finja Finbetong Tørrbetong B30, 25 kg. suositeltiin myös exp betonia, mutta se oli kallis. Luulen että se maksoi noin 70kr kpl.

Hieno betoni maksaa 70kr kpl

Hei!

Anteeksi, tämä menee hieman aiheen ulkopuolelle, mutta ajattelin, että tämä olisi hyvä paikka jakaa lisää kokemuksia.

Tein äskettäin betonityötason kuten sinä, suunnitelmani oli olla hiomatta sitä merkittävästi. Tein muotin muottivanerista ja kehikon palkkien avulla. Useiden YouTube-videoiden mukaan kulmat tulisi käsitellä silikonilla, mikä osoittautui suureksi virheeksi. Silikoni sai kuivua noin yhden päivän ennen valua, mikä ehkä oli liian vähän.

Valaminen tehtiin Finja expanderbetongi K50:lla. Täristin huolellisesti ja valoin useissa osissa, jotta yläkerroksessa ei olisi värimuutoksia. Kuitenkin näyttää siltä, että betoni reagoi silikonin kanssa kulmissa tai silikoni oli ehkä liian hydrofobinen.

Jos teen sen uudelleen, ei silikonia, parempi hioa kulmat jälkikäteen (onnistuu tavallisella märkähiomapaperilla). Älä käytä palkkeja kehikkona, käytä vaneria; harkitse lasikuituvahvistusta (kangasta) raudoitusverkon sijaan. Finja expanderbetongi K50 antaa peilimäisen pinnan suoraan (muottivaneria vasten) ilman hiontaa. Olen kuullut huhuja, että alumiiniprofiilit kehikkona ovat hyviä, mutta se on liian monimutkaista minulle, mutta voi olla katsomisen arvoista!

Käsittely, jos ei olisi rumia reunoja, olisin antanut olla (ulkogrillipenkki), mutta nyt kyllästyin eilen niin paljon, että laitoin OSMO Hardvahaöljyä, jota minulla oli kotona. Nyt koko taso sai ainakin saman värin!

Onnea kaikille kotinikkareille!

Miltä kulmat tarkalleen näyttävät? Jos ei ole silikonia, niin se voi kuivua nopeammin kulmissa, jos on epäonnea. Sitten ei tarvitse olla paljon silikonia.

Hei!

Liitän kuvan kulmista, jotka eivät onnistuneet kovin hyvin. Muu pinta onnistui kuitenkin todella hyvin, mikä vähän harmittaa minua. Tämä kuva on kuitenkin hionnan jälkeen.

Hyvää päivänjatkoa!

• Kulman kuva hionnan jälkeen, epätasainen pinta. Lattialla näkyy hieman likaa ja oikeassa alakulmassa näkyy sininen kenkä.
Pinta tuli todella hienoksi. Valoin weberin finbetongilla, mikä osoittautui myös hyväksi valinnaksi. Koputtelin muottia vasaralla melko pitkään saadakseni ilmakuplat pois. Olen ymmärtänyt, että expander-betoni on hyvä minimoimaan kuplia. Sain sileän pinnan, mutta muutamia kuplia/aukkoja reunoissa.

Raudoitus näkyi läpi, mutta katosi (melkein) kun levitin primeria.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.